Vad är PS3 + spel värt idag?

Medlem
Vad är PS3 + spel värt idag?

Nu när jag ska sälja en nalle så har jag fått erbjudande om att byta den mot en ps3. Då jag har en G25-ratt är jag därför personligen efter Gran Turismo samt att ha den som mediacenter till min tjock-TV då jag ser en del på film och serier.

Men, eftersom jag inte har speciellt stor koll på konsoller ber jag därför er om hjälp vad det jag isf skulle få är värt (i kronor), så jag kan balansera det mot nallen jag säljer.

PS3 80Gb, inte chippad, garanti till slutet av oktober, kartong/kvitto finns.
1 siaxis handkontroll
1 frag fx v2 kontroll
1 aerosmith-gitarr.

PS3 spel:
Medal of Honor: Airborne
Darkness
Motorstorm
Nhl 09
Guitarhero: Legends of rock
Guitarhero: Worldtour
Resistence: Fall of men

so, tell me, feedback!


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

Så vänta, du ska sälja din PS3+spel för att köpa en PS3 igen? Eller har jag förstått allt helt fel?

Medlem
Skrivet av mixxx:

Så vänta, du ska sälja din PS3+spel för att köpa en PS3 igen? Eller har jag förstått allt helt fel?

Skrivet av MaxH:

Nu när jag ska sälja en nalle så har jag fått erbjudande om att byta den mot en ps3.

Men egentligen så spelar det ingen roll... Jag undrar bara vad det är värt


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

Sök runt på avslutade annonser på Tradera som innehåller ungefär samma prylar. Det brukar ge en hyffsat bra bild av begagnatvärdet.

Medlem

4500-5000:- skulle jag gissa på.

Inaktiv

Jag jobbar i gamestop i stockholm c och får ibland in ps3or som follk vill "sälja" in, och vi ger dom då ca 3000Kr. Men lurar du nån stackare på blocket så kan du nog säkert få ut 4000+ för allt. jusst för att slim e ute nu oxå.

Gamestop pris: ps3 slim = ca3800
ps3 fat = ca3200.
wii = ca 2400 beg 2000-1800
psp beg = 1000kr

Inaktiv

Tror du kanske tjanar mer pa att kopa en helt ny PS3 Slim i langden, om inte du specifikt ar ute efter en tidig batch PS3 som kan soft-emulera vissa ps2 spel, vilket jag inte vet om den dar PS380Gb kan gora).

* Vad som framfor allt gor en nyinkopt burk battre, ar nya fabriks garantier osv. Och att det ar en Slim.
* Sen sa ar imo spelen som tillkommer i paketet inte riktigt de spelen som "definierar" PS3 spelen. Kop hellre en ny burk och sen platinum versioner av t.ex. Uncharted, Ratchet & Clank, Killzone 2 m.fl. Uncharted 2 ar aven precis vid troskeln, release om ngr veckor bara.
* Frag FX kontrollern ar inte riktigt vart det, imo. Om du aldrig lirat konsol FPS forut, bara PC, sa ar det bara o vanja dig. Det har vi alla andra gjort, och det ar ratt trevligt faktiskt
* Du far en gammal sixaxis. DualShock3 ar val standard i paketen numer?

Kom pa nu i slutet att jag antog att du ar intresserad av att byta till dig PS3 for att spela med det. Om du bara ar ute efter andrahandsvarde och "uppbyte", glom det jag skrivit

Medlem

Jag tog paketet... vilket innebär också att PS3 är min första spelkonsoll


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem
Skrivet av MaxH:

Jag tog paketet... vilket innebär också att PS3 är min första spelkonsoll

omfg. du har missat alldeles för mycket från konsolvärlden.


signatur

Rawr

Medlem

Tror jag inte. Hittils har det knappast lockat nått av mina intressen...


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Inaktiv

Brukade sjalv ocksa va en "konsolfornekare".

Sen kopte jag en PS2.

1
Skriv svar