Medlem
Tekken 6

På fredag den 30 oktober släpps alltså Tekken 6 till 360 och PS3 här i Europa. Denna del i serien innehåller så många som 42 karaktärer, vilket resulterar i det största utbudet av alla Tekken-titlar hittills.

Gametrailers har snickrat ihop en förhandstitt som går att hitta här.

Spelet släpps i tre utgåvor:

Tekken 6
Tekken 6: Limited Edition
Tekken 6: Arcade Stick Edition

Själv är jag ganska nyfiken, även om jag inte förväntar mig någon revolution. Rent grafiskt så ser det väl bra ut, även om det inte har tagit något jättekliv framåt. I det stora hela så förväntar jag mig ett lika bra spel som de tidigare titlarna (med undantag för Tekken 4 som borde förgöras) och jag tror att jag kommer få ut mycket av det. Har förbokat Limited Edition till PS3 och ser fram emot dess ankomst till mitt hem. Om jag nu har hunnit att återigen införskaffa ett PS3 tills dess så blir det en hel helg med Tekken.

Vad har ni andra för tankar kring det? Har ni några favoriter och i så fall vilka?

Medlem

Jo det kommer man nog skaffa,
hoppas att spelet innehåller mer än bara rena fighter,
i ett Mortal kombat spel man hade, minns inte vilket där kunde man efter vunna fighter få välja mellan ett stort antal kistor i ett rum,
vissa kistor var tomma, andra innehöll lite kläder, andra kistor innehöll oupplåsta karaktärer,
det var riktigt kul att spela sig fram belöningar,
tror man kan vinna vissa belöningar i nåt Virtua fighter spel också,
så gärna lite extra skoj att pilla med mellan fighterna hade vart kul.

inK
Medlem

Spelet är redan förbokat. Det fick bli den vanliga utgåvan eftersom jag inte fann någonting speciellt intressant i Limited.
Efter att ha läst trofé-listan har jag stora förhoppningar på Scenario Campaign Mode.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Har alltid gillat Tekken, men av någon anledning känner jag inte alls för att skaffa Tekken 6.


signatur

“All thinking people are atheists.”

1
Skriv svar