Medlem
Grafikproblem

Hej

Läste Playstation 3 FAQ-tråden men kunde inte hitta i "Skärminställningar" var jag skulle ändra till 720dpi så det blir bättre grafik.

Problemet:

Jag märkte detta när jag först spelade Killzone 2 och sen GTAIV att grafiken/omgivningen inte hann riktigt uppdatera sig 100%. Detta märks tydligt i GTAIV när jag kör bil och fort; då hinner inte omgivningen (broar, byggnader, bilar etc.) uppdateras i tid och det blir helt sjukt fult.

Det är konstigt med tanke på att jag har PS3 Slim 250GB som jag köpt för knappt några veckor sen.

Fråga:

Vad beror detta på? Ska det vara så? Är det min TV (som inte har HD-stöd) som är värdelös? Måste jag ha en TV med HD-Ready för att det ska bli 100% snyggt? Eller är det nått fel på själva maskinen? Sett vissa bilder på spelet (GameSpot) och där är allt helt sanslöst snyggt!

Enligt PlayStation Supporten så hade detta ingenting med TV att göra vilket får mig gå omkring med gåtor i huvet. Därför vore jag JÄTTETACKSAM om ni kunde hjälpa mig!

/Mvh Starsky

Medlem

har du än bra scart kabel?


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Jag har den kabel som är gul-röd-vit (tre olika pluggar i en sladd) som följde med. Har ingen scart. Jag behövde inte det eftersom TV:n är "bara" 5 år gammal.

Men måste jag ha HD-TV för att det här eländet ska försvinna?

Medlem

det är inte fel på något du har. gta IV är så, och de kommer inte gå att fixa. problemet som du beskriver finns i oerhört många spela och i vissa fall kallas det "popping". dvs träd och liknande poppar upp från ingenstans. ganska självklart då gta IV är sjukt stort. spel som oblivion och typ infamous har exakt samma problem. jag vet vad du menar, har spelat 360 versionen.

Inaktiv
Skrivet av Starsky:

skulle ändra till 720dpi så det blir bättre grafik.

:\

Medlem

Som du säger stödjer din tv bara 576 p (om du menar p och inte dpi) Den kontaken är iprincip scart men ändå, Att ändra till 720p kommer inte att lösa ngt, för tvn kan inte visa det

Medlem

Det låter som du beskriver som att spelet enbart renderar upp texturerna på sakerna som är inom rimligt avstånd till dig vilket är fullt normalt i dagens spel och i synnerhet GTA IV där världen man rör sig i är ganska stor. Att rendera upp allting i staden skulle helt enkelt vara meningslöst och ta för mycket kraft.

När det gäller TVn så kan du inte köra 720p via den kabeln du beskrivit. Och om din TV inte är HD-Ready så klarar den inte av upplösningen 720p. Spelen gör sig helt klart bäst i 720p och 1080p vilket kräver att du har en HD-Ready eller Full-HD TV.
Om du skulle införskaffade dig en sådan så tänk på att du måste köpa till en HDMI kabel för att kunna köra i dessa upplösningar. Att köra spelen på en icke HD TV är ungefär som att ta en stor tavla och knöla ihop de till en gul postit lapp och försöka urskilja vad tavlar föreställer( hehe om man vill överdriva lite).


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

1
Skriv svar