Medlem
Demon's Souls

tjenare undrar om Demon's Souls finns att köpa en eu version har tittat runt på lite sidor hittar bara us lr har det inte släppts här än?
tack för svaren

Medlem

eu finns ej. och det finns inga planer för att släppa den i europa heller du får importera eller hitta nån bra sida att köpa från.

Medlem

Webhallen säljer usa-import version för 599


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

finns ej kvar där tyvärr. jag är ute efter spelet också.

Medlem

Köpte mitt från www.gamekontroll.com deras kontor är i Asien så man importerar därifrån, de har US eller AS versionen av spelet :), episkt spel btw. Riktigt grymt, GOTY mellan det och UC2

Medlem

Skandal att det inte verkar släppas i europa. Det har ju fått GOTY från Gamespot och flera nomineringar. Många som går miste om ett fantastiskt spel.

Medlem

Comstedt, får jag fråga. hur länge tog dit att köpa därifrån ? jag beställde därifrån igår och jag tror att jag glömde skriva i ordernumret i meddelandet som man skulle göra. de skulle tydligen bli försenat då, hur länge tog det för dig ?

Medlem
Medlem

Tog ca en vecka

Medlem

aight och du skrev in ordernumret också eller ?

Medlem

Yes gjorde jag :), vilken version beställde du? Du kan ju se i orderinformation om den blivit skickad

Medlem

jag körde på US-versionen. vet ej hur länge det kommer ta men det står fortfarande att de väntar på betalning även fast jag betalat. och är säker på att jag betalat rätt också. får väl vänta och se.

Medlem

Spelet ser rätt coolt ut. Men svårt...

Medlem

Det som gör det bra, svårt men aldrig orättvist, de gångerna jag dött är det för jag antingen inte varit riktigt vaken, dodgat ut för ett stup eller slarvig...

*Edit stavfel

Medlem

Är det någon som vet varför det inte har släppts i Europa ännu?

Medlem

Ingen aning om varför, kanske kommer med tanke på alla GOTY awards det fått nu :), inga problem med att importera det dock.

Medlem

Fan verkar ju skitskysst detta liret. Kan man köra US spel på sitt EU PS3 utan att göra något?

Knights FTW!!

Medlem
Skrivet av Flesheater:

Fan verkar ju skitskysst detta liret. Kan man köra US spel på sitt EU PS3 utan att göra något?

Knights FTW!!

alla ps3 spel är region fria.

Medlem

signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv
Skrivet av Cyberz:

alla ps3 spel är region fria.

Stranglehold collector's edition, B2 versionen är regionslåst faktiskt

Jag beställde även jag idag Demon's Souls från axelmusic för 440:- vilket var ett väldigt bra pris, US import såklart

Medlem

Köpte mitt på webhallen häromdan, sjukt kul. Spelet behöver inte vara svårt märker jag nu, bara man väljer rätt spelstil.

-Samla på sig fetaste armorn, skölden, skaffa massa hp och ett stort fett svärd. Bli en ogenomtränglig fästning och bara kötta. (som "vanliga" rpg) Funkar inte så bra, för det fins alltid gubbar som "köttar" hårdare och dödar dig. <--- Min spelstil

-Lätt armor+Stort svärd=win
Lätt rörlighet och stor potential att göra mycket skada, dock dör du mycket enkelt.
(visade sig vara både roligare och "lättare")

-Magi (spelets "easy mode")
Satsar du massa på magi blir spelet massa lättare, dock inte lika utmanande eller roligt.

Och, vad du än gör...Ha en pilbåge med dig, för att det kommer alltid tillfällen där man tänker "önskar jag sparat pilbågen" (detta misstag gjorde jag, helvete vad svåra vissa saker kunde bli utan en pinne och ett snöre.)

-Edit stavfel


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Laderstam, hur långt har du kommit ? Jag vill nämligen köra på lätt armor + fetma svärd, men har inte kommit tillräckligt långt för att hitta någon lätt armor än. är det bara jag eller kommer all bra loot senare i spelet ?
jag har bara kommit till boletaria palace 1-2 än, och är påväg att döda tower knight.

du får gärna adda mig som vän om jag behöver hjälp nån gång

PSN : fetoll

Medlem

Får sätta mig och spela på allvar snart. Har hittills bara klarat tre bossar . För många andra spel som måste spelas genom först

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

Laderstam, hur långt har du kommit ? Jag vill nämligen köra på lätt armor + fetma svärd, men har inte kommit tillräckligt långt för att hitta någon lätt armor än. är det bara jag eller kommer all bra loot senare i spelet ?
jag har bara kommit till boletaria palace 1-2 än, och är påväg att döda tower knight.

Det finns en del läder och även lite lättare delar på bana 3-1 som du kan nå nu direkt. Jag har för mig att läderrustningen är i något av de första områdena till och med.

Medlem

ah, najs. jag har ju inte testat någon annan bana än. tror det blir att titta igenom vilka som verkar bäst och ta dem först. bara för att gå upp i level och typ få lite bättre gear

Medlem

Jo, precis. En bra idé är väl att kika in i alla startområden och plocka upp de saker du kommer åt relativt riskfritt. Sen är det upp till dig hur mycket risker du vill ta. Magikerna i värld tre (Tower of Latr(i)a) kan till exempel va rätt hårda innan man lär sig deras mönster eller innan man har nog health för att palla en smäll utan att dö. Även skeletten, framförallt de med tvåhandssvärd) i värld fem (Shrine of Storms) kan vara lite väl hårda att ge sig på innan man lär sig deras rörelser.
Nåja, du har mycket kul utforskande framför dig.

Medlem

"SPOLER ALERT" (dock kan detta vara nödvändigt i demon souls för att man ska klara spelet)

Efter att ha dödat alla bossar i värld "1" förutom "the old king" och alla bossar i värld "2"
Där kände jag att "red knights" var lite för badass för mig och vållade stora problem.
Jag kunde inte heller besegra Bossen i värld 1-4. Så jag återgick till värld 1-1 där jag besegrade "old king doran" och fick ett svärd som såg lite ballt ut men sög kuk, men massa gratis själar och den bästa rustingen i spelet är inte fy skam.

Där efter, med ny armor och nytt självförtroende gick jag direkt vidare till (Shrine of storms) Där skeletten till förvåning dog på ett slag av mitt (dragon lonsword +1), dock gjorde de stor skada om man råkade bli träffad.
I (srine of storms) dödade jag 2 bossar för att få "Meat cleaver" (bästa vapnet i spelet enligt mig och många andra spelare) och gick sedan tillbaka till värld 1-4 och klarade den utan problem då alla fiender där dog på ett slag med hjälp av mitt nya vapen. Sedan har det bara gått frammåt i spelet.

Dock saknade jag medspelare på de tidiga bossarna i spelet villket var lite synd

Behöver ni hjälp säg till bara så ska jag försöka göra vad jag kan.

Och för dig som ville ha läder armor och bra svärd, vill du ha asiatiska, europeiska svärd eller helt enkelt nått som gör enorm skada och är större än dig själv? (skillnaden i spelstil är väldigt stor) Är du en kvinnlig karaktär finns det en mycket bra läderarmor i värld 1-1 som man klarar sig med genom nästan hela spelet. Du kan hitta mängder med andvändbara objekt i värld 1-1 om du har rätt tendency eller försöker få dem och letar tillräckligt bra.

Det är också mycket viktigt att man förstår spelets uppbyggnad "tendencies" annars kan man få problem och missa massa coola bonus objekt.

Undrar ni något om taktik, tendency eller bara vill ha tips är det bara och fråga på!

Mer info om items etc + guider
http://demonssouls.wikidot.com/

http://mycheats.1up.com/view/superguide/3169297/demon_s_souls... (mycket bra att ha om man inte vill missa några bra saker på en bana)

(ursäkta eventuella stavfel, jag är för trött för att rätta till det just nu)


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Fy f#n vad svår första bossen i "Tower of Latria" (Fools idol eller vad hon nu hette), innan jag förstod hur man skulle göra. Vill inte säga mer, denna måste upplevas av alla minst 6-7 ggr först

Medlem
Skrivet av Nielsen:

Fy f#n vad svår första bossen i "Tower of Latria" (Fools idol eller vad hon nu hette), innan jag förstod hur man skulle göra. Vill inte säga mer, denna måste upplevas av alla minst 6-7 ggr först

Tyckte inte hon var speciellt svår, men nästa boss du stöter på i Tower Of Latria...fy f*an...
Maneater heter bossen.

Medlem

Japp, Maneater var den enda riktiga utmaningen i hela tornet.
Sista bossen blev ju en pushover när han väl var nere.

Minns extra hur irriterad jag var på honom då jag satt och svor högt bredvid en kompis på besök under några timmars försök.

Skriv svar