Allvarligt, läs detta för det är viktigt

Inaktiv
Allvarligt, läs detta för det är viktigt

som ni vet kan man ju lämna tillbaks den 360 som pajat och få tillbaks en ny vilket jag gjort 3 gånger i olika butiker,

men, vad händer med dom maskiner som jag lämnat in ?
blir dom reparerade, och isåfall vad händer med dom sen ?

jag menar jag får ju en ny maskin, och den trasiga hamnar den på soptippen eller blir den lagad och säljs begagnad ?
och om den säljs begagnad med hdn i då är ju allt kvar i 360 som man betalt för.
kontot, alla retro spel och live som man betalt 1 år för.
vad händer om nån köper en reparerad 360 och kopplar in den hemma, får han då inte tillgång till mitt konto ? för allt är ju kvar i HD n.

jag har faktiskt fått mail från microsoft flera gånger som detta här.

MICROSOFT *XBOX LIVE Kreditkortet för Xbox Live 12 mån. Guldmedlemskap nekas

Vi kan inte debitera ditt kreditkort för det/de Xbox Live 12 mån. Guldmedlemskap-abonnemang som debiteras via Microsoft Internettjänster. Följande kreditkort är ditt kontos aktuella betalningsmetod:

Korttyp: VISA

mitt konto är ju knutet till min mail,
så då måste nån ju försökt aktivera mitt 360 konto.
för det mailet fick jag när jag inte hade 360 på en peroid av 1 år.

kan jag byta password på mitt 360 konto ifall det finns nån med en av mina gamla maskiner som försöker sno mitt konto ?

Medlem

Du hade inte behövt lämna in HDD om det inte var något fel på den. Annars kanske du kan gå in på
http://www.xbox.com/sv-SE/ och ändra dina kontouppgifter.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Du hade inte behövt lämna in HDD om det inte var något fel på den. Annars kanske du kan gå in på
http://www.xbox.com/sv-SE/ och ändra dina kontouppgifter.

jo man tänkte inte så långt då.

och det var premium som man lämnade in så då tänkte man att hdn ingår ju i premium så den måste vara med när lämnar in maskinen.

tack för info om ändra uppgifter sida iaf.
ska åtgärda det nu direkt.

Medlem

man ska aldrig lämna ifrån sig hårddiskar osv som kan spara viktig information om en grejjer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Sen angående de arcade spel du betalat och laddat ner, så är de knutna till din gamertag. Enda skillnaden är att om du inte har samma HDD som när du låste upp den så krävs det att du är uppkopplad till Live för att kunna spela spelet..

Inaktiv

lurigt detta iaf,
undra om nån råkat få sitt 360 konto snott ?

Medlem

De brukar väl inte ge bort nya boxar hit och dit? De boxar de lyckas reparera skickar de ju tillbaka till ägaren, om inte så får man en ny och därmed hamnar ju den gamla på "tippen". Är man så, ursäkta mig, dum att skicka in en hårddisk innehållande en massa personlig information så får man väl helt enkelt skylla sig själv. Jag skulle dock inte tro att Microsoft är så dumma att de slänger med begagnade hårddiskar i erbjudande (om de ens gör det) utan att rensa de först, de förlorar ju själva en massa pengar om någon får en hårddisk med en massa arkadspel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Hur ändrar jag mina kontouppgifter med lösenord och sånt på min inloggning ? Hittar itne inne på xbox.com efter det att jag loggat in..tänkte göra det ifall nån får min hårddisk, ni skrämmer upp mig så!!


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Medlem

ditt lösenord kan du ändra genom att ändra ditt msn passport-lösen har jag för mig, dvs typ din hotmailaddress.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Antagligen har du inga pengar på kontot? Annars hade det ju detbiterats rakt av. Dessutom måste man ha sin verification kod varje gång man ska göra ett köp ( de tre siffrorna på baksidan ) så det låter ju JÄVLIGT märkligt.

Inaktiv

Asså ja menar kontot när man loggar in på xbox Inte nått konto där pengarna ligger på.. lol


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:

De brukar väl inte ge bort nya boxar hit och dit? De boxar de lyckas reparera skickar de ju tillbaka till ägaren, om inte så får man en ny och därmed hamnar ju den gamla på "tippen". Är man så, ursäkta mig, dum att skicka in en hårddisk innehållande en massa personlig information så får man väl helt enkelt skylla sig själv. Jag skulle dock inte tro att Microsoft är så dumma att de slänger med begagnade hårddiskar i erbjudande (om de ens gör det) utan att rensa de först, de förlorar ju själva en massa pengar om någon får en hårddisk med en massa arkadspel.

Om du INTE måste lämna in din xbox360 konsol på reparation för att du får en ny istället så tror jag att de flesta skulle göra så. Men då måste man skicka med Hårddisken Mr Brainiac. Formatera skiten.
Dessutom, ligger inte själva kontot på 360 konsolen ?

Inaktiv

Kontot ligger väl inte på konsolen ?..


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Medlem
Skrivet av Svangiis:

Kontot ligger väl inte på konsolen ?..

Hårddisken.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av toomuch:
Skrivet av mr.bear:

De brukar väl inte ge bort nya boxar hit och dit? De boxar de lyckas reparera skickar de ju tillbaka till ägaren, om inte så får man en ny och därmed hamnar ju den gamla på "tippen". Är man så, ursäkta mig, dum att skicka in en hårddisk innehållande en massa personlig information så får man väl helt enkelt skylla sig själv. Jag skulle dock inte tro att Microsoft är så dumma att de slänger med begagnade hårddiskar i erbjudande (om de ens gör det) utan att rensa de först, de förlorar ju själva en massa pengar om någon får en hårddisk med en massa arkadspel.

Om du INTE måste lämna in din xbox360 konsol på reparation för att du får en ny istället så tror jag att de flesta skulle göra så. Men då måste man skicka med Hårddisken Mr Brainiac. Formatera skiten.
Dessutom, ligger inte själva kontot på 360 konsolen ?

Vad yrar du om? Det jag säger är att om man skickar in konsolen för att det är något fel på den så försöker de först och främst reparera den, lyckas de inte med det så får man en ny. Man behöver inte skicka in någonting annat än själv boxen, det var exakt så jag gjorde när jag fick fel på min.

Hur skulle kontot kunna ligga på själv konsolen? Vad tror du man har en hårddisk/minneskort till?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Ja tror faktiskt inte att butikerna eller MS ger bort hårdisken (pga av uppgifter). Men om dom gör det så formarterar dom nog om den innan.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Ja tror faktiskt inte att butikerna eller MS ger bort hårdisken (pga av uppgifter). Men om dom gör det så formarterar dom nog om den innan.

Min kusin köpte en 360 på OnOff för ett par dagar sen. Det första han upptäckte när han startade konsolen var att det redan fanns ett konto med ett par filmer på hårddisken. Han betalade nypris och allting förutom hårddisken och handkontrollen såg ut att vara nytt så antingen har OnOff försökt sig på något lurt eller så har Microsoft tabbat sig.

Kan tillägga att han fick ROD efter ett par dagar och har nu fått boxen utbytt mot en ny (i butik) och även ett exemplar av Gears of War i kompensation.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

som ni vet kan man ju lämna tillbaks den 360 som pajat och få tillbaks en ny vilket jag gjort 3 gånger i olika butiker,

Jag är bara tvungen att fråga, Hur lyckas du med att lämna in maskinen på OLIKA ställen?
Behöver man inte kvitto eller dylikt för det behövde iaf jag:\

Inaktiv

Kan man inte byta lösenord på sitt inlogg när man loggar in på sin xbox ?


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Medlem
Skrivet av Windir:
Skrivet av BangBoomBang:

som ni vet kan man ju lämna tillbaks den 360 som pajat och få tillbaks en ny vilket jag gjort 3 gånger i olika butiker,

Jag är bara tvungen att fråga, Hur lyckas du med att lämna in maskinen på OLIKA ställen?
Behöver man inte kvitto eller dylikt för det behövde iaf jag:\

Köper du den i t.ex. ONOFF-butik A kan du lämna in den i butik B, C, D, eller E, osv. Är säkert likadant med Siba, Elgiganten, och liknande butikskedjor.

Inaktiv

Självklart, var lite yr när jag skrev det där inlägget...

Medlem

jag tror de byter hårddisk


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Windir:
Skrivet av BangBoomBang:

som ni vet kan man ju lämna tillbaks den 360 som pajat och få tillbaks en ny vilket jag gjort 3 gånger i olika butiker,

Jag är bara tvungen att fråga, Hur lyckas du med att lämna in maskinen på OLIKA ställen?
Behöver man inte kvitto eller dylikt för det behövde iaf jag:\

Köper du den i t.ex. ONOFF-butik A kan du lämna in den i butik B, C, D, eller E, osv. Är säkert likadant med Siba, Elgiganten, och liknande butikskedjor.

jupp självklart måste man visa upp kvittot.
men det var på siba jag köpte min första 360 core.

när den pajade då gick jag tillbaks, och dom hade inga kvar men dom sa att jag kunde gå till en annan siba butik,
och där hade dom bara 360 premium kvar så jag fick en sån istället för min 360 core.

helt jäkla grymt.

efter det pajade 2 st 360 till och jag kunde gå till vilken siba butik som helst i göteborg å få bytt maskinerna.

bara en sån sak att jag fick en premium när jag lämnade in min core visar på enormt fin service.

så Siba får högsta betyg.

Inaktiv

Tur kallas det


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

1
Skriv svar