Modern Warfare 2 med Splitfish Frag FX v.2

Medlem
Modern Warfare 2 med Splitfish Frag FX v.2

Är det bara jag tycker spelet nästan funkar bättre med vanlig kontroll där du har aim assist på?
Tycker för övrigt att musen är för liten, det är svårt att komma åt dessa fyra vanliga knappar med tummen. Jobbigast är nog ändå vänstra kontrollen som känns liten även i min inte så stora hand.
Jag har svårt att verkligen spela med SplitFish musen.
Det är jobbigt att springa för R3 knappen är i trögaste laget och sen så är det inte så lätt att styra heller.
Antingen styr du för mycket eller för litet.
Saknar verkligen alla spelen till PS3, mouse acceleration?

Förlåt för min gnällig inställning men jag köpte den här musen enbart för att kunna lira MW2 men är grymt besviken än så länge.

Medlem

Problemet är autoaim och att spelen inte är byggda/optimerade för mus på konsol.
Jag har den gamla frag FX och det spel det funkar bäst i är UT3 men även cod4 och battlefield: bad company.

Alla spel på konsol har någon sorts autoaim inbyggd, vissa spel syns den knappt på, medans andra är mer tydligt som ex. cod serien.
Guerrilla games tog bort den döda punkten samt autoaim i en senare patch för Killzone 2, då tyckte jag att frag fx fungerade riktigt bra.

Jag brukar alltid maxa x/y i spelets menyer (allt på max) och sedan justera med det lilla hjulet på nunchucken... brukar hamna runt 4-5 i känsligheten... där är det väl som mest optimalt för mej iaf.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Learn to aim with control whats my suggestion

Medlem
Skrivet av FunnX:

Learn to aim with control whats my suggestion

Whats your suggestion?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

tror han mena thats* my suggestion, ;D

Medlem
Skrivet av Qrusifix:

tror han mena thats* my suggestion, ;D

Jag vet.. lite garv bara.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
1
Skriv svar