Har nu Xbox 360 Elite

Inaktiv
Har nu Xbox 360 Elite

och den är så snygg

MFR date 2007-07-05
står det på baksidan, vad betyder det, att den är gjord då eller vad ?

så snygg iaf, kolsvart, svart kontroll, svart headset.
och headsettet är bättre gjort än det som hänger med i premium.

så nu ska det spelas.

Youtube-proffs

Blir lite besviken på dig, du ska ju berätta om den låter mer eller mindre! BERÄTTA!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Blir lite besviken på dig, du ska ju berätta om den låter mer eller mindre! BERÄTTA!

ja precis tänkte på det med, tell us!

Inaktiv

jodå den låter en hel del mindre,
och blir inte fullt så varm där bak.

det där som står på baksidan
MFR date 2007-07-05
är tydligen tillverkningsdatum så den är tydligen bara 1 månad gammal.
har jag kanske fått en elite med 65nm då kanske ?

120 gigs hd är så fint.
nu ska den fyllas med cirka 30... 40 gig musik som man ska köra istället för vanlig musik i spel om man känner för det.

eller så kör man den som en jukebox i stereon med många timmars musik att bara lyssna på när man gör annat hemma.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

har jag kanske fått en elite med 65nm då kanske ?

65nm? Microsoft har väl fortfarande inte bekräftat det så det kan inte vara möjligt. Eller är jag helt efter? Jag har försökt letat reda på något bekräftande i flera veckor nu men jag har inte lyckats hitta något.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

hehe, hoppades man hade fått en sån eftersom den är sprillans ny enligt baksidan på den.
men den är svalare och tystare än den premium man hade.
och det är gott nog.

hdmi känns bra att ha nu också.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hehe, hoppades man hade fått en sån eftersom den är sprillans ny enligt baksidan på den.
men den är svalare och tystare än den premium man hade.
och det är gott nog.

hdmi känns bra att ha nu också.

Hur är dvd spelaren, låter den lika mycket som vanliga ?

Inaktiv

på mitt ex låter den mycke tystare, helt klart

undra hur många ex av elite som kom nu ,
för i den ena av games 2 butiker i göteborg hade bara fått 4 ex,
och man fick bokat en i sista stund där.

Inaktiv

oops, blev knas när jag skulle redigera ovanstående inlägg..
råkade citera mig själv istället här...
lol

Inaktiv

Jag hade också kunnat sitta å tangerat på en ny 360 Elite, men då man har en chef där hissen inte riktigt går hela vägen upp blev man tvungen att jobba övertid, och han inte hämta ut min Elite som ligger och väntar på mig på Webhallen. Skulle även köpa en fin 37" lcd. Men istället sitter jag här och sörjer med höga halter alkohol i blodet, och högre halter väntas intas;P
Men men, det är en dag imorgon också, första jag ska göra imorgon blir att hämta den, samt hämta ut mitt ex av Bioshock;)
Fyfan asså, det är ju värre än dagen innan julafton när man var en knodd.:P

Medlem

Oh såg det erbjudantet på ebgames byta in xboxen 360 och 5 spel och få elit för 99 kr, nu blir man verkligen sugen när du säger att den låter mindre och allt

Inaktiv

och eliten blev ju också pris sänkt nu samtidigt som premium blev det.
på game var det egentligen menat att elite skulle kosta 4.890.
men efter pris sänkningen som nu kom så kostade den 4.490. så man sparade 400 kr, inte så illa

Medlem

vad är det för dvd i den?

Inaktiv

det ska nog vara en Benq

den är jäkligt tyst iaf.
360 elite låter knappt nåt alls.

Inaktiv

Bytte in min 360 premium igår också och tog en 360 elite.
Kan bara hålla med BBB om att den låter mycket mindre.
Sen är det underbart att kunna köra den med hdmi kabeln vetni
Samma tillverkningsdag som BBB dessutom, nu jävlar ska det spelas boys and girls !!

Inaktiv

en liten fråga bara.. om ni byter in er gamla mot en elite hur får ni över grejerna från gamla hårddisken savegames mm??

Inaktiv
Skrivet av wankstah:

en liten fråga bara.. om ni byter in er gamla mot en elite hur får ni över grejerna från gamla hårddisken savegames mm??

Jag gjorde inte det.
spelen man har är så kul så man lirar utan problem gärna om dom.

Men du ska tydligen kunna ringa Xbox 360 support så ska dom skicka en speciell sladd som du kan föra över sparningar från spel och den sladden ska vara helt gratis.

hur sen överförningen går till vet jag inte,
men det ska nog inte vara svårt

du behöver inte föra över spelen du köpt via arcade live.
dom tankar du ner igen på din nya 360 och då följer även sparningarna med

Inaktiv

mm men för man ska kunna föra över sina grejer behöver man ju ha båda konsolerna, eller i varje fall sin gamla hd hemma å de går ju inte om man har bytt in sin gamla mot eliten.

Inaktiv

Det är ju bara dina sparade spel som går åt skogen. Bara att spela om igen eller köpa ett minneskort

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

hur sen överförningen går till vet jag inte,
men det ska nog inte vara svårt

Enkelt.

* Koppla ihop hårddiskarna med hjälp av kabeln.
(20 gigarn ska sitta i 360'n, medans 120gigarn kopplas in i sladden)

* Starta 360'n och sätt in cd-skivan som följer med kitet

* Vänta. (Det tar ungefär en timme att föra över allt, beroende på hur mycket som ska föras över förståss.)

* Koppla ur och sätt in 120 gigarn i din 360 och allt skall vara klart.

Inte hjärnkirurgi precis.

Det man ska tänka på är att allt på den gamla hårddisken raderas samt att allt du hade på 120 gigarn innan överförningen började, också raderas. Detta är en engångsöverförning. Det går alltså inte att föra över filer fram och tillbaka. Det går endast att föra över från en 20 gigare till en 120 gigare, inte tvärtom. Det går heller inte att välja vad som skall föras över.

Man ska även tänka på att allt du har köpt och laddat ner via Live Marketplace är kopplat till både din gamertag OCH din konsol. Så om du säljer din gamla konsol så kommer de att komma åt det materialet, vilket jag iofs inte ser som något negativt.

Så om du köpt en Elite och för över allt från din gamla 360 så måste du vara uppkopplad till Live för att kunna spela dina Arcade spel tex.

Inaktiv
Skrivet av Picke:
Skrivet av BangBoomBang:

hur sen överförningen går till vet jag inte,
men det ska nog inte vara svårt

Enkelt.

* Koppla ihop hårddiskarna med hjälp av kabeln.
(20 gigarn ska sitta i 360'n, medans 120gigarn kopplas in i sladden)

* Starta 360'n och sätt in cd-skivan som följer med kitet

* Vänta. (Det tar ungefär en timme att föra över allt, beroende på hur mycket som ska föras över förståss.)

* Koppla ur och sätt in 120 gigarn i din 360 och allt skall vara klart.

Inte hjärnkirurgi precis.

Det man ska tänka på är att allt på den gamla hårddisken raderas samt att allt du hade på 120 gigarn innan överförningen började, också raderas. Detta är en engångsöverförning. Det går alltså inte att föra över filer fram och tillbaka. Det går endast att föra över från en 20 gigare till en 120 gigare, inte tvärtom. Det går heller inte att välja vad som skall föras över.

Man ska även tänka på att allt du har köpt och laddat ner via Live Marketplace är kopplat till både din gamertag OCH din konsol. Så om du säljer din gamla konsol så kommer de att komma åt det materialet, vilket jag iofs inte ser som något negativt.

Så om du köpt en Elite och för över allt från din gamla 360 så måste du vara uppkopplad till Live för att kunna spela dina Arcade spel tex.

Du måste ha både användarnamn och lösenord för att man ska komma åt någons konto. Har man inte det så kan man bara.

Det finns även en viss risk att köpa i andra hand.

Inaktiv
Inaktiv

signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av eDy:

Det är fortfarande bara rykten men stämmer troligtvis, läste på xboxscene att första falcon versionerna kommer inte ha 65nm GPU men CPUn ska vara 65nm. Lite synd att det är så eftersom det är GPUn som blir varmast, men är endå bra att dom uppdaterar. Själv planerar jag köpa min om 2-3 månader.

Medlem

Ska också vänta med att byta ut min gamla till elite när nya CPU'n är bekräftad, så har priset kanske gått ner lite.

Inaktiv

jo det kan ni göra.
vill bara säga att man är riktigt glad över elite.
dvd läsarn låter inte nått alls längre.
så äntligen är det problemet borta.

Inaktiv

Får verkligen hoppas att RROD problemen inte finns på elite :P.

Ska nog köpa e elite om jag inte fått tillbaka min premium innan 26 september

Medlem

Skicka bilder! Man kan inte bestämma sig ifall den är snygg på deras ombud!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Fortfarande bara rykten.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

12
Skriv svar