Fick tillbaka mitt 360 men.....

Medlem
Fick tillbaka mitt 360 men.....

Min gamla lät helt ok när man spela och spelade demos på den.

Den här nya låter det som om fläkten har fastnat i nåt och klickar hela tiden. Och ännu värre när man ska spela ett spel. Då jävlar låter skiten som en jetmotor som startar. Min gamla lät inte så här!!

Ringde xbox och fråga om det är meningen att man ska skicka in en xbox som låter helt ok och så och sen få en utbyttningsenhet som låter som värsta bergsludret.

Han trodde jag bara kan skicka in den igen och få den utbytt men det fanns inga chefer där så här sent så skulle få ringa tillbaka.

Nu undrar jag om jag har rätt till att få den utbytt om man nu tycker den låter helt sjukt? Har garanti kvar.

Edit: Kollade just nu och såg att dom skickad en konsol med en gammal samsung dvd i sig. Min gamla hadde hitachi och lät inte alls lika mycket. Jag tänker kräva att jag får en likvärdig konsol tillbaka inte en konsol med gamla delar i som låter som fan! Det har jag rätt till.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Den jag har är också tillverkad 2006-07-07. Jag trodde man skulle få en helt ny konsol tillverkad 2007 och inte en som som stått och samlat damm i 1år.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Med ny menas det att den är ny. Dessutom finns det väl inga som har smasun dvd? utan TTS eller vad det heter samt hitachi.

Medlem

De första versionerna hade Samsung- och LG-läsare i sig, min 360 som är tillverkad 05 låter inte vidare mkt trots sitt samsungdrev.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

en kompis till mig fick också en äldre tillbaka när han skickade in sin trasiga.
ring å fråga dom om du får byta igen och skriv vad dom sa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

känns fortfarande som att den är ju nym fast inte nytillverkad,.

Inaktiv

Refurbished kallas det visst, när en tidigare skadad konsol är fixad och ersätter andra skadade konsoler till konsumenter. Lycka till med att få ut av garantin för att din DVD låter för mycket...


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Fick ut den på garantin. Ska skicka iväg den igen.

Dom har ju bytt ut min konsol jag skicka på lagning mot en äldre modell som är sämre!

Så nu blir det UPS och sitta och vänta 5 veckor igen....


signatur

Den som vet vet.

1
Skriv svar