Hur är COD-serien på Ps3?

Medlem
Hur är COD-serien på Ps3?

I och med att PC-versionen av COD: MW2 kommer att vara allmänt värdelöst så undrar jag hur spelen är på PS3:an? Jag har kollat efter demon på de äldre titlarna, men har inte hittat något.

Så hur är dom? Är det lätt att lära sig sikta och är det några större skillnader mot PC-versionen i gameplay?

//Jozo

Medlem
Skrivet av Jozo:

I och med att PC-versionen av COD: MW2 kommer att vara allmänt värdelöst så undrar jag hur spelen är på PS3:an? Jag har kollat efter demon på de äldre titlarna, men har inte hittat något.

Så hur är dom? Är det lätt att lära sig sikta och är det några större skillnader mot PC-versionen i gameplay?

//Jozo

jag och polarna har nötta Cod4 på mitt ps3, föra vintern hade vi "Long night Cod4" kvällar hela tiden

jag spelade cod4 i en clan på pc då det kom, sen gick jag över till konsol spel ist, å börja spela cod där med.

både jag och mina polare tyckte/tycker det är roligare på konsol.

att sikta är inga problem då man vant sig.

jag kommer skaffa mw2 till ps3an.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Ok, det låter ju nästan som att man borde skaffa det till ps3 faktiskt! Speciellt i och med att jag knappt har 12 gig ledigt på datorn och att priset är detsamma till PC som till PS3...

Jag lirar en hel del Battlefield Bad company online och har börjat få in siktandet riktigt bra nu, så nog vänjer man sig med handkontroll. Visst man siktar inte mot skallen direkt ännu, utan jag är nöjd om jag träffar kroppen, hehe!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ok, det låter ju nästan som att man borde skaffa det till ps3 faktiskt! Speciellt i och med att jag knappt har 12 gig ledigt på datorn och att priset är detsamma till PC som till PS3...

Jag lirar en hel del Battlefield Bad company online och har börjat få in siktandet riktigt bra nu, så nog vänjer man sig med handkontroll. Visst man siktar inte mot skallen direkt ännu, utan jag är nöjd om jag träffar kroppen, hehe!

nä men med mer träning fixar du lite headshots med

sjukt roligt att spela splitscreen mot en polare, å köra snipers kan bli en riktig utmaning ibland


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Så man kan lira splitscreen? Det trodde jag inte i och med att det är rankat och allt sånt tjafs! Det lutar mer och mer åt Ps3:ans håll kan jag säga

Finns det något demo till Cod4 eller Waw så att man kan testa förresten?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så man kan lira splitscreen? Det trodde jag inte i och med att det är rankat och allt sånt tjafs! Det lutar mer och mer åt Ps3:ans håll kan jag säga

Finns det något demo till Cod4 eller Waw så att man kan testa förresten?

inte till cod 4 ,men world at war demo kan du hitta på den amerikanska playsatation store;)


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Ok, tack för svaret! Jag får ta och kolla där då

Medlem

Har COD 4 på PS3 och PC, har även haft det på Xbox360.

Föredrar konsoll versionen till 100% över PC versionen.
Först och främst är det ett lugnare tempo på konsoll då på pc versionen känns det nästan som man spelar Quake 3 då alla kör running and gunning med 30 pers på varje server.

Tyckte det var frukstansvärt svårt att hitta en server på PC där det var max 7vs7 eller 9vs9 som max så bara en sådan sak gör att PC versionen faller bort för mig när jag vill spela COD 4.

Styrningen är inga problem efter ett tags träning dock föredrar jag xbox 360 handkontrollerna som har lite mer "tröghet" i deras styrspakar än vad PS3 har. Blir lätt för mycket svängande för min del pga just detta.

Har själv förbokat Modern Warfare 2 till PS3 och om 5 dagar så är det dags att panga på som aldrig förr
Kommer bli skitkul och funderar på att köpa det till PC oxå just för att dom gjrot sådana bra ändringar med max spelare och dedicated servers är bortttagna.

Medlem

Tack för svaret! Som du säger så är det svårt att hitta servrar med ca 18 personer på eller liknande i cod4 (nu blir det svårt att inte hitta det i MW2 iofs). Jag föredrar också lite lugnare spel, så jag ska nog ta och beställa till PS3 idag!

Medlem

PS3 for the win.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag har nu laddat ner och testat WaW-demot och jag måste säga att jag tycker kontrollerna är bra mycket sämre än till Bf:BC. Antagligen går det för snabbt att svänga, eller också går det för långsamt, inget mellanting...

Jag blev tveksam tack vare det, men jag får ta och köra igenom demot ett par gånger till och se om jag ändrar uppfattning!

Medlem

Cod waw och cod4 är väldigt olika!!

så tveka inte på och skaffa MW2" till ps3


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Hur då menar du linkan? Är det bättre kontroller till Cod4?

Medlem

kontrollerna är lika. Dock så är spelen mycket olika varandra. COD waw är mycket köpvärt..

Köp COD WAW, spela zombie och köp der riese

Medlem

Aldrig i livet att jag tänker slösa bort pengar på värdelösa Cod WaW igen...

Medlem

World at war sög i gämförelse med Modern Warfare.

Medlem

WAW suger då inte, spelar det än och älskar det.

Och vadå "Aldrig i livet att jag tänker slösa bort pengar på värdelösa Cod WaW igen..."?

Du hade ju bara ett demo, demot är gratis..
(ah.. du hade det till något annat, men du.. Zombie är underbart att spela med vänner )

Medlem

Jag har Cod Waw till PC, gillar det verkligen inte jämfört med Cod2!

Zombie-mode har jag aldrig gillat, förstår inte den stora hypen omkring det! Men nu är det MW2 jag ser fram emot och inte Waw!

Medlem

Andra världskriget är såååå förbannat sönder spelat.

För min del blir det aldrig ett WW2 spel igen.

Medlem

Kom på en sak, du kan spela MW 2 i hd på ps3:D


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

nån som vill bli ägd på cod säg till :D:D,enligt mig hoppas ja dom fixar disconnect 24/7 och snabbare lobby

Medlem

Cod serien är ju bra, så man får nog se till att köpa hela spelserien, dom första spelen 2 och 3an lär vara rätt så billiga nu,
och så har man läst, tror det var här på FZ att det första Cod spelet ska släppas på psn nån gång framöver.

Medlem

Jag måste bara säga att det blir PC-versionen för mig! Jag vann nämligen COD: MW2 på en auktionslottning jag var på igår! Jag kommer förhoppningsvis få hem spelet imorgon eller i övermorgon

Men jag kanske köper Ps3-versionen vid ett senare tillfälle... vem vet

Medlem

Nämen vad bra då, ha det så kul med alla dedikerade servrar konstiga glitchar.


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Vi får väl se hur det blir online... Först och främst ska jag lira igenom Single-player!
Vad menar du med glitchar förresten? Jag har lirat Cod-serien på Pc sen ettan och inte stött på några glitchar i någon version, varför skulle det bli så nu?

Medlem

Har hört vissa rykten och, .........vet inte hur jag ska säga det här, men du kommer kanske och stöta på några mindre små ffel.


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

köpt MW2 till PS3, FPS fungerar hur bra som helst på konsol


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hör du! SÄLG den buggande PC verisionen och köp den ägiga ps3 verisionen!


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

1
Skriv svar