besviken på forza 2

Inaktiv
besviken på forza 2

titeln säger allt, jag är besviken på Forza 2.

Först va allt så bra, mycket imponerad av grafiken och det rullade ju på ricktigt bra, inga delays när det blir mycket bilar och lite action eller så, sedan va det en del variation på banorna redan från start, visst va det bara olika stpår på samma racetrack, men det va varierande iaf och man förstår ju att syftet är att man ska lära sig köra, så man accepterar att det är lite kortare banor.

rätt va det va så är man level 30 och inte så mycket har ändrats, man har visserligen en hel hög med bilar i garaget, men ingen känns så där "WOW!" och inget har ändrats på banorna, man kör fortfarande inte på fullängdsbanor och man har börjat lägga märkt till aningen för många "småsaker" som stör... t.ex. så regnar det aldrig, inte ens i silverstone trots dom där mörka molnen... det kostar massor att köpa "viktreduceringskit" för att spara kilon, men alla bilar startas automatiskt med en full tank... och vart man startar har inget med hur bra man kör att göra, det är bara beroende på hur bra bil man har, vad jag vet så går det inte ens att kvala.... 6st bilar på banan, borde det inte vara mer ? det va ju 6st i gran turismo för jättelänge sedan.

jag har helt slutat spela nu, mestadels för att jag har jobbat asmycket och min grabb hemma tar massor med tid, men det lockar inte ens att spela forza 2 längre, jag funderar helt klart på att byta in det till nhl 08 nästa vecka, tror jag får ut mera nöje av det.

Någon annan som också har tröttnat på denna "nästa generations" rejser ? för handen på hjärtat, det är ju bara en GT4 kopia med HD grafik, det är inte mycket som slår mig som next gen. Ja, jag vet att det sker typ 360 fysikberäkningar å sånt i sekunden, men hur kan man vara så mniskt utan att ens ge en möjligheten att välja om man vill starta med full tank eller inte, när man bara ska rejsa 3 varv?

jag hoppas det kommer en portning av GT2 till 360n, det är en riktig simulator det, synd bara att min PC inte orkar att driva spelet fullt ut =/

btw, klaga inte på stavfel eller liknande, det är lite tidigt på morgonen och jag jobbar natt, är aningen trött nu =D

Medlem

Låt mig se om jag förstår dig rätt. Du hoppas att Gran Turismo portas till 360? Att Sony gör ett spel till största konkurrenten? Det kommer inte att hända.

Youtube-proffs

Smaken är som baken.

Tex så ser jag ingen mening med att starta med mindre soppa i bilen.. ingen idé att kapa tider om man ska känna så liksom, då kan du lika gärna köra 3-4 varv så däcken är varma iaf, och då har du lite mindre soppa, kör du med lite soppa i början så är dina däck ändå så jävligt kalla..

Kan hålla med, den bilen som har bäst PI borde starta längst bak dock..

Jag älskar att det är så många bilar, och att skillnaden på bilarna känns så tydligt i vad du än gör, byter däck osv osv. Det är så ett spel ska vara.

Det är en kanonsimulator trots att det inte är mycket väder och så, men bilarna beter sig som dom skall i verkligheten, och krockar du så är det oftast kört, som i verkligheten.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Dookie:

Låt mig se om jag förstår dig rätt. Du hoppas att Gran Turismo portas till 360? Att Sony gör ett spel till största konkurrenten? Det kommer inte att hända.

jo han hoppas nog att gran turismo 2 portas till 360


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

eh?

nej, jag hoppas inte att någon portar gran turismo till 360n, det jag hade hoppats på i FM2 va att dom skulle flytta gränsen för vad en "next gen" racer är, inte göra samma sak som många andra gjort tidigare, fast nu i HD.

om det är något spel jag hoppas att det ska portas till 360n så är det GTR2 från svenska simbin, det är en utmaning det

Medlem

Tycker inte om Forza spelen överhuvudtaget.. Tycker den är överskattad.. =/ Fast jag kan ju förstå er andra då jag inte är en racerförare @ konsoll number 1 =P Äger just nu bara Test Drive Unlimited som är ett klockrent bilspel enligt mig Men streetrace spel är ALLTID kul


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar