Record of Agarest War

Inaktiv
Record of Agarest War

Jag är nu 60-70 turns in i spelet, första generationen (uppskattat 10-15 timmars speltid)

I alchemy behöver man "Iron Chain" och "Iron Circle" for att crafta det lägsta sakerna. Är det någon som har hittat vart man får tag dessa material?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Jag kom på det nu

Man kan converta iron bangle till en iron chain i alchemy


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Tänkte att jag skriver min personliga åsikt om spelet här eftersom jag fått ett par PMs om det.

Personligen anser jag att spelet har riktigt bra gameplay, musik, röstskådespelare, intressanta karaktärer och historia.

Spelet kan kännas föråldrat när det kommer till grafiken men det vägs upp av att spelet är väldigt långt istället. Jag har spelat över 150 timmar och är på generation 3 av 5.

Det är synd att spelet använder spelets få och suggestiva bilder för att marknadsföra spelet.

Mitt betyg: 4/5
+Gameplay
+Musik
+Röstskådespelare
+Karaktärer
+Historia
+Crafting / enchanting / monster mixing
+Lång speltid

-Föråldrad grafik
-Kort tutorial

Rekommenderas till de som gillar Disgaea serien och Final Fantasy Tactics.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Vissa bilder på spelets hemsida får ju en att tro att spelet innehåller snudd på hentai. Stämmer det eller slipper man sånt skit?

Det blir ju näst intill omöjligt att sitta och lira spelet när flickvännen är hemma utan att hon ska tro att man är nån sjuk, pervers jävel när det dyker upp sånt. hehe.

Inaktiv

Klarar ni av bröllopsscenerna som varar 1 minut och förekommer 4 gånger i spelet så skall det inte vara något problem.

En bröllopsscen:
http://www.youtube.com/watch?v=A4qZyfudHsg

De få suggestiva bilder som finns är no-life och man måste man köra med en guide för att få se.

En samling stridstekniker och magier:
http://www.youtube.com/watch?v=_8CPUJOy1YM


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Ok det låter ju lite bättre. Men herregud vilken bedrövlig musik det var i video nr 2. Och hur mycket tål en insekt egentligen?

FF Tactics och Vandal Hearts gillade jag verkligen, men jag är mycket tveksam till det här spelet. Får väl se om det kommer nåt demo på PSN.

Inaktiv

Klart en smaksak angående musiken.

Insekten dör på första attacken, spelaren är bara ute efter att göra så mycket skada som möjligt.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Stort plus att de pratar på japanska ^^


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

beställde CE igår från discshop. så får spelet idag ! bara hoppas att det är bra nu. har inte lyckats hitta en enda recension av spelet, bara det som sipmo skrivigt här. får dock hålla mig tills efter jobbat innan jag får testa spelet vill ju spela nu!!!!

Inaktiv

Har spenderat en "längre" tid nu med spelet och om jag skall avrunda så tror jag runt 20-25h då underligt nog spelet saknar spartimer eller vad man vill kalla det. Men det verkar som det är lite Compile Heart grej då det inte fanns det tidigare släppta spelet Cross Edge. Och hade det inte varit för att jag tidigare har spelat Cross Edge så skulle jag nästan tror att det var samma spel.

Då menyerna, större del av musiken känns igen, skills och en massa annat som är extremt lika varandra. Det kan ju jämföras lite med Final Fantasy-serien eller Persona-serien, vilken som helst faktiskt. För vem återanvänder sig inte av sina egna ideer. Och i många fall kan så känns det tryggt på så vis att man känner igen vissa saker och det är inte bara att lära sig nya saker.

Dock så blev jag lite besviken på Agarest då stor del av spelet presentation var som Cross Edge. Men egentligen så borde jag inte bli besviken på Agarest då det är ett äldre spel och Cross Edge släppes senare men endå kan jag inte förmå mig att se det så. Sen är det inte den bästa 2d-grafiken som lyser igenom spelet utan nästan gränsen till pinsam för att vara till PS3. Självklart så har inte 2d-rpg:n slagit igenom så hårt som man vill. Då både Disgaea 3 och Cross Edge (för att fortsätta att hacka på Cross Edge) är under all kritik. Hade åtminstone önskat att Nipponichi hade gjort någonting åt Disgaea. Men skit samma det var inte det spelet som det var på tal om. Agarest har dock sina moments i special-attacker och är man en sucker för jap-rpg så kommer man endå tycka att animationerna till attackerna är roande nog. Och även om jag nu inte kommit så långt i spelet gång så har jag tjuvskickat lite i "artboken" för att se hur karaktärsdesignen fortsätter och jag gillar den faktiskt. Möjligtvis lite mainstream i vissa fall men annars mycket godis för ögonen.

Med avslutande meningar så är spelet helt oki eller ärligt talat det är mer än oki. Gillar battle-systemet och det finns en hel del att göra med att fixa vapen och utrustning allt sånt där nödvändigt. Story:n är också oki so far men i och med att jag fortfarande är på första generationen så tror jag nog att den blir mer intressant. Som helhet så funkar presentationen förutom i mitt eget tycke är väldig tråkig då jag redan har sett den så mycket ifrån Cross Edge, samt att grafiken är bara inte där den borde höra hemma.

Så om man skulle gå på siffror så för nog spelet en stark 3/5.

Ser dock fram emot uppföljaren eller snarare prequel till Agarest och döma av trailers som ha jag har setts så verkar det som Compile Heart har höjt ribban möjligtvis något. Så det är väl bara att hålla tummarna.


signatur

//The thing called truth will be decided by me//

Medlem

Hat testat spelet lite nu. (spelat 2 timmar) spelet är helt ok. älskar de japanska rösterna

1
Skriv svar