PS3 + Datorskräm=Sant?

Medlem
PS3 + Datorskräm=Sant?

Jag skulle vilja koppla mitt ps3 till en datorskärm (igen, fast denna gång med en bättre skärm och HDMI:P) därför jag har ingen HDTV men har tänk skaffa en 24" full-HD skärm med HDMI till min dator och då skulle jag kunna slå 2 flugor i en smäll :P. Men tyvärr har den inga högtalare så jag undrar om jag kan få ljud på nåt sätt till ett par separata högtalare? Dom har en vanlig ljud sladd, tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på sladden... Är det helt omöjligt eller finns det nån lösning?

Medlem

funkar nog ska du se


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Inaktiv

Du kan ta sladden som kom med ps3:an för ljudet och hdmi kabeln för bild.. så gör jag med min datorskärm:>

Inaktiv

Well ändera så gör du som erikak.... säger och lika så linkan, som iofs inte sa nått , men endå

Eller så köper du bara ett klassiskt 5.1 system ( till dator ) och kopplar in det rakt av i tv,n. ( hörlurs utaget )

eller så hookar du en billig förstärkare på blocket, och sen efter det så är det bara att låta din ljud fantasi leva livet...

Jag menar, om du endå har den bässta konsollen ( ingen fanboy) har alla själv, men tycker ändå att min ps3a e bässt av dom.... men ialf.... så e det kanske lika bra att låta den stå me saker ( ljud ) som gör den rätta.... mvh


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

hehe nu när jag tänker efter så vet jag precis hur jag ska göra med ljudet eftersom jag redan har kopplat in ps3:an med en datorskärm(via vga). Jag har ett 2.1 med ganska schysst ljud så just nu är jag nöjd:) men ett 5.1 skulle inte vara helt fel;)

Men då fungerar det alltså att ta HDMI till bild och den vanliga sladden man fick med när man köpte PS3:an till ljud? Det enda felet med det är väl att jag inte kommer ihåg var den där gamla sladden är...*suck* Aja den lär väl dyka upp så småningom.

Gr3mlin jag ska ju koppla in ps3:an i en dator skärm, då är det väl inte så smart att koppla in ljudet i tv,n Fast sådana uttag finns väl bara på skärmar med högtalare?

Inaktiv

@zeus

ok, trodde du köppt en mindre hd tv (typ 20-22tum) som du skulle ha som skärm :), men såg nu att jag läste fel
sry 4 that.

men ja det e bara att ta den sladden du fick med till ps3an, men eftersom den e borta så kan jag tippsa om att clasollson eller hur det nu stavas har liknande sladdar oxå :). btw, vad e din psn så kan jag ju adda upp dig om du vill lira nått...


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

har clasolsson en sladd som passar ps3:an? Den har ju en speciel som bara fungerar med PS3. Annars är det bara att leta upp den gamla;)

Btw, pm med mitt psn skickat, fast ifs står det i min profil:P

Medlem
Skrivet av Zeus1337:

har clasolsson en sladd som passar ps3:an? Den har ju en speciel som bara fungerar med PS3. Annars är det bara att leta upp den gamla;)

Btw, pm med mitt psn skickat, fast ifs står det i min profil:P

de blir sämst bild jävligt gött o köra MP spel dock ohh va de äger

1
Skriv svar