Rock Band vs. Guitar Hero 3

Medlem
Rock Band vs. Guitar Hero 3

Hej,

I Oktober släpps GH3 (799-899SEK), i November släpps Rock Band (1999SEK), vilket skaffar du?

Blir Rock Band för mig.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

förmodligen ingen av dom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Blir antagligen båda, men är lite skeptiskt till "power ups:en" i GH3's battle läge. Ser faktiskt inte det roliga i att bilden ska börja skaka eller att det byts till lefty när man battlar osv.

Inaktiv

Blir antagligen båda, men är lite skeptiskt till "power ups:en" i GH3's battle läge. Ser faktiskt inte det roliga i att bilden ska börja skaka eller att det byts till lefty när man battlar osv.

Sen så kostar GH inte 799 om man endast skall ha spelet.

Medlem
Skrivet av Picke:

Blir antagligen båda, men är lite skeptiskt till "power ups:en" i GH3's battle läge. Ser faktiskt inte det roliga i att bilden ska börja skaka eller att det byts till lefty när man battlar osv.

Sen så kostar GH inte 799 om man endast skall ha spelet.

Jojo, det är klart att den inte gör. Jag menar inkl. gitarr. Bara själva spelet kommer nog att ligga på 450-500:- skulle jag tro.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Rock band kan va mer roligt, menar trummor, come on!

Inaktiv

Rockband kommer vara fan så mycket bättre, men GH3 kommer sälja mer tyvärr

Medlem

Jag tycker Rock Band känns alldeles för överflödigt. Det är inget spel man köper bara för att lira lite på kul. Det är ett äkta partyspel, inget du spelar själv hemma en vardag. Blir det något av de blir det Guitar Hero 3 för mig.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Så länge Rock Band kan spelas i singelplayer lika bra som om man är 4 så är det ett definitivt köp, då blir man ju inte låst till att spela just gitarr som i Guitar Hero. Är jävligt taggad på att kunna lira trummor in på småtimmarna med en AI som fyller i gitarrer och sång.
Vad jag vet så ska det fungera så och då kan man ju kalla spelet för vad man vill, Guitar Hero, Drum Hero, Bass Hero, Song Hero eller whatever, beroende på vilka instrument man köper till.
Skillnaden mellan GH3 blir då andra låtar och att du i GH3 inte har något annat val än att lira just gura.

Vet inget om priset på Rock Band men förhoppningsvis är nämnda prislapp på ca 2000kr endast om man vill ha hela paketet med alla instrument.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Jag tycker Rock Band känns alldeles för överflödigt. Det är inget spel man köper bara för att lira lite på kul. Det är ett äkta partyspel, inget du spelar själv hemma en vardag. Blir det något av dem blir det Guitar Hero 3 för mig.

Varför kan man inte spela Rock Band med familjen på en vardag för att ha kul? Det ska jag göra.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag kommer troligen skaffa rockband med några polare så att det inte blir så dyrt.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av mr.bear:

Jag tycker Rock Band känns alldeles för överflödigt. Det är inget spel man köper bara för att lira lite på kul. Det är ett äkta partyspel, inget du spelar själv hemma en vardag. Blir det något av dem blir det Guitar Hero 3 för mig.

Varför kan man inte spela Rock Band med familjen på en vardag för att ha kul? Det ska jag göra.

Det jag menade var att det inte passar speciellt bra för EN person. Alla bor inte tillsammans med familjen och även om jag gör det så spelar jag då aldrig spel med dem.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av mr.bear:

Jag tycker Rock Band känns alldeles för överflödigt. Det är inget spel man köper bara för att lira lite på kul. Det är ett äkta partyspel, inget du spelar själv hemma en vardag. Blir det något av dem blir det Guitar Hero 3 för mig.

Varför kan man inte spela Rock Band med familjen på en vardag för att ha kul? Det ska jag göra.

Det jag menade var att det inte passar speciellt bra för EN person. Alla bor inte tillsammans med familjen och även om jag gör det så spelar jag då aldrig spel med dem.

Jaså du menar så, jo men då förstår jag. GH2/GH3 passar då bättre in.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

jag ska ha guitar hero3 lugnt:up::up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

Känns lite väl Hardcore med Rock Band tycker jag. Men GH3 med trådlös gitarr verkar trevligt


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Jag är inte så hypad på Rock Band om jag ska vara ärlig... Nöjer mig med Guitar Hero 3


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

Jag nöjer mig med Halo 3..


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Medlem

gh3, ez money som man säger. Varför? Jo, jag har inte 3 kompisar att spela med 24/7.

Medlem
Skrivet av Nikie:

gh3, ez money som man säger. Varför? Jo, jag har inte 3 kompisar att spela med 24/7.

Sen måste man ju inte spela 24/7 heller
Jag kommer att nöja mig med att lira när polarna kommer över, perfekt förfest spel.

Sen kan det vara skönt att kunna välja om man skall spela trummor, gitarr eller sång när man är ensam.

Inaktiv
Skrivet av Nikie:

gh3, ez money som man säger. Varför? Jo, jag har inte 3 kompisar att spela med 24/7.

Men nu är det ju så att det går att spela via Live. Där finns det ju nästan alltid någon att spela med...

Inaktiv

Jag tycker att Guitar Hero 3 verkar ha grymt låtval.

Plus att det är ballt att Slash är med:P

1
Skriv svar