Är det värt att skaffa Xbox 360???
Eh.. varför skulle det vara 100% på att den skulle gå sönder? Visst har det varit en hel del maskiner som har pajjat men knappast 11 miljoner stycken.
Sen om den skulle gå sönder (vilket är möjligt med nästan allt som går att köpa) så får du den lagad/utbytt gratis av MS, så länge garantin är kvar det vill säga
Okej... Jag köper nog en får se om den går Sönder eller inte och om den gjört... så får jag väll skicka in den eller nått... ( vill så gärna Spela Assassins Creed >< och Gears of War)
du får ju 3 års garanti så du behöver inte lägga ut ett öre på eventuell reperation på 3 år.
och det är inte illa
Notera bara att den treårs-garantin endast gäller (red) ring of death-felet, övriga maskinfel är ettårs garanti, som all annan elektronik i Sverige. Bör inte vara några problem. Tänk på att placera boxen fritt där den kan komma åt ventilation så bör det förhoppningsvis inte hända något.
sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir
Notera bara att den treårs-garantin endast gäller (red) ring of death-felet, övriga maskinfel är ettårs garanti, som all annan elektronik i Sverige. Bör inte vara några problem. Tänk på att placera boxen fritt där den kan komma åt ventilation så bör det förhoppningsvis inte hända något.
stämmer verkligen det ?
för när 3 av ringens lampor är tända då är maskinen också rätt så död vad jag förstått. har hänt en kompis till mig.
och dom boxar som inte får red ring of death utan istället har jäkligt mycke låsningar måste ju också ingå i 3 års garantin.
mina 3 maskiner har inte fått read ring, dom har bara haft enorma problem med låsningar.
och jag har fått bytt alla 3.
Notera bara att den treårs-garantin endast gäller (red) ring of death-felet, övriga maskinfel är ettårs garanti, som all annan elektronik i Sverige. Bör inte vara några problem. Tänk på att placera boxen fritt där den kan komma åt ventilation så bör det förhoppningsvis inte hända något.
Jag har för mig att när tre ringar lyser så är det en kod att maskinen behöver repareras. Så vilka andra maskinfel som inte ingår i treårs garantin menar du?
MS har liksom inte lagt in "ring of death" för att de visste att chippen skulle "ploppa", om det nu är det felet du syftar på...
Notera bara att den treårs-garantin endast gäller (red) ring of death-felet, övriga maskinfel är ettårs garanti, som all annan elektronik i Sverige. Bör inte vara några problem. Tänk på att placera boxen fritt där den kan komma åt ventilation så bör det förhoppningsvis inte hända något.
Jag har för mig att när tre ringar lyser så är det en kod att maskinen behöver repareras. Så vilka andra maskinfel som inte ingår i treårs garantin menar du?
MS har liksom inte lagt in "ring of death" för att de visste att chippen skulle "ploppa", om det nu är det felet du syftar på...
Min första box visade ingen färg med komposit- och komponentkablar. Jag kör normalt med VGA-kabel (på datorskärmen) så jag märkte inte av problemet förens jag skulle kopplade in den hos en kompis. Jag fick nya kablar hemskickade av supporten men det hjälpte inte så det blev att skicka in hela boxen. Så det finns då andra problem än "red lights".
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."
Notera bara att den treårs-garantin endast gäller (red) ring of death-felet, övriga maskinfel är ettårs garanti, som all annan elektronik i Sverige. Bör inte vara några problem. Tänk på att placera boxen fritt där den kan komma åt ventilation så bör det förhoppningsvis inte hända något.
Annars har du 2 års garanti här i Sverige på vanliga elektronikprylar. Garantin gäller alla xboxar som helt oförklarligt låser eller får ring of death. Vissa fel yttrar sig väldigt olika när det gäller de blinkande lamporna.
Många har fått sin xbox lagad eller utbytt, bara skiten är obrukbar.
Notera bara att den treårs-garantin endast gäller (red) ring of death-felet, övriga maskinfel är ettårs garanti, som all annan elektronik i Sverige. Bör inte vara några problem. Tänk på att placera boxen fritt där den kan komma åt ventilation så bör det förhoppningsvis inte hända något.
Jag har för mig att när tre ringar lyser så är det en kod att maskinen behöver repareras. Så vilka andra maskinfel som inte ingår i treårs garantin menar du?
MS har liksom inte lagt in "ring of death" för att de visste att chippen skulle "ploppa", om det nu är det felet du syftar på...
Min första box visade ingen färg med komposit- och komponentkablar. Jag kör normalt med VGA-kabel (på datorskärmen) så jag märkte inte av problemet förens jag skulle kopplade in den hos en kompis. Jag fick nya kablar hemskickade av supporten men det hjälpte inte så det blev att skicka in hela boxen. Så det finns då andra problem än "red lights".
Ja, jag förstår att det kan finnas andra problem. Men vad jag menar är att när 360'n blinkar med tre röda lampor så är det för att den behöver repareras, inte att chippet har ploppat. "Red ligths" som du kallar det är inte ett specifikt fel utan bara en indikation att den behöver repareras.
Så, när kommer denna nya xbox360? Och hur vet man att det är en sådan man lägger händerna på när man väl köper den?
Tänkte köpa en xbox, så det va tur man kollade läget lite
Är inte så insatt i konsoll, mitt senaste var ett nintendo 8-bit
Jadu, den nya kylningen finns i alla elite som kommer nu i augusti men inte 65nm grafikprocessorn, den kommer vara kvar på 90nm, men när dom är slutsålda kommer det vara 65nm Så nångång i september, oktober, Halo edition på konsolen kommer ha det nya i sig..
Sony, you went wrong with your ps3
Notera bara att den treårs-garantin endast gäller (red) ring of death-felet, övriga maskinfel är ettårs garanti, som all annan elektronik i Sverige. Bör inte vara några problem. Tänk på att placera boxen fritt där den kan komma åt ventilation så bör det förhoppningsvis inte hända något.
Jag har för mig att när tre ringar lyser så är det en kod att maskinen behöver repareras. Så vilka andra maskinfel som inte ingår i treårs garantin menar du?
MS har liksom inte lagt in "ring of death" för att de visste att chippen skulle "ploppa", om det nu är det felet du syftar på...
Min första box visade ingen färg med komposit- och komponentkablar. Jag kör normalt med VGA-kabel (på datorskärmen) så jag märkte inte av problemet förens jag skulle kopplade in den hos en kompis. Jag fick nya kablar hemskickade av supporten men det hjälpte inte så det blev att skicka in hela boxen. Så det finns då andra problem än "red lights".
Ja, jag förstår att det kan finnas andra problem. Men vad jag menar är att när 360'n blinkar med tre röda lampor så är det för att den behöver repareras, inte att chippet har ploppat. "Red ligths" som du kallar det är inte ett specifikt fel utan bara en indikation att den behöver repareras.
Jo, det är ju självklart att det inte är ett specifikt problem när de tre röda ringarna kommer upp. Det betyder att det är ett generellt hårdvarufel.
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."
Eh.. varför skulle det vara 100% på att den skulle gå sönder? Visst har det varit en hel del maskiner som har pajjat men knappast 11 miljoner stycken.
Sen om den skulle gå sönder (vilket är möjligt med nästan allt som går att köpa) så får du den lagad/utbytt gratis av MS, så länge garantin är kvar det vill säga
Jag har hört att alla Xbox360-maskiner som är tillverkade innan juli 2007 är det fel på. Så det är bara en tidsfråga innan dom pajjar!
Ska man köpa ny idag, så skulle jag vänta tills jag va säker på att 65nm processorerna sitter i.. Jag funderar starkt på o kränga Halo-edition
Själv anser jag också att Microsofts support suger!! Man ska inte svälja allt dom säger. Visst, deras support är bättre än många andras, men var tredje kund som ringer in har enligt svensk lag rätt till en helt ny konsol.
Vet inte hur det är nu, men för en månad sen har dom en reperationstid på drygt 25 "ARBETSDAGAR", och enligt konsumentlagen ska reperation ske inom en "skälig tid" vilket är drygt 2 veckor. Kan dom inte garantera att reperationen håller sig inom tidsramen, har man ha rätt till en helt ny konsol, eller hävning av köpet.
Och sen är det viktigt att alltid vända sig till säljaren först innan man ringer Microsoft's support, och låta dom skriva in felet i deras system, för att senare skicka dig vidare till Microsofts support. Annars kan man få problem med sin konsumenträtt.
Alltså, både säljare och microsoft "lurar" sin kund, med att dom hänvisar alla kunder att direkt höra av sig till microsoft, vilket gör att man kan förlora sin konsumenträtt. Och detta är dom väl medvetna om! :evil:
Ska man köpa ny idag, så skulle jag vänta tills jag va säker på att 65nm processorerna sitter i.. Jag funderar starkt på o kränga Halo-edition
Det är inte bekräftat att de nya "versionerna" av 360 kommer ha 65nm, så då kan man bli sittandes och vänta i ett bra tag.
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."
Ska man köpa ny idag, så skulle jag vänta tills jag va säker på att 65nm processorerna sitter i.. Jag funderar starkt på o kränga Halo-edition
Det är inte bekräftat att de nya "versionerna" av 360 kommer ha 65nm, så då kan man bli sittandes och vänta i ett bra tag.
dom elite maskinerna som kommer nu är väl fixade så att dom inte blir så tok varma.
Ska man köpa ny idag, så skulle jag vänta tills jag va säker på att 65nm processorerna sitter i.. Jag funderar starkt på o kränga Halo-edition
Det är inte bekräftat att de nya "versionerna" av 360 kommer ha 65nm, så då kan man bli sittandes och vänta i ett bra tag.
dom elite maskinerna som kommer nu är väl fixade så att dom inte blir så tok varma.
De har i alla fall inga 65nm-processorer.
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."