Söker diablo liknande ps3 spel!

Inaktiv
Söker diablo liknande ps3 spel!

Hej!

Är sugen på att köpa ett nytt spel, behöver lite tips på vad jag ska köpa.

Vad jag vill åt är:

Hack n'slash (orkar inte med spel där man måste tänka och lösa gåtor, kommer bara spela detta för rage-control)

Någon sätt att förbättra sin karaktär via items eller liknande, ja, RPG spel.

Multiplayer via nätet föredras, ej ett måste.

MVH
Fredric

Inaktiv

sacred 2 kanske vore nåt

Inaktiv

Tack!

Kollade lite klipp om det spelet, verkar helt okej, inte precis exakt vad jag leter efter dock.

Ursäkta att jag är kräsen

Letar efter något med mera slakt hehe och mindre bakgrund

Inaktiv

Conan och Viking är väl lite sånna kanske. Dock inga spel jag skulle köpt =D

Inaktiv

Conan o Viking ar faktiskt ratt roliga "GoW kloner". Mkt brawling action, skill customization osv, och inte sa pussel-tung. Inga tio-poangare, men roligare an sacred 2 atminstone

Kopte PC verran av Sacred 2 ... fan vad besviken jag var i det, da jag gillade Sacred 1.

Medlem

Untold Legends: Dark Kingdom är ett helt ok spel om du tar det för vad det är, ett old-school hack'n'slash, som du får riktigt billigt. Har lirat genom hela spelet med min svåger, och vi njöt av varenda minut, Diablo-junkies som vi är.

Medlem

Zombie apocalypse släpps idag på PSN..


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Sacred 2 ska delvis vara likt diablo men har även ha en strategisk aspekt på det hela. Rätta mig om jag har fel. Man kan spela co-op /split screen vilket är en bonus.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Du borde ta en titt på Borderlands. Det är inget hack/slash utan ett "sandlåde" FPS med flera miljarders randomizade vapen att hitta. Man går också upp i rank/level och kan ge sin karaktär nya skills.
Multiplayer finns. Offline och online co-op och en form av PvP finns också.
Inget tänkande, bara slakta och plundra:p


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av erikakasinnes:

sacred 2 kanske vore nåt

Sacred 2 är ett fint spel,
Ett spel som är rätt så likt Diablo stilen är ju Baldurs gate: Dark alliance,

det är några år gammalt men rätt så bra,
finns nog till ps2.
Man hoppas att såna spel och självklart Diablo 1 och 2 med expansioner kommer dyka upp på psn / xbla , gärna med uppfräschad grafik.

Annars är det nog svårt att få tag på spel med diablo känsla.

Hur är det föresten med Diablo 3 är det bara pc only för det spelet eller ?

Inaktiv

Låter ju som att det är Demon's Souls du är ute efter:
http://www.youtube.com/watch?v=RW1aTivWafA

Riktigt bra spel, men det finns inte i europa än utan du får importera det från asien/nordamerika.

Det är inget spel som kommer hålla dig i handen, det är rätt så mörkt och oförlåtande.

Medlem
Skrivet av ins666:

Låter ju som att det är Demon's Souls du är ute efter:
http://www.youtube.com/watch?v=RW1aTivWafA

Riktigt bra spel, men det finns inte i europa än utan du får importera det från asien/nordamerika.

Det är inget spel som kommer hålla dig i handen, det är rätt så mörkt och oförlåtande.

Webhallen har det i lager nu, importerat från USA.

Medlem

Sacred 2 är väl inte några år gammalt som någon skrev? Släpptes väl nyss? Ska nog själv kolla på det.. såg intressant ut.. även Demon's Souls såg kul ut! Men är det dom två ända Diablo liknande spelen till ps3?

1
Skriv svar