stream pc bild via ps3

URK
Medlem
stream pc bild via ps3

tänkte höra om det finns ett program som kan stream pc skärmen via ps3 s¨den kommer upp på tvn. efter som sony har tagit bort stödet för linux på ps3.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

WHAT???


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Jag misstänker att det är betydligt enklare att få bilden direkt till TV:n utan att gå via PS3:an.

Medlem

förklara bättre urk


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Är det film streamande du är ute efter eller är det något annat?
För just film finns det massor av altenativ om du googlar lite.

PMS är ett av många program.

Medlem

PMS? är inte det nån sjukdom?


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

URK
Medlem

förut så kunde man lägga in linux då körde jag ett program så jag fick upp bildskärmen på tv. (win) och kunde surfa runt. efter som ps3 egna webb läsare är kass enligt mej själv. istället för att gå till ett annat rum som datorn är,så hade jag trådlöst tanget bort och sitter i soffan. då kunde man skriva arbeten och liknade.

det ända sätt jag kan komma på är annars att datorn streamar sig själv och jag skappar en stream adress. som jag kodar in i pms web fil som man gör med iptv. men efter som detta skänns lite i över kant så undrar jag om någon redan har gjort detta?


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

http://www.displayshare.com/

Förövrigt så är google din vän...

URK
Medlem
Skrivet av Hubbe:

http://www.displayshare.com/

Förövrigt så är google din vän...

japp det är min vän,fast man vet inte allt som sina vänner även man frågar dem.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Nån som fått DisplayShare att fungera? Kan absolut inte hitta det som media server på PS3an. PS3 Media Server fungerar utan problem för mej.

Medlem
Skrivet av linkan18:

PMS? är inte det nån sjukdom?

Uj uj.. någon missade sex&samlevnads lektionerna i skolan


signatur

"High life on low budget"

URK
Medlem
Skrivet av Grynold:

Nån som fått DisplayShare att fungera? Kan absolut inte hitta det som media server på PS3an. PS3 Media Server fungerar utan problem för mej.

jag fick det det var bara att installera så funkade den av sig själv


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av linkan18:

PMS? är inte det nån sjukdom?

Uj uj.. någon missade sex&samlevnads lektionerna i skolan

JA! jag sov genom lektionerna, problem med det!?!?!:|


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av Grynold:

Nån som fått DisplayShare att fungera? Kan absolut inte hitta det som media server på PS3an. PS3 Media Server fungerar utan problem för mej.

jag fick det det var bara att installera så funkade den av sig själv

Aha vad kör du för nätverk? Ja kör trådlöst å router, alla portar ska vara öppnade till ps3an.. Men eftersom PS3 Media Server funkar så borde ju även det här funka tycker jag :\

Medlem

Bra tänkt men mindre bra genomfört, i högre upplösningar segar displayshare betänkligt och ljudet är kasst oavsett upplösning(iaf från [testversion av kommande streamingtjänst])

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

Bra tänkt men mindre bra genomfört, i högre upplösningar segar displayshare betänkligt och ljudet är kasst oavsett upplösning(iaf från [testversion av kommande streamingtjänst])

Detta har inget med ditt nätverk att göra då? Trådlöst eller så...?

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Detta har inget med ditt nätverk att göra då? Trådlöst eller så...?

Nopp, ps3an kör trådat. Streamar med avsevärt högre kvalitet när det är pms/tversity som gör jobbet.

1
Skriv svar