Ps3 Läser inga skivor

Medlem
Ps3 Läser inga skivor

Mitt Ps3 läser inga skivor!! Ngn som vet om man kan vara lite "hemma snickare" eller måste man lämna in den?? Min garanti har gått ur på 2år!

Medlem

är inte garantin vanligtvis 3 år?


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Om du inte känner dig riktigt hemma på det så är det inget jag skulle rekomendera men här är en länk som beskriver lite ur man kollar om läsaren är funkis... dock vet jag ju inte ifall han ljuger arslet av sig eftersom jag själv inte prövat

Jag hade skickat in min på rep eller så hade jag köpt en ny!

http://www.youtube.com/watch?v=IIg6rFSpswc

Medlem

min garanti var på 2 år. Jag reklamerade den så jag hoppas jag slipper penga biten, läste lite om allmänna reklamations rätten tror ja det hette, så får se HOPPAS det funkar, vill nog inte öppna Ps3:an kosta ju lite pengar så det är ju jävligt tråkigt om den går sönder mer!!P.S om du ska öppna PS3:an ska man inte tänka på att jorda sig då? såg filmen och var inte "jordad".

Medlem

Ja, min garanti gick ut då min ps3 gick sönder, Skickade in den och det bestämdes att det inte var mitt fel och därför fick jag en ny (Hade 60 gigare, fick en ny och fin 60gigare tror jag :] ).

Det var YLOD jag hade, men tror de ersätter för problem med skivläsaren också rätt ofta.

1
Skriv svar