Native 1080p, vilka spel?

Medlem
Native 1080p, vilka spel?

Vet ni vilka spel som man kan köra i 1080p, och är byggda för det, alltså inte bara uppskalade.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

MGS4 är ett iaf, har inget mer på minnet.

oha


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

http://www.makeyougohmm.com/ps3-1080p-games/ kom upp vid en googling. Väldigt få spel är native 1080P, MGS är 720P vad jag minns liksom dem flesta andra spel. Dock kan dem flesta uppskalas, men det blir inte alltid lika bra.

Dock har jag för mig att God of War 3 ska vara 1080P native vilket kommer bli smaskens


signatur

Videomupp

Medlem

Inte många spel som renderas internt i 1080p, de flesta i lägre upplösningar som sedan skalas upp.
Fin lista på spel upplösningar till PS3

http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=1113342&postcount=2

Medlem

GTA 4, call of duty 4 eller??

Medlem
Skrivet av zaturas:

GTA 4, call of duty 4 eller??

GTA IV? :crazy:

Inte en chans.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kollade idag på gamestop.. MGS4 står bara 720p bak på fodralet, dem jag hittade var.. håll i er.. Gran tourismo, Transformers the game, Guldkompassen, The darkness.... eerm?
Spel som borde ha det: Assassins creed, Farcry 2, Killzone 2, Mirrors edge och andra spel med grym grafik.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

hmm. O_o


signatur

Rawr

Medlem

Wipeout HD är i 1080p.

Medlem
Skrivet av zaturas:

GTA 4, call of duty 4 eller??

GTA 4 renderas i 1152x640, CoD i 1024x600.

Finns endast få 1080p spel. Wipeout HD(Dynamisk upplösning, går ner till 720p när fps blir låg).
Sacred 2, Ridge Racer 7, NBA Street, NBA 07&08, Fifa Street, Full auto 2. Dessa körs 1920x1080, sen finns det en del 1080p spel som körs 1280x1080, 960x1080 eller liknande, Gran Turismo t.ex

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

MGS4 är ett iaf, har inget mer på minnet.

oha

MGS4 körs inte ens i native 720p, så undrar seriöst var du fått det ifrån.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Vet ni vilka spel som man kan köra i 1080p, och är byggda för det, alltså inte bara uppskalade.

Wipeout och några sportspel i princip, ser precis likadant ut på 360 fronten. Så mycket för "HD" generationen.

1
Skriv svar