MGS4, ska jag köpa det?

Medlem
MGS4, ska jag köpa det?

Hej allihop!

Jag är väldigt sugen på att köpa MGS4 eftersom att det är enligt många det bästa spelet som finns till PS3. Men problemet är att jag inte har spelat något annat spel i serien. Jag har endast kollat på när en kompis spelade lite "Snake eater", men jag kommer inte ihåg något av storyn från det.

Jag vet att serien är väldigt mycket storydriven, så jag undrar om man kan spela fyran utan att ha någon aning om vad som händer, utan att det blir tråkigt?

Medlem

Hmm det var svårt.
MGS4 använder en hel del referenser från MGS1 och 2.

Visst det går, då det blir en del tillbaka blickar.
Men för att njuta fullt ut och förstå allt så är det bra att ha spelat 1:a och 2:a.
Men det kanske finns en övergripande förklaring på wikipedia?

Jag rekommenderar spelet starkt i vilket fall som helst, ett av dom bästa spelen helt klart.

Medlem

En trevlig grej du kan göra är att gå in på Playstation Store och ladda ner Metal Gear Solid 4 Database.

Den tar upp det mesta, om inte allt som har hänt från det allra första spelet till NES eller vilken konsoll det nu var, till MGS4.

Dock så kan man inte spoila MGS4 storyn för sig själv, eftersom man måste ha en savegame där spelet är klarat för att kunna läsa det som står om MGS4.

Medlem

Jasså, finns det en databas? Hmm, om det finns så kan det nog bli ett köp!

Tack för tipset!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jasså, finns det en databas? Hmm, om det finns så kan det nog bli ett köp!

Tack för tipset!

Inga problem, den är gratis också, vilket är trevligt

Medlem

Annars finns ju MGS1 på eruopeiska psn nu också sedan en tid tillbaks,
90 kronor kostar det bara har jag för mig,
kan det vara värt att köpa ?

Medlem

är det kul och köra MGS4 online? går det ens?


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Jo det finns multi för MGS4, och det är klart godkänt.
Kanske lite omständigt då du måste skapa konto på konamis sida.
Men när det väl är igång är det "very nice"

Medlem

Någon som vet om man kan beställa spelet utan Platinum någonstans? Det är verkligen urfult!

Medlem

har sett det utan platinum på gameshop.se


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Köpte själv Mgs4 utan att ha spela dom tidigare spelen, använde mej av databasen (som nämtstidigare) Funkade hur bra som helst.

Ett givet köp.


signatur

PSN: Draobs

Medlem
Skrivet av Draobs:

Köpte själv Mgs4 utan att ha spela dom tidigare spelen, använde mej av databasen (som nämtstidigare) Funkade hur bra som helst.

Ett givet köp.

Ok, då fungerar det alltså Bra att veta!

Medlem

Har du spelat dom tidigare spelen? Om ja, skaffa mgs4 om nej, spela dom tidigare spelen. Jag vet att man kan läsa vad som hände men det är sååååå värt att spela dom tidigare just för att dom är lika epic

Medlem
Skrivet av mixxx:

Har du spelat dom tidigare spelen? Om ja, skaffa mgs4 om nej, spela dom tidigare spelen. Jag vet att man kan läsa vad som hände men det är sååååå värt att spela dom tidigare just för att dom är lika epic

Som sagt, MGS 1 finns på psn, kostar enbart 90 kronor,
ett gyllene och billigt sätt att köra serien från början.

För jag gissar att det är rätt så svårt att få tag på MGS 1 och även en playstation 1.
Är iaf billigare att köpa genom psn.

Medlem

Tyvärr så är man arbetslös, så det är lite dåligt med cash i fickan just nu. Så det får nog bara bli MGS4, ettan får bli vid ett senare tillfälle!

Jag funderar även på att skaffa Assassins Creed 1, är det värt att spendera pengar på tycker ni?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Tyvärr så är man arbetslös, så det är lite dåligt med cash i fickan just nu. Så det får nog bara bli MGS4, ettan får bli vid ett senare tillfälle!

Jag funderar även på att skaffa Assassins Creed 1, är det värt att spendera pengar på tycker ni?

MGS1 > AC1

Inaktiv

Du kan köra MSG4 utan att ha spelat tidigare titlar i serien eftersom det finns några re-caps. Men du bör spela igenom alla eftersom det är bland det bästa i spelväg.


signatur

Informerar om www.the15reasons.com för PS3

Medlem
Skrivet av the15reasons:

Du kan köra MSG4 utan att ha spelat tidigare titlar i serien eftersom det finns några re-caps. Men du bör spela igenom alla eftersom det är bland det bästa i spelväg.

Ja, jag får ta och göra det någon gång! Man kan ju alltid hoppas på att de gör som de gjorde med God of war 1 och 2, släpper dom i HD-upplösning till Ps3

1
Skriv svar