Medlem
Dax för HD TV

Tjena!
Behöver lite hjälp. Vill köpa en hd tv av den billigare slaget (fattig student) mest bara för att lira xbox 360 och koppla datorn till tvn men vet inte vilken modell jag ha. Va inne på prisjakt.se och det fanns flera 32" modeller runt 5000-6000kr men har ingen aning vilken som är bäst för xbox 360 spelande.

Någon som har en av dessa tv och kan berätta lite hur bra bilden blir? Man vill ju inte få massa eftersläpningar när man lirar.

http://prisjakt.se/kategori.php?k=v117&o=produkt_pris_inkmoms


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Om man kollar på den typen av budgetpaneler så tror jag faktiskt att man får ut mest kvalitet per krona från Mirai. De är överraskande bra för små pengar. Hade jag varit du dock, så hade jag kollat upp ett par olika modeller som ser ut som vettiga alternativ och sen gått in i någon butik för att jämföra dem på riktigt. Det är enorm skillnad att jämföra på papper och hur det verkligen ser ut. När jag köpte min tv hade jag i förhand i princip bestämt mig för en, men köpte en helt annan när jag väl var inne i butiken. Lite research är bra, läs recensioner på diverse forum osv.

Lycka till med ditt köp.

Medlem

Samsungs 32" modeller håller hög kvalité. Har själv en LE-32R72B som funkat riktigt bra för både spel och film.

Medlem

Jag skulle satsa på en Samsung, dom är ju fina.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Problemet med samsung är att deras billigare modeller ser förjävliga ut om du tittar på en dålig källa så som vanlig tv men när det gäller HDTV-källor är de riktigt bra.
Tycker själv att LG ger välldigt mycket för pengarna och de är dessutom rätt förlåtande för lågupplöst material.
Philips billigare modeller bör du undvika då de inte har någon ordning alls på deras anslutningar. Oftast kan du inte få riktigt HD genom VGA kontakten.
Sony har några billiga modeller som är riktigt bra oxå.
Mirai och andra lågprismärken brukar funka helt okej men de har oftast sparat in en hel del på designen
Mitt tips är LG, du blir garanterat nöjd!

Medlem

Få se hur det blir. Klart att LG och Samsung ser mest intresanta ut. Ska ner sen och titta på några tvs få se hur de ser ut live


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Jag och ett antal andra blev glatt överaskade när vi såg hur bra bilden var på min 6000 kronors hyundai när jag fick den, så en sån rekomenderar jag starkt. Dock vet jag inte hur andra likadana är, panelerna kanske varierar i kvalitet.

Inaktiv

Hur stor skillnad är det igentligen på en tv som kostar runt 7000kr och en som kostar runt 20000kr när man kopplat in konsollen med dom bästa sladdarna?

Medlem

Tjena!
Mycket lutar åt en Mirai v200. Är det stor skillnad på responstid 8ms och 6.5ms? Ser att Mirai v200 har 6.5ms. Någon som har en sådan eller sett en sådan live. Är den bra till xbox 360?

http://prisjakt.se/produkt.php?e=136883


signatur

*Io Sono Interista*

Inaktiv

Köpte denna tvn igår! Samsung LE-32S81B
på Netonnet! 6899kr Är mycket nöjd!

Kör XBOX Elite Via HDMI! Underbart

Inaktiv

Är det någon som har erfarenhet av 37, 40" Full HD? Jag hade tänkt köpa en sådan. Funderar på Samsung eller Sony. Man ska får väl räkna med 20k om man inte vill ha något halvdant???


signatur

"Jesus loves me yes I know"

1
Skriv svar