Vem körde på Gamestops deal med ps3 slim?

Medlem
Vem körde på Gamestops deal med ps3 slim?

Jag bytte in min "tjocka" ps3+2 spel mot en slim samt 599 imellan.
Bytte in 2 spel till dock så det blev 150sek.

Grymt nöjd med min slim, måste tilläggas.

Någon annan som körde på den dealen?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Låter ju som en... uh... inte så bra deal.
Vad skulle vara poängen?

Medlem

Jag hoppas att du inte hade en PS3 60gb som var bakåtkompatibel.

Medlem

Nepp, inte den gamla 60GB, jag hade 40GB med utgången garanti.. så jag kände att det var dags.
Samt att jag tycker om den nya designen.. den ser lite mer "rå" ut istället för den pimpade version i svart pianolack.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

I det läget är det ju mer tilltalande, jag lär dock inte byta in min 60Gb(med 250Gb disk och bakåtkompatibilitet)

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

I det läget är det ju mer tilltalande, jag lär dock inte byta in min 60Gb(med 250Gb disk och bakåtkompatibilitet)

Spelar inte mycket gamla ps2 spel själv, har man verkligen använding för bakåtkompatibiliteten?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Tja, spelar du gamla PS2 spel så har du ju användning till det, annars inte

Tycker personligen att det lät som en ganska dålig deal. Vad vinner man på inbytet förutom nyvunnen garanti liksom?


signatur

Videomupp

Medlem

Ingen vinst alls faktiskt, ja förutom ny garanti då.
Dock så tycker jag bättre om designen, jag fick en större HDD och jag sparar in på elen då den drar 34% mindre ström.
Sen kan jag inte tänka mig att Sony använder 3 år gamla komponenter (som när PS3 byggdes) utan nyare minne,moderkort och dylikt, även om det är precis samma prestanda som innan.. så måste det väl vara nytt och något sådär up-to-date från dem komponenterna som sattes in när den byggdes från början?

Kan ha fel.. men det känns bra iaf.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

inte så bra deal man fölora mer äna va man vinner på det ;/

Medlem
Skrivet av bent toe:

Spelar inte mycket gamla ps2 spel själv, har man verkligen använding för bakåtkompatibiliteten?

Jag har användning för den iom att jag sitter på en trave utmärkta ps2-spel och ps2an står i sonens rum, med stödet kan jag sitta i soffan och spela dem ist för att sitta i hans rum och trängas.

Nu kommer ju sony att se till att ps3-spelarna får god of war 1&2 till ps3 också men fram tills dess är det enda sättet att köra dem att antingen ha en ps2 också(vilket jag iof har) eller ha en ps3a med bakåtkompatibilitet.
Sen finns det en försvarlig hög titlar som endast finns till ps2 som är väl värda att spela.

Skrivet av bent toe:

-snip- Dock så tycker jag bättre om designen, jag fick en större HDD -snip-

Designen är en smaksak, föredrar den gamla.
Större disk? Du fick en disk du inte kan byta och den är avsevärt mindre än vad maskinen KAN hantera, min har dubbelt så mkt lagring och det kostade inte många kronor.

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

Designen är en smaksak, föredrar den gamla.
Större disk? Du fick en disk du inte kan byta och den är avsevärt mindre än vad maskinen KAN hantera, min har dubbelt så mkt lagring och det kostade inte många kronor.

iof.. men jag använder inte min HDD så mycket, har ungefär 20 GB upptaget.. resten använder jag med streaming med Tversity och PMS via datorn monster HDD..


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av bent toe:

Spelar inte mycket gamla ps2 spel själv, har man verkligen använding för bakåtkompatibiliteten?

Jag har användning för den iom att jag sitter på en trave utmärkta ps2-spel och ps2an står i sonens rum, med stödet kan jag sitta i soffan och spela dem ist för att sitta i hans rum och trängas.

Nu kommer ju sony att se till att ps3-spelarna får god of war 1&2 till ps3 också men fram tills dess är det enda sättet att köra dem att antingen ha en ps2 också(vilket jag iof har) eller ha en ps3a med bakåtkompatibilitet.
Sen finns det en försvarlig hög titlar som endast finns till ps2 som är väl värda att spela.

Skrivet av bent toe:

-snip- Dock så tycker jag bättre om designen, jag fick en större HDD -snip-

Designen är en smaksak, föredrar den gamla.
Större disk? Du fick en disk du inte kan byta och den är avsevärt mindre än vad maskinen KAN hantera, min har dubbelt så mkt lagring och det kostade inte många kronor.

Att byta HDD på en slim är inte svårare än att byta på sin "fat" finns massor av videos på tex youtube på hur du gör om man skulle vara för korkad för att själv komma på det

Medlem

Va ligger ps3ans orginal hårddisk's RPM på 7200?

Medlem
Skrivet av FunnX:

Va ligger ps3ans orginal hårddisk's RPM på 7200?

5400 rpm ligger den på

1
Skriv svar