Youtube-proffs
Bioshock

Vad tycker ni?

Har inte klarat av spelet, men så som det ser ut så tar det nog en bra stund innan man gör, spelet är ju gigantiskt!

Riktigt skönt spel, satt och spela hela dagen igår och bara njöt.

Fick nog skapat ett av de roligaste spelminnen som ja kan berätta för mina barnbarn om x antal år!

Kan dra den för er nu så den blir förevigad i internet!

Jag hade spelat ett bra tag, hade aldrig stött på en big daddy och såklart så fruktade man det väldigt mycket.
Till slut så kom det då, man ska döda en big daddy. Eller man behövde ju såklart inte men man måste ju bara för att se vad de e för snubbe.

Satte mig ner , tog ett djupt andetag, höjde ljudet lite och var beredd för en strid som jag sent skulle glömma.

De stora stegen som den tog ekade i mitt vardagsrum och mitt dricksglas vibrerade.

Jag drog av ett skott, hans snälla ögon var inte gulgröna längre, dom var röda. Nu tänkte jag, nu är jag fucked.

Och det var jag, jag överlevde i 1 minut ungefär innan jag var mos.

Jag körde om och skulle klara denna besten och fick in en taktik som kunde ta honom relativt enkelt, fast väldigt svårt ändå.

Efter en strid som har tagit ungefär 3-4 minuter så ringer det på dörren.

Jag pausar och öppnar och där står min granne och stirrandes på mig.

"vad fan håller du på med igentligen? Bråkar du här inne eller?"

Mitt svar var enkelt. "Jag har dödat en big daddy"

Jag sa det så stolt att jag nästan blev tårögd.
Men istället sa hon "Kan du sluta upp med det? Jag försöker se på Karolina Kluft men det går inte för det brakar och låter så innehelvete. Låter som någon river stället"

Bioshock har påverkat min omgivning och min närhets omgivning något så enormt. Och det tackar jag för.

Men nu, jag måste ha adam. GIVE ME ADAM!
:evil:


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag vet hur du känner dig, först eller varje gång man dödar en big daddy så blir man så stolt och lyckig. Jag försöker dock att undvika dem till varje pris för de är så svåra. Jag har lite blandade känslor när jag spelar bioshock, berättelsen är underbar. Jag lyssnar på var enda dagbok jag hittar och ibland får man en väldigt creppy feeling när man lyssnar på dem, me like alot .

och så till det som jag tycker är lite tråkigt: är alla dessa fiender, det blir lite förmycket fiender, kunnde varit lite mer pussel moment istället eller något liknande och varför inte ännu mer intensiv berättelse. Men men det är bara vad jag tycker men som sagt underbart spel !!

Youtube-proffs

Fiender är ju de bra med.. har inget emot dom faktiskt.

Ja orkar inte lyssna på alla dagböcker men vissa lyssnar man ju på typ.. ska ju ändå köra om spelet någon\några gånger till.

Kör på Svåraste just nu så de e ju ganska intressant


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Har dödat ca. 10 Big Daddys nu. Men första gången var väldigt läskigt håller jag med om, tvekade en lång stund innan jag gick till attack.

Från och med när du har fått vapnet då man sätter fällor så blir det en enklare match med Daddys. Sätt ca. 4-5 fällor på rad > stå på ena sidan av fäll fältet och Daddyn på andra sidan > skjut honom > han kommer emot dig > död. Riktigt kul!

Btw, tråden är fel placerad här. Finns en Bioshock tråd.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av jojon:

Jag försöker dock att undvika dem till varje pris för de är så svåra...

Ja, lycka till senare i spelet. Utan ADAM så kan det bli tufft

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av jojon:

Jag försöker dock att undvika dem till varje pris för de är så svåra...

Ja, lycka till senare i spelet. Utan ADAM så kan det bli tufft

mjo jag vet. Fast jag har hittat rocketlaunchern nu så det skall nog gå bra nu hoppas jag

Inaktiv

Fy faaaaan va bra det här spelet är, har inte kommit långt alls kanske bara 2 timmar ca inte fått strida mot någon big daddy ännu men det är så underbart bra
Ska ta en riktig långkörare nu ikväll hade jag tänkt..

Inaktiv
Skrivet av jojon:
Skrivet av Picke:
Skrivet av jojon:

Jag försöker dock att undvika dem till varje pris för de är så svåra...

Ja, lycka till senare i spelet. Utan ADAM så kan det bli tufft

mjo jag vet. Fast jag har hittat rocketlaunchern nu så det skall nog gå bra nu hoppas jag

Men varför undvika dem? Det är ju inte så att du kan dö precis. Chocka dem med el, spring runt och skjut dem i ryggen med anti-armor... Repetera. Plätt lätt

Inaktiv

Heh har sänkt min första big daddy nu, fan grym match.. fick ta hand om han själv då en irreterande splicer hade sönder min century som jag hade tänkt använda på daddyn.
Måste hålla med trådstartaren hela rummet skakade när fighten brakade loss, riktigt riktigt juste.

Medlem

Hur funkar spelet på konsoll tycker ni??? Själv kör jag det på PC...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Tycker det finns för få Little Sisters på banorna, har precis kommit förbi Arcadia men hittills så motiverar det mig inte att slåss mot en Big Daddy om han inte han har en lillsyrra vid sin sida om man inte får ut något av det.

Är inte det att man behöver mer ADAM men det är kul att slåss mot dom, men inte utan någon belöning.. om man fick nått annat kul när man dödar dem hade det varit nice.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Funkar skit bra på konsol i min mening, styrningen är superb och knappsetupen är hyffsat intuitiv, har aldrig saknat mus och tangentbord direkt.

cribba - Nää har inte heller brytt mig i de daddys utan little sisters men jag tror att de flesta har en rätt okej summa pengar på sig. Men tycker det verkar vara en rätt bra skara littlesisters på banorna, man vill ju göra annat oxå än bara jaga de.

Medlem

När ni ändå berättar om era Bioshockupplevelser så måste jag flika in med min historia.

Sitter som på nålar inför releasen av Bioshock.
Har som tur är semester dagen det släpss (och två veckor framåt). Dagen kommer och klär på min lille son och nästan springer med honom i barnvagn ner på stan för att hämta mitt exemplar.
Kl. 10.01 har jag det i handen. Lycka! :heart:
Börjar vandra hemmåt, i ett betydligt lugnare tempo då min kondis inte är som förr.
Väl hemma så stoppar jag en nappflaska med välling i mun på grabben, så att jag kan få lite lugn o ro med spelet i början.
Då händer det.
Nån efterbliven analfabet ringer till mig!
Tror den som ringer att jag har tid med sånt dravel.
Det är min fru.....vem annars.
Bara att ställa in sig på ett samtal på c.a 20-30 min som ska innehålla vad vi ska äta ikväll, behöver vi åka o handla, är vatten blött och solen varm osv osv.
Jag sitter och halvlyssnar på henne samtidigt som jag fipplar runt i xbox live och hittar där Castlevania som jag inte hunnit köra färdigt.
Startar upp det och tänker slöspela medans samtalet pågår.
Då händer nästa sak....
Inser att jag bara har upptäckt slottet med 200,2%. Var fasen har jag missat dom sista 0,4%´en.

För att korta ner denna historia lite så kan jag säga att jag knappt har startat Bioshock än idag, för jag har fått sån jädra noja över att få allt perfekt i Castlevania.

Så tack för det telefonsamtalet........


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

haha men då är det ju bara att ta tag i lirandet imorrn då , haha hoppas det ordnar sig med Castlevania ;D

1
Skriv svar