Nu blir jag fan lack!!

Medlem
Nu blir jag fan lack!!

Insåg idag att jag inte lirar nått online med min 360 så jag tänkte helt enkelt strypa mitt Gold acc och köra Silver istället.
Satte på min box och fippla runt lite för att hitta acc inställningar osv.

MEN ICKE!!

Efter lite tomtande på nätet inser jag att man måste RINGA Microsoft och be dom ändra/avsluta kontot. wtf..........

Nog för att det enbart tog 5min i telefon och en mycket trevlig tjej i andra ändan av linjen fixade detta snabbt kan jag inte ruska av mig min enorma irritation.

Kolla alla mmorpgs.
Där går det utmärkt att ändra betalningar, avsluta konton, lägga till förbetalda gamecards osv utan telefonkontakt.

Men bevisligen klarar inte en av världens största mjukvaru/hårdvaru företag av detta.
Helt jävla galet, eller är dom så rädda för sina egna säkerhetshål överallt att dom inte vågar ha sådana tjänster online. :\

Jaja, tur att FZ finns så man kan skriva av sig sina aggressioner nånstans.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Jaoo, så e de


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

Tycker också att det är störande att man inte själv kan avsluta sitt kontot, har själv varit tvungen att ringa deras support flera gånger när jag velat avsluta mina guld acc. Sen tar det också ibland 5år innan någon svarar, som tur så gick det snabbt för dig.

Inaktiv

Vadå, du ska ju inte bli lack för att man måste ringa och avsluta. Det finns säkert anledningar till det...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Vadå, du ska ju inte bli lack för att man måste ringa och avsluta. Det finns säkert anledningar till det...

Blir sne på det pga det är så himla osmidigt.
Känns som om tekniken kommit lite längre än att behöva ringa för att fixa sånt här.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Jo i för sig borde dom fixa ett lite snabbare sätt tycker jag med.. Blir lite nervös, har "gold membership" ja också. Var det lätt att avregistera (om ja ska det)?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Ja då, det var inga problem, över telefon då. Tjejen frågade bara varför man sa upp det. Jag sa som det var, sen var det inget mer med det.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Medlem

NU hänger jag inte med, varför inte bara låta tiden gå ut?

Inaktiv

Vadå, måste man ringa för att avsluta sitt account ?


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Medlem
Skrivet av Nikie:

NU hänger jag inte med, varför inte bara låta tiden gå ut?

För då betalas det igen automatiskt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Nikie:

NU hänger jag inte med, varför inte bara låta tiden gå ut?

För då betalas det igen automatiskt.

Går ju oxå att välja att betala Gold genom förbetalt gamecard så efter 12 månader stängs Gold om du inte köper nytt gamecard eller knappar in credit card:)

Gamecards ftw !!!

Inaktiv
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Nikie:

NU hänger jag inte med, varför inte bara låta tiden gå ut?

För då betalas det igen automatiskt.

Går ju oxå att välja att betala Gold genom förbetalt gamecard så efter 12 månader stängs Gold om du inte köper nytt gamecard eller knappar in credit card:)

Gamecards ftw !!!

jo gamecards är smidigt.

Medlem

Jo visst är gamecards smidigare, kommer nog bli dom jag använder i fortsättningen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Även om man ju egentligen borde kunna avsluta sitt Gold eller medlemskap direkt online, så är det nog en funktion som MS har valt att inte ha med, för att man inte vill "göra det lätt" att gå ur. Kalla det strategi eller svineri, men många andra använder samma sak när det gäller abonnemang online. Så ÅTERIGEN är inte Microsoft Satan personifierad.

Och det har alldeles säkerligen inte med de påstådda "säkerhetshålen" att göra som trådskaparen dillar om.. Suck.


signatur

Terapi? Nä, Quake.

Medlem

låter sjukt att man måste RINGA.
som du säger, MS världens största it-mojs, klarar inte av saker som Per 11år kan fixa på en kvart, dåligt

ps MS, det är BILLIGARE!!! med å ha det online än med irl folk, där har ni missat nått.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av infinitesorrow:

Så ÅTERIGEN är inte Microsoft Satan personifierad.

Och det har alldeles säkerligen inte med de påstådda "säkerhetshålen" att göra som trådskaparen dillar om.. Suck.

OJ!
Där trampa jag visst någon på tårna.

Jag äger en jädra massa MS produkter och jag är nöjd med dom, mjukvara som hårdvara. Spelar ingen roll vilket förtag som använder sig av dessa stenåldersmetoder, jag lär bli lika sne på dom oavsett deras namn.

Så ta du och plåstra om dina sår jag rev upp när jag råkade nämna MS.
Det var inget personligt, varesig mot dom eller dig. puss!

.....suck


signatur

“All thinking people are atheists.”

1
Skriv svar