Borderlands eller Uncharted 2? Help meee!

Inaktiv
Borderlands eller Uncharted 2? Help meee!

Tja fz.are, jag har en fråga till er....

Det e så här att Jag behöver eran proffisionella hjälp i mitt val att välja 2 spel till min kära ps3a eftersom min "vanliga" beslutsångest gör mig galen

"Here is the problem"

Jag har inte så mycket pengar över till att köpa spel i massor som jag gjorde förut jusst eftersom man nyligen blev arbetslös (*en fet suck på det*)

Så istället för att köpa BÅDE uncharted 2 och borderlands (som jag tänkte förrst) så får jag nu rätta mig efter min plånbok och bara köpa ett....

Jag vet att uncharted grafiskt sätt blåser borderlands ur vattnet, och lika så storyn bakom, men jag tesstade mp betan/demot och fasstnade inte så mycket för mp delen, nu vet jag ju inte iofs hur sp delen är men om jag går efter ettan så lär den va EPIC.. har jag rätt?

Anledningen att jag inte slår till på uncharted 2 direkt (allra minst efter det jag jusst skrev) e för att när jag väl klarat sp delen så sitter jag där me ett spel som väll inte har nån större omspelarglädje eller?...och jag som e en van spelare klarar igenom spel offtast på 1-2 dagar.. (uncharted 1 tog ca 1½ dag)

mitt andra spel val:
Borderlands... det som gör att jag fasstnar för det här spelet som i gämmförelse me uncharted 2 ser ut...*no comments* är det att det finns så sjukt me vapen, sjukt stor värld, free roaming med bilar som går att skjuta me.. multiplayer I EN STOR VÄRLD! =).. quest, epic items, and so on and so on... och eftersom grafiken inte är allt så gör det inte så mycket att den är lite "udda"

så SNÄLLA follket på fz, kan ni skriva vad ni själv tycker om nått av spelen om ni äger nått av det?

Vad skulle ni välja? Borderlands ägare (på ps3) vad gör det spelet bättre/lika bra/sämmre än uncharted 2 och är det många som lirar online, och e det frammförallt roligt online?

Uncharted 2 ägare... samma fråga till er...

PS. kommer köpa båda , men inte sammtidigt, därav att jag frågar.. eftersom jag inte vill slänga pengarna på ett spel man klarar snabbt och sen sitter och tråkar me tills man (när det blir) får cash till det andra...

tack så mycket på förhand.:up:


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Har inte kört Borderlands bara Uncharted 2.
Men måste säga att Uncharted 2 är tveklöst det bästa jag spelat på flera år. Storyn, scenerna, striderna, röstskådisarna m.m är på topp hela spelet igenom.
Även mp delen är klart ok. Ett av årets mest solklara köp om du frågar mig.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

borderlands är ett skjutspel-rpg och uncharted 2 mer som ett äventyrs spel, så det är upp till dig och bestämma om du ska panga ondingar eller klättra på berg.:P


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Uncharted 2. Motivering är överflödig.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Uncharted 2. Motivering är överflödig.

Sant!

Har du en PS3 så MÅSTE du ha Uncharted 2!

Medlem

Uncharted 2. Jag har spelat om det 2 gånger

Ett måste till alla med PS3


signatur

Rawr

Medlem

Borderlands är bra, men inte ens i närheten av Uncharted 2, IMHO

Inaktiv

Tack för hjälpen crawller/jozo/kebbe/GodsGreatest/linkan18 och tassel.

Blir att jag ger mig iväg mot webhallen om ett tag och fixar unchcarted 2 :).

Sisst men inte minnst: Eftersom jag inte har så mycket svenska ps3 polare på min F-list så skulle det vara trevligt me jusst lite swe follk att lira uncharted 2 med så man har nån att snacka me medans man lirar mp eller co-op

Så adda upp mig om ni vill lira, skulle vara skojj.

mitt psn id: red_eyes_gremlin.

Offtast online nu mera typ ( arbetslös sommsagt ) :/

Mtt nick på psn är: Red_eyes_gremlin
har mic

andra lir jag spelar:

operation flashpoint 2. (patch kommer äntligen imorgon!!)
Dead space ( sjukt läskigt med 5.1 ljud)
fat princess ( alltid lika roligt att kapa huvuden)
gt5 ( love it)
bf1943 (sniper ftw )


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Jag lägger till dig nästa gång jag loggar in på Psn!

Medlem

U2 så klart...

Medlem

Uncharted 2 e juh inte ens i närheten så bra som ettan

Medlem
Skrivet av FunnX:

Uncharted 2 e juh inte ens i närheten så bra som ettan

Du har fel och Metacritics tells the TRUTH


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av FunnX:

Uncharted 2 e juh inte ens i närheten så bra som ettan


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

typiskt dig redmac du ska alltid trakassera mig

Medlem
Skrivet av FunnX:

typiskt dig redmac du ska alltid trakassera mig

haha ne men jag blev så förvånad att jag var tvungen att ge en redig respons


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Har du några vänner? Eller rättar sagt har du några spelande vänner? Borderlands har ju split screen coop. Sånt är alltid kul. Men det förutsätter att man kan uppskata det som för mig ser dirket tråkiga gameplayet. Jag har inte spelat någon av dem men jag skulle nog ändå gå på Borderlands och hoppas att det inte är lika tråkigt som det ser ut. Grafiken är mycket snygg.

Uncharted 1
Och nu mera även Uncharted finns recentinerat på Zero Puncation
Uncharted 1
Uncharted 2
Ettan är helt underbar.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

1
Skriv svar