Split screen (eller liknande)

Medlem
Split screen (eller liknande)

Jag tycker det verkar finnas väldigt få PS3-spel som man kan spela ihop med polarna hemma i TV-soffan (förutom sportspelen)? Inte ens senaste NFS har ju stöd för split screen, ganska trist tycker jag.

Har ni några tips på spel jag efterfrågar?

Tack på förhand!
/Ny PS3-ägare


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

LittleBigPlanet, Rag Doll Kung Fu, Super Stardust HD (bara 2 där tror jag) och flow är de jag kommer på spontant.

Medlem

Sen givetvis massa sportspel som jag aldrig brytt mig om.

Medlem

Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle Cars är grymt roligt i split-screen.

Inaktiv

warhawk
4 player splitscreen online

imponerande om inget annat..

spelat 3pers splitscreen högst..
2 kontroller + en guitar hero gitarr/tekken6 sticka/rock band trummor..3e spelaren hade de lite svårare

Medlem

Stardust ser ju röjjigt ut, men det var svårt att utröna om det fanns split screen eller ej... Verkade finnas nåt extra pack att köpa som stödde split screen, får kolla upp det.

Battle Cars liknar Revolt till PC extremt mycket, fast utan vapnen tyvärr. Stångar man bara bollar i spelet :-?

Warhawk verkar lite smågrymt. 4 pers split screen låter skoj, det ska kollas in.

Tack för tipsen, fortsätt gärna om det är nån som har nåt mer! Ett bra bilspel med split screen skulle sitta som en smäck...


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Inaktiv

Du har ju Borderlands som har 2-players co-op. Funkar faktiskt oki även om man undrar lite varför Gearbox inte kunde ha justerar och anpassa menyerna och val typ av splitscreen när man väl kör co-op. Men som sagt funkar faktiskt helt oki.


signatur

//The thing called truth will be decided by me//

Medlem

Army of 2 kan man spela två på

Medlem
Skrivet av adda:

Army of 2 kan man spela två på

No shit.

Medlem

kane and lynch och resistance fall of man har sköna co-op lägen

Medlem

Nya Pixeljunk Shooter har stöd för två spelare. Än så länge har jag bara testat singleplayer i det, men ska funka riktigt bra på två vad jag hört.

Medlem

Pixeljunk monsters har 2 spelare, Pixeljunk eden har 3.

Medlem

Ja Army of Two skaffade jag, det var ganska trevligt. Dock har jag lite svårt för såna shooters på konsol, när jag vet hur mycket mer kontroll man har med mus/t-bord om man kör på PC...

Pixeljunk Monsters ska ju vara bra, och tower defence-spel är roligt. Men det ser ju så jääfvla fult ut tyvärr

Hittade en lista när jag letade runt efter dylika spel, som någon kanske finner intressant:
http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?boa...


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

http://www.co-optimus.com/system/2/playstation_3.html

kan den här sidan vara till nån hjälp?


signatur

stavfel är min grej

Medlem

Hatar i borderlands att man inte kan köra splitscreen online =////

1
Skriv svar