Ps3 problem, demo!

Medlem
Ps3 problem, demo!

Hejsan, köpte en ps3 slim för bara någon dag sedan och den har fungerat svinbra hittils, inga större problem som man märker av eller så.

Förutom när jag skulle ladda ner Ratchen & Clank demo. Jag hade laddat ner det och startade det och märkte att det var DUBBAT TILL SVENSKA. Så jag fortfsatte spela men det var såklart kvar hela tiden.

Nu frågar jag er, går detta att ställa in så att det inte blir på svenska ? Det låter ju så fruktansvärt fult.

Jag har svenska som språk i XMB men jag vet inte om det har något med saken att göra. Jag körde t. ex killzone demot och hade på svenska, men inte fan hade dom dubbat rösterna där. Är det bara för att det inte är ett barnspel eller ? Skulle vara awesome med lite hjälp..

Tack på förhand!

Medlem

Kan vara så att du får ändra språket till engelska. När jag körde infamous så var språket i spelet franska när man hade inställningarna på svenska, ändrade man till engelska i XMB så blev det engelska i spelet med. Testa det skadar ju inte.

Medlem

hade samma problem med resistanc 2, slutade med att jag ändrarde hela ps3 till enkelska istället för svenska ^^ funka iafall

Medlem

Av nån märklig anledning använder de systemspråket för att avgöra om spel ska köras dubbade till svenska eller ej.... kan se resonemanget iof, enklare för folk så...
Jag kör engelska på systemet när jag ska spela spel som annars är på svenska, enda sättet.

Medlem

alltså, de är lugnt om texten är på svenska. däremot om det är dubbat till svenska då är det fan inte okej, då bryter jag nästan ihop. alltså, om man köper spelet i sverige (vi tar ratchet and clank som exempel) så vill jag inte att det ska vara dubbat på svenska. är det någon som har köpt det och vet om det är så ?

Medlem

Om du vill ha originalrösterna så får du ta och ställa in din PS3s språk till engelska.

1
Skriv svar