Försent att köpa en ps3?

Inaktiv
Försent att köpa en ps3?

Nu är det såhär att xbox 720 kommer ut 2011. Om två år ungefär. PS4 vet jag inte.
Är det värt att köpa en ps3? Om det ändå kommer ut en ps4 om några år kanske man ska spara till den.
Kom gärna med bra argument att jag ska köpa den nu.

Medlem

Om några år ja, kan ju ta 2-4 år kanske mer.... så ja det är värt att köpa ps3 nu.

Medlem

Det kommer inga nya konsoler på ett bra tag.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vart står det att dem ska komma så snart? : o


signatur

Videomupp

Medlem

Att det skulle komma ut 2011 är änsålänge bara rykten vad jag vet.

Även om PS4 skulle dyka upp 2011 så är det två år tills dess. En spelmaskin för 3-4 tusen lappar att ha i två år tycker jag är ett okej pris.

Medlem

Räkna med skyhögt pris för PS4...

KÖP PS3 NU!
Finns mycket som är värt att spela

För: Den är billig nu, ca 3199 kr.
För: Uncharted 2!

mot: du har inget behov av Uncharted 2?


signatur

Rawr

Medlem

Uncharted 2 är förvisso trevligt, men Demon's Souls torde vara det främsta skälet att införskaffa en PS3... enligt mig

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Lusen:

Nu är det såhär att xbox 720 kommer ut 2011. Om två år ungefär. PS4 vet jag inte.
Är det värt att köpa en ps3? Om det ändå kommer ut en ps4 om några år kanske man ska spara till den.
Kom gärna med bra argument att jag ska köpa den nu.

klart som tusan att det är värt.

att det kommer ett nytt ps3 eller xbox om 2-4 år är det ingen som vet, verken sony eller Microsoft har gott ut å satt ett datum eller något, kan lika gärna bli 4-8år till.

så helt klart värt, men om man leker med tanken å säger att de kommer om 2år, så är det ändå en väldigt lång tid. du hinner att ha massor av skoj, plus så hinner du spela spelen som kommer nu, och som då om 2år det kommer uppföljare på.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Lusen:

NHL...

ofmg...


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av Crawller:
Skrivet av Lusen:

NHL...

ofmg...

Hehe
Men det är ju såklart att jag ska införskaffa klassikerna.
Ska beställa idag. 2989 på mega store.
0kr i frakt!

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Crawller:
Skrivet av Lusen:

NHL...

ofmg...

Hehe
Men det är ju såklart att jag ska införskaffa klassikerna.
Ska beställa idag. 2989 på mega store.
0kr i frakt!

Klart godkänt pris, köpte min på Gamestop för 3990 kr, svindyrt,
men ville ha ps3an snabbt och samtidigt bli av med 360n snabbt, så ps3an gick på 2800 kontant,
ingen störtbra deal precis men det gick snabbt,

Inaktiv

Nu har man beställt den.
Snart är jag med er grabbar!

Medlem

fixa headset också då


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av Crawller:

fixa headset också då

Lol, jag har bränt ALLA mina pengar på ps3. Så headset blir det inte tal om till kanske jul.
Får låna 100 spänn till att köpa ett begagnat spel till ps3
Har inte råd till en hd tv kabel heller:(

Medlem

Hårt


signatur

Rawr

Inaktiv

Ja.
Jag har en hd tv. Kan jag fortfarande köra med dom vanliga kablarna som följer med paketet?

Medlem
Skrivet av Lusen:

Ja.
Jag har en hd tv. Kan jag fortfarande köra med dom vanliga kablarna som följer med paketet?

Självklart. Kablarna man får med är en standard i alla TV apparater. HDMI är extra lyxgrej.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nu har du att göra ett tag då med att gå genom demos och kolla igenom filmsnuttar på spel och skriva upp en egen topplista på vad du ska ha och vad du ska undvika.

Inaktiv
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Lusen:

Ja.
Jag har en hd tv. Kan jag fortfarande köra med dom vanliga kablarna som följer med paketet?

Självklart. Kablarna man får med är en standard i alla TV apparater. HDMI är extra lyxgrej.

Men blir det fortfarande snyggt eller blir det pixligt som fan?

Inaktiv
Skrivet av Hizzi:

Nu har du att göra ett tag då med att gå genom demos och kolla igenom filmsnuttar på spel och skriva upp en egen topplista på vad du ska ha och vad du ska undvika.

Bra tips. Jag har gjort en:

Uncharted
Unharted 2
LBP
NHL 10
Fifa 10
Motorstorm 2
Oblivion
Killzone 2

Möjliga inköp:

Final Fantasy
Heavenly Sword
Madden 10

Kom gärna med förslag!

Medlem

Du får inte glömma Motorstorm 1 också, det borde du kunna hitta billigt,ställen som Siba brukar ha en korg med äldre konsollspell där man kan hitta ps3 spel mellan 100 och 250 kr,
hittade Motorstorm 1 för cirka 100 kr i en sån reapris låda, brukar finnas en del sportspel och annat kul till helt ok priser.

Och så ska du ju självklart ta hem Home, det är ju helt gratis och där kan man bowla, spela biljard, flyga flygplan, lira spel på några arcademaskiner i bowlinghallen,
inreda din egen lägenhet, och gå till en prylshop och roffa åt dig lite gratiskläder du kan slänga på din avatar som du skapat i Home,
det är en hel del folk i Home, fast många är typ tyskar, men engelsmän och svenskar finns ju också.

Kopplar du in ett usb tangentbord till ps3an så kan du chatta med folk du möter.

Inaktiv

Varför ska jag köpa motorstorm 1?

Medlem
Skrivet av Lusen:

Varför ska jag köpa motorstorm 1?

Ser att du har Motorstorm 2 på din önskelista,
Motorstorm är minst lika bra, så ett sånt röjarspel som du lär hitta billigt får inte missas,
det är verkligen kul och bra och folk kör det fortfarande online.

Inaktiv
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Lusen:

Varför ska jag köpa motorstorm 1?

Ser att du har Motorstorm 2 på din önskelista,
Motorstorm är minst lika bra, så ett sånt röjarspel som du lär hitta billigt får inte missas,
det är verkligen kul och bra och folk kör det fortfarande online.

Ok, tack för tipset då då
Kan någon svara min fråga om det gör någon jätte skillnad om man köper en sån där extra bra hd kabel?

Medlem

Angående speltips till PS3 så är det dags att tjata lite igen: Demon's Souls.

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Lusen:

Varför ska jag köpa motorstorm 1?

Ser att du har Motorstorm 2 på din önskelista,
Motorstorm är minst lika bra, så ett sånt röjarspel som du lär hitta billigt får inte missas,
det är verkligen kul och bra och folk kör det fortfarande online.

Ok, tack för tipset då då
Kan någon svara min fråga om det gör någon jätte skillnad om man köper en sån där extra bra hd kabel?

En hdmi kabel jag köpte kostade 100 kr, och den kan man inte klaga på.

Medlem
Skrivet av Benmaskin:

Angående speltips till PS3 så är det dags att tjata lite igen: Demon's Souls.

Finns det att köpa i Sverige ? Hörde mig för på Gamestop och dom sa att det fick man importera från England.

Inaktiv
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Lusen:

Varför ska jag köpa motorstorm 1?

Ser att du har Motorstorm 2 på din önskelista,
Motorstorm är minst lika bra, så ett sånt röjarspel som du lär hitta billigt får inte missas,
det är verkligen kul och bra och folk kör det fortfarande online.

Ok, tack för tipset då då
Kan någon svara min fråga om det gör någon jätte skillnad om man köper en sån där extra bra hd kabel?

En hdmi kabel jag köpte kostade 100 kr, och den kan man inte klaga på.

Men jag har inte råd med en. Jag frågar, är det pixligt/fult om man inte köper kabeln?

Medlem

Det blir fulare ja, men inte alltför fult! Men du bör nog köpa en HDMI-kabel så fort du har råd (det är trots allt en HD-konsoll)

12
Skriv svar