PS3 fläkt nivåer.

Medlem
PS3 fläkt nivåer.

Yo!

Idag så bestämde jag mig från att flytta upp min ps3 till mitt skrivbord, så att den står brevid min TV och inte under. Flytten innebar att den skulle få mer luft (kall luft) för att den står mycket närmare fönstret och även bli allmänt kallare (mer utrymme att ventilera).

Efter ett par timmar av idle/spelande så märkte jag att fläkten lät mycket mer än vad den gjorde när den stog under TVn vilket jag tycker är konstigt. Jag har testat detta och den är "ett" steg högre när den står på skrivbordet (fläkt nivån dvs) vs när den står under TVn.

Vad kan detta bero på? Blir det för kallt? Fönstret är öppet runt 1cm och det är runt 20cm mellan fönstret och PS3n. Det borde ju göra så att fläktarna behöver jobba mindre och inte mer pga att det är kallare runt den än innan men tydligen så är blev det tvärtom.

Har någon en logisk förklaring eller ska jag börja att överväga att byta in PS3n mot ev. en PS3 Slim?

Tack.

Medlem

förmodligen den lätta anledningen att på grund av den "öppna" ytan så hörs det mer än då den står "isolerad" där nere.
ljudvågorna kommer direkt till dig ist för att de studsar runder under Tvn.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Byt ut mot PS3 Slim.. den hörs ingenting! Ibland tror man att den är död !

Medlem

Byta den mot en slim, går det att göra bara rakt av? Utan att betala eller något emellan. Jag har allting kvar ifrån köpet men "öppet köp" tiden har gått ut men garantin finns kvar.

Inaktiv

Om du har en 80g så byter du in den plus 2 spel mot en ps3 slim.
Men du måste fortfarande betala 1200. Ganksa dålig deal faktiskt..

Medlem
Skrivet av mixxx:

Yo!

Idag så bestämde jag mig från att flytta upp min ps3 till mitt skrivbord, så att den står brevid min TV och inte under. Flytten innebar att den skulle få mer luft (kall luft) för att den står mycket närmare fönstret och även bli allmänt kallare (mer utrymme att ventilera).

Efter ett par timmar av idle/spelande så märkte jag att fläkten lät mycket mer än vad den gjorde när den stog under TVn vilket jag tycker är konstigt. Jag har testat detta och den är "ett" steg högre när den står på skrivbordet (fläkt nivån dvs) vs när den står under TVn.

Vad kan detta bero på? Blir det för kallt? Fönstret är öppet runt 1cm och det är runt 20cm mellan fönstret och PS3n. Det borde ju göra så att fläktarna behöver jobba mindre och inte mer pga att det är kallare runt den än innan men tydligen så är blev det tvärtom.

Har någon en logisk förklaring eller ska jag börja att överväga att byta in PS3n mot ev. en PS3 Slim?

Tack.

Det billigigast alternativet är nog att ställa ner ps3an under tvn igen,
tror inte den mår så dåligt där,
min ps3a står under tvn och har *rumpan' fri så den får luft + att det inte märks att den är på alls ljudmässigt,
annars är det verkligen skillnad på ps3 slim och tjock ps3 ljudmässigt ?
Min förra ps3 var en tjockis och den lät ingenting, lika tyst som den slim man har nu.

Inaktiv

Jag lånar tråden lite....min ps3 slim kan bli ganksa varm efter cirka 2 timmars spelande, är det vanligt eller skulle jag kolla upp det?

1
Skriv svar