Amerikansk Playstation 3 SLIM 120GB HJÄLP!?

Inaktiv
Amerikansk Playstation 3 SLIM 120GB HJÄLP!?

Jag är i desperat behov av svar på dessa frågor , så snälla hjälp mig alla Kunniga!

Jag ska precis köpa ett Amerikanskt Playstation 3 SLIM 120GB, och jag förstår mig inte på detta med att koppla upp sig på internet.

1. Går det att med en amerikansk konsol koppla upp sig med ett svenskt trådlöst bredband?

2. Går det att registrera sig på PSN/Playstation store ifrån sverige med en amerikans konsol och skapa ett svenskt konto där jag kan ladda ner demos, spel osv. från det svenska nätverket?
Eller skapar det något som helst problem?

HJÄLP mig vem som helst?

MVH Marcus S

Medlem

Svar på tvåan:

I och med att du kan göra konton för vilken nationalitet som helst, så borde du nog kunna göra ett svenskt också. Har själv ett svenskt och ett amerikanskt!

Men varför ska du köpa ett amerikanskt Ps3? Då kan du ju inte kolla på bluray-filmer från Europa

Inaktiv

Okej tack för detta svar

Jo det är så att jag har en blueray spelare redan så det är inga problem med det. Ska förts och främst köpa PS3 för att spela Skate 1 & 2 och ladda ner tilläggen till 2:an. Sen vill jag ha tillgång till nya demos osv. Och den konsolen jag ska köpa ligger på jämt över 2000:- helt ny så det är därför jag köper en Amerikansk

Medlem

svar på 1:an

japp som tusan

det går att koppla upp sig på ett svenskt bredband

mvh sälklubbarN


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Inaktiv

Tack för det svaret linkan18 !

Har du någon som helst koll på detta med registreringen och att köpa saker med ett svenskt konto från en amerikansk konsol?
Och kan man bara köpa demos osv. från PS3:an eller är det möjligt att göra via en PC?

Har noll koll:P

Medlem

De enda skillnaderna som finns är nätadaptern du får med och region för bluray och dvd-skivor. Märk att bluray-skivor inte regionskodas särskilt ofta, bara in undantagsfall såvitt jag sett, så det är nog bara dvd:er du behöver ta hänsyn till.

Playstation store kan du i dagsläget bara nå från en PS3:a eller en PSP.

Och ja, du kan registrera hur många konton du vill i vilka regioner du vill på samma maskin. (Du kan ju till och med registrera dig på en annan maskin, men det är nog inte så relevant.)
Själv har jag ett konto för varje store: EU, US, JP och HK.

Inaktiv
Skrivet av bouli:

De enda skillnaderna som finns är nätadaptern du får med och region för bluray och dvd-skivor. Märk att bluray-skivor inte regionskodas särskilt ofta, bara in undantagsfall såvitt jag sett, så det är nog bara dvd:er du behöver ta hänsyn till.

Playstation store kan du i dagsläget bara nå från en PS3:a eller en PSP.

Och ja, du kan registrera hur många konton du vill i vilka regioner du vill på samma maskin. (Du kan ju till och med registrera dig på en annan maskin, men det är nog inte så relevant.)
Själv har jag ett konto för varje store: EU, US, JP och HK.

Kanon mycket tack för det svaret !

Så detta med nätadaptern då, måste jag köpa nått annat till eller hur ska jag få det att funka?
förstod inte riktigt (är noll insatt som du märker)

Medlem

Jag är lite osäker på vad som gäller för slimmen, men en vanlig tjock PS3:a kör på vanlig elkabel som du nog redan har till nån apparat eller dator, som http://www.webhallen.com/prod.php?id=13992 t.ex.
Alternativet är att köpa en adapter i stil med http://www.kjell.com/?item=37715&path=304000000,325000000,345... men det är ju både dyrare och lite onödigt konstlat.
Maskinen i sig ska klara båda frekvenserna och spänningarna, så det ska vara superenkelt att byta.

Inaktiv
Skrivet av bouli:

Jag är lite osäker på vad som gäller för slimmen, men en vanlig tjock PS3:a kör på vanlig elkabel som du nog redan har till nån apparat eller dator, som http://www.webhallen.com/prod.php?id=13992 t.ex.
Alternativet är att köpa en adapter i stil med http://www.kjell.com/?item=37715&path=304000000,325000000,345... men det är ju både dyrare och lite onödigt konstlat.
Maskinen i sig ska klara båda frekvenserna och spänningarna, så det ska vara superenkelt att byta.

Kanon! Det är tur att det finns sånna som du/ni som har koll på allt detta ! Tack!

Och detta med internetuppkoppling ska inte vara några problem har jag förstått? jag har trådlöst bredband från telia.

Medlem

Betyder trådlöst från Telia en 3G-dongle med USB? Dålig koll på vad som gäller då, jag har bara kört med ethernet-kabel och över WiFi från min egen router. Du råkar inte ha någon dator bredvid som kan agera brygga eller nåt om det skulle vara problematiskt?
Någon annan här i krokarna kanske har nån idé.

Inaktiv
Skrivet av bouli:

Betyder trådlöst från Telia en 3G-dongle med USB? Dålig koll på vad som gäller då, jag har bara kört med ethernet-kabel och över WiFi från min egen router. Du råkar inte ha någon dator bredvid som kan agera brygga eller nåt om det skulle vara problematiskt?
Någon annan här i krokarna kanske har nån idé.

Det är ingen sån dongle i alla fall. Det heter WLAN så jag har en dosa inkopplad till telefonjacket i huset om man säger . den sänder alltså trådlöst till datorerna i huset. De bärbara har något inbyggt och denna stationära pc jag använder nu har en slags antenn som man kopplar in på baksidan av datorn(ej USB)

Nått liknande som denna på bilden: [http://media.photobucket.com/image/wlan/carolsvault/fritzbox_...]

Medlem

Då är det inga problem över huvud taget.
Tuta och kör!

Medlem
Skrivet av bouli:

Då är det inga problem över huvud taget.
Tuta och kör!

Är det ingen som tänker på strömförbrukningen ?
Usa har ju väl inte som vi 220 volt i ström ?
Och passar strömsladden i svenskt vägguttag för i usa har ju dom ett helt annat sorsts vägguttag för ström.

Medlem
Skrivet av it is me MARIO:

Är det ingen som tänker på strömförbrukningen ?
Usa har ju väl inte som vi 220 volt i ström ?
Och passar strömsladden i svenskt vägguttag för i usa har ju dom ett helt annat sorsts vägguttag för ström.

Jo, funderade på det (längre upp i tråden) och har sett att det för de tjocka PS3orna fungerar alldeles utmärkt att byta till en vanlig europeisk maskinkabel och köra på. Maskinen i sig klarar båda spänningarna och frekvenserna.
Jag skulle bli otroligt förvånad om de skulle ändrat något sånt till slim:en. I all rimlighet borde det bli dyrare för dem att tillverka två olika lösningar bara för den sakens skull, särskilt när de redan hade en fungerande kombinerad variant.

1
Skriv svar