Några funderingar rörande PS3

Medlem
Några funderingar rörande PS3

Äntligen!

PS3 beställt

Har dock lite funderingar, bla. gällande The Orange Box.

Har läst lite här och var att det ska vara lite halvdåliga laddningstider, och lite FPS-drops då och då.

Stämmer detta, och i så fall, hur påträngande är det?

Hur är det med alla uppdateringar som har kommit till PS3, kommer dem att ramla in automatiskt när jag startar PS3:an för första gången?

Tacksam för svar, fler frågor kommer säkert senare

Inaktiv

The orange box på ps3 vad jag har sett o hört är sämre på ps3 för valve kunde inte riktigt hantera detta monster till maskin, så ja tyvärr är det lite fps drop o sånt.

När det gäller uppdateringarna så kommer det automatiskt när du connectar med internet. om jag inte har nu fel förstås xD


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem
Skrivet av NoName:

Äntligen!

PS3 beställt

Har dock lite funderingar, bla. gällande The Orange Box.

Har läst lite här och var att det ska vara lite halvdåliga laddningstider, och lite FPS-drops då och då.

Stämmer detta, och i så fall, hur påträngande är det?

Hur är det med alla uppdateringar som har kommit till PS3, kommer dem att ramla in automatiskt när jag startar PS3:an för första gången?

Tacksam för svar, fler frågor kommer säkert senare

The Orange Box för PS3 är enligt min åsikt en av de sämre konverteringarna som gjorts till maskinen. Sedan har EA som släppte The Orange Box för PS3 slutat supporta den, så inga nya uppdateringar kommer , något som är synd. Spelen är ju dock lik förbannat roliga, så vill man ha roligt är det absolut värt det.

Medlem

team fortress medföljer orange box . super kul


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av NoName:

Äntligen!

PS3 beställt

Har dock lite funderingar, bla. gällande The Orange Box.

Har läst lite här och var att det ska vara lite halvdåliga laddningstider, och lite FPS-drops då och då.

Stämmer detta, och i så fall, hur påträngande är det?

Hur är det med alla uppdateringar som har kommit till PS3, kommer dem att ramla in automatiskt när jag startar PS3:an för första gången?

Tacksam för svar, fler frågor kommer säkert senare

The Orange Box för PS3 är enligt min åsikt en av de sämre konverteringarna som gjorts till maskinen. Sedan har EA som släppte The Orange Box för PS3 slutat supporta den, så inga nya uppdateringar kommer , något som är synd. Spelen är ju dock lik förbannat roliga, så vill man ha roligt är det absolut värt det.

Så det är lätt att ha överseende med FPS drops och dylikt, de är kanske inte så frekventa?

Medlem
Skrivet av NoName:

Äntligen!

PS3 beställt

Har dock lite funderingar, bla. gällande The Orange Box.

Har läst lite här och var att det ska vara lite halvdåliga laddningstider, och lite FPS-drops då och då.

Stämmer detta, och i så fall, hur påträngande är det?

Hur är det med alla uppdateringar som har kommit till PS3, kommer dem att ramla in automatiskt när jag startar PS3:an för första gången?

Tacksam för svar, fler frågor kommer säkert senare

Det är horribelt på PS3, det är därför Gabe newell klagar så mycket på PS3.. dem klarar inte av att bygga spel till maskinen.
Det laddas rätt friskt, bilden fryser och så står det loadin... händer var 3-5 minut beroende på hur snabbt du spelar.
Älskar HL2 och ser det som ett utav världens bästa spel, spelade det på pc, köpte det till 360..och köpte det igen till ps3... satan vad illa optimerat det är på PS3, kasst utav Valve.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av NoName:

Äntligen!

PS3 beställt

Har dock lite funderingar, bla. gällande The Orange Box.

Har läst lite här och var att det ska vara lite halvdåliga laddningstider, och lite FPS-drops då och då.

Stämmer detta, och i så fall, hur påträngande är det?

Hur är det med alla uppdateringar som har kommit till PS3, kommer dem att ramla in automatiskt när jag startar PS3:an för första gången?

Tacksam för svar, fler frågor kommer säkert senare

Det är horribelt på PS3, det är därför Gabe newell klagar så mycket på PS3.. dem klarar inte av att bygga spel till maskinen.
Det laddas rätt friskt, bilden fryser och så står det loadin... händer var 3-5 minut beroende på hur snabbt du spelar.
Älskar HL2 och ser det som ett utav världens bästa spel, spelade det på pc, köpte det till 360..och köpte det igen till ps3... satan vad illa optimerat det är på PS3, kasst utav Valve.

Tråkigt som tusan då, lär väl kanske inte ska bli något köp...

Såg verkligen fram emot det, har bara kört HL2 en gång tidigare, på en dator som klarade att köra spelet med nöd och näppe.

Finns det några fler välkända spel som beter sig liknande?

Medlem

Det finns ett ruskigt dåligt konverterat Need for speed spel till ps3,
minns inte om det är Need for speed carbon eller need for speed undercover,

allting bara ryckte, laggade, även filmsekvenserna, vilket var synd för det det är ett av dom bättre speedspelen.
annars hade man inga direkta problem med nåt av ps3 spelen man hade.

Medlem
Skrivet av it is me MARIO:

Det finns ett ruskigt dåligt konverterat Need for speed spel till ps3,
minns inte om det är Need for speed carbon eller need for speed undercover,

allting bara ryckte, laggade, även filmsekvenserna, vilket var synd för det det är ett av dom bättre speedspelen.
annars hade man inga direkta problem med nåt av ps3 spelen man hade.

Skönt att höra det sista iaf.

Medlem
Skrivet av it is me MARIO:

Det finns ett ruskigt dåligt konverterat Need for speed spel till ps3,
minns inte om det är Need for speed carbon eller need for speed undercover,

allting bara ryckte, laggade, även filmsekvenserna, vilket var synd för det det är ett av dom bättre speedspelen.
annars hade man inga direkta problem med nåt av ps3 spelen man hade.

det var NFS:carbon och EA hade inte lärt sig att använda PS3 som lead sku. (första året med Ps3 hade det kämpigt då utvecklarna inte var vana med arkitekturen och filosofin att man skulle lägga det grafiska på PSU:erna) Nu är det lugnt, Pro street, Undercover och shift är hur bra som helst.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar