Avaktivera system

Medlem
Avaktivera system

Jag antar att detta har diskuterats tidigare men jag skulle vilja ta upp det igen. Anledningen är att Sony har editerat sina regler och ändrat antal registrerade system per konto från 5 till 3.

Min PS3:a dog för några månader sedan och vägrade starta, så därför var det omöjligt för mig att avaktivera mina två konton (US och EU) på maskinen.
Jag kunde lämna in den till Webhallen som snällt gav mig en ny PS3:a, men dom avaktiverade aldrig mina konton, vilket bara Sony kan göra har jag för mig.

Jag hade video aktiverat på mitt US-konto av någon anledning, och även om man inte kommer kunna använda det, så känns det surt att veta att video content är för alltid otillgängligt på det kontot.

Jag efterlyser en funktion på Playstations hemsida att avaktivera alla system kopplade till ditt konto..men man kan ju drömma.

Skulle min PS3:a gå i sönder, och även nästa..så sitter man i skiten då? Vad jag vet är att man inte kan ladda ner tidigare köpta spel längre, men kan man köpa och ladda ner nya?

Ja, det var min fråga, förlåt att jag bara babblar på, men jag behövde prata av mig lite.

Vi ses på PSN

Medlem

vill du att nån ska svara eller?


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Kan man svara på frågan så vore det ju trevligt. Annars kan man ju bidra med något om man hellre vill det.

Alltså, min fråga var: Om man har använt alla sina aktiveringar för game content på sitt konto, kan man fortfarande köpa nya spel eller hindras man bara att ladda ner de gamla man köpt?

Medlem

Du kan avaktivera system om du loggar in på http://se.playstation.com/ Fast jag har för mig att du behöver en kod som står på PS3:an... så om webhallen har den så kan det kanske bli svårt:P

Medlem
Skrivet av Zeus1337:

Du kan avaktivera system om du loggar in på http://se.playstation.com/ Fast jag har för mig att du behöver en kod som står på PS3:an... så om webhallen har den så kan det kanske bli svårt:P

Stämmer det ?
För när jag tittar på kontohantering på min ps3 och går in där,
då kan jag välja att aktivera eller deaktivera Game och Video.

Medlem

Hmm jag har för mig att jag såg det nånstans men jag hittar det inte nu. Du kan ju alltid skicka ett mail till Sonys support om ditt problem, eller fråga på deras forum.

1
Skriv svar