Funkar PS3 med tjock TV?

Medlem
Funkar PS3 med tjock TV?

Blev riktigt sugen att köpa en PS3 nu när jag såg Crawllers tråd.

Men.

Går det att använda ett PS3 med en tjock TV med Scart? Eller är det helt kört?

Har ju självklart tänkt skaffa en "riktig" TV sen, platt och full HD och allt det där, särskilt som God of War 3 kommer nästa år

Men som sagt, funkar det att använda en tjock TV tillsvidare?

Medlem

Går alldeles utmärkt. Kommer med en Scart om jag inte minns helt fel.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Går alldeles utmärkt. Kommer med en Scart om jag inte minns helt fel.

Låter trevligt, tack för svar.

Då blir det till att beställa en PS3 snart då

Medlem


signatur

Rawr

inK
Medlem

Scart medföljer, ja. Köpte själv min PS3a tidigare i år och körde de första veckorna med tjock-TV.
Det är perfekt, för då får du en extra nytändning sen när du får se hur vackra spelen är när du byter TV.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:

Scart medföljer, ja. Köpte själv min PS3a tidigare i år och körde de första veckorna med tjock-TV.
Det är perfekt, för då får du en extra nytändning sen när du får se hur vackra spelen är när du byter TV.

Trevlig, trevligt

Hur "förjävligt" ser det ut då, så att säga? Självklart förväntar jag mig inte att det blir supersnyggt på en halvgammal tjock-TV, men hur ser det ut?

Medlem

inte så lilla men det blir bättre med en ful hd tv sedan

Medlem

Jag rekommenderar att du skaffar en RGB-Scart kabel för ps3.
Du kommer få mycket bättre bild på en vanlig tjock-tv med en sådan istället för med den som följer med.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Jag rekommenderar att du skaffar en RGB-Scart kabel för ps3.
Du kommer få mycket bättre bild på en vanlig tjock-tv med en sådan istället för med den som följer med.

Ska kolla upp det, tack för tipset.

inK
Medlem
Skrivet av NoName:
Skrivet av inK:

Scart medföljer, ja. Köpte själv min PS3a tidigare i år och körde de första veckorna med tjock-TV.
Det är perfekt, för då får du en extra nytändning sen när du får se hur vackra spelen är när du byter TV.

Trevlig, trevligt

Hur "förjävligt" ser det ut då, så att säga? Självklart förväntar jag mig inte att det blir supersnyggt på en halvgammal tjock-TV, men hur ser det ut?

Det ser ju absolut inte dåligt ut alls, vad jag menade var bara att man ändå ser skillnad med den nya TV'n när man väl byter.
Jag satt själv på en 28" förut och bytte sedan till 40" LCD med full-HD och gillade skillnaden. Ifall det bara gäller ett kortare tag så tycker jag du ska nöja dig med scarten som medföljer och sen kosta på en HDMI-kabel till nya TV'n.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Får se hur jag gör, antagligen nöjer jag mig med scarten som följer med.

Tack för svar.

inK
Medlem
Skrivet av NoName:

Får se hur jag gör, antagligen nöjer jag mig med scarten som följer med.

Tack för svar.

Jag tycker givetvis du ska börja med det, det kostar ju ingenting extra. Skulle du inte vara nöjd är det ju bara att ta nästa kliv.


signatur

Every trophy counts...

1
Skriv svar