Ljudet i 360 elite?

Inaktiv
Ljudet i 360 elite?

har hört att det ska bli mindre ljud i elite versionen , är detta sant?

Medlem

Dom ska ha bytt dvd-läsaren, som förhoppningsvis ska vara tystare nu.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

fungerar denna saken verkligen, kan man verkligen spela vilket fps spel som helst med mus o tang med detta

http://www.console.se/xbox360/xbox360tillbehor/xbox360xfps.ht...

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

fungerar denna saken verkligen, kan man verkligen spela vilket fps spel som helst med mus o tang med detta

http://www.console.se/xbox360/xbox360tillbehor/xbox360xfps.ht...

Ja den fungerar, men bara till vissa spel. Den ska tydligen fungera perfekt till COD3

Sen så har jag hört att Elite inte låter så mycket lägre än föregångarna.

Inaktiv

är det dvd spelarn eller fläktarna som låter mest på 360 ?
jag har haft 360 men aldrig riktigt fått grepp på vilket som låter mest.

Medlem

Det är dvd spelaren, om det stämmer så skall jag nog köpa en elite isåfall om den låter mindre.

Medlem

De hade ju tydligen testat det där för ett tag sen, skillnaden var tydligen ganska minimal och i vissa fall högre än originalet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Inaktiv

någon som har haft en 360 elite nära sig och hört ljudet?

Medlem

Den nya dvd-läsaren ska väl komma till dom andra utgåvorna också va?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Elite låter ungefär lika mycket som de andra ska inte vara nån märkbar skillnad, de enda som 360 som låter mindre är de med BenQ spelaren i och de är rätt tunt utspridda verkar det som. Finns både i Elite och Pro men det gäller bara att ha tur att få en.

Själv tycker jag inte att ljudnivån är störande alls med normal ljudnivå på hemmabion men klart har man bara lågt tv ljud på eller inget alls så låter den ju en del.

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

Jag skrev fel, kan du sluta med dina idiotförklarande inlägg nu?

idiotförklarar dig inte, bara undrade.
förlåt om du tog illa upp.

har ändrat nu.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

är det dvd spelarn eller fläktarna som låter mest på 360 ?
jag har haft 360 men aldrig riktigt fått grepp på vilket som låter mest.

Jag tror att det är fläktarna, för när man tar ut ett spel så fortsätter det att vina på i samma ljudnivå.

Medlem
Skrivet av toomuch:
Skrivet av BangBoomBang:

är det dvd spelarn eller fläktarna som låter mest på 360 ?
jag har haft 360 men aldrig riktigt fått grepp på vilket som låter mest.

Jag tror att det är fläktarna, för när man tar ut ett spel så fortsätter det att vina på i samma ljudnivå.

Det stämmer, fast samma ljudnivå kan man väll inte säga, det låter mycket mer när DVD'n börjar läsa en skiva.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

^- Det är ju troligtvis DVD;n med det skulle ändå vara konstigt då jag aldrig hört något låta så förut för att man stoppat in ett spel i en dvdspelare. Så det måste ju vara fläktarna som går upp i högvarv för att kyla ner den så att det inte ska bli några olyckor.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Spelade gears of war idag och då verkade det vara dvd läsaren som förde oväsen, det är olika verkar det som. Igår när jag spelade och tog ut spelet så förändrades inte ljudet iaf.

Medlem

Elite innehåller exakta samma komponenter som originalet och väsnas lika mycket. Jag stör mig mest på fläktarna, de låter ju hela tiden. Om det inte vore för dem så hade jag känt mig frestad att skaffa HD-DVD-grejen, men vill inte ha ett jävla surr när jag kollar film.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

men hur är det nu egentligen,
det är inte samma dvd spelare i den nu som på dom första 360 core maskinerna ?

dom bytte väl dvd läsare för ett tag sen ?

inte för att det gjorde nån skillnad på oväsen.
har bara för mig att dom bytt dvd läsare.

Inaktiv

Alltså det är komplicerat, det finns en fyra olika spelare som låter ungefär lika mycket, i de senare sitter en Hitachi spelare om jag inte minns fel. Sen finns det även en BenQ spelare som sitter i vissa 360s (både Core, Pro och Elite) denna spelare låter betydligt mindre än de andra spelarna men det finns ingen garanti att du får just en sån spelare efter ett visst produktions datum etc. Så gäller bara att ha flyt!

Och det är Spelaren som låter mäst!
fläktarna låter inte mer än t.ex. PS3ans fläktar. Spelarna snurrar dvdskivorna så jävla snabbt när du kör ett spel så det låter helt enkelt en del.
Men somsagt, beror ju på hur spelaren är placerat och rum å sånt och hur känslig man är, själv har jag vant mig och finner det inte störande.

Inaktiv

jupp har också läst.. hört att en av läsarna är en Hitachi.

Inaktiv

när tror ni detta chip kommer . och ni en nyare nyhet om detta chip så posta det här . om detta chip verkligen får ner kylningen och ljudet till en bra nivå då är det mer värt att köpa en 360 .

http://www.nordichardware.se/nyhet,12823.html

Inaktiv

Senaste var att 65nm skulle komma till början av 2007.

Inaktiv

Vad jag har hört så har de börjat med 65nm chippen. De är en del i vad MS kallar för project Falcon.

Medlem

Har man en samsung-läsare så kan man ju alltid flasha driven till silence-mode, då spinner den bara i 4x och låter betydligt lägre, dock så går ju garantin ut (men de går att köpa ett nytt klistermärke så de är egentligen ingen fara) också kan man ju råka ut för att bli bannad, även fast de är säkert just för tillfället så vet man ju aldrig i framtiden

Medlem

Dem ska inte ändra något med fläktarna iaf. Möjligt att dem fått hitachi spelare istället men jag har inte sett några fakta på det.

1
Skriv svar