PS3 spel, vad rekomenderar ni?

Inaktiv
PS3 spel, vad rekomenderar ni?

Vet inte riktigt vart det skulle postas men hoppas det blir bra här.

Tjenare

Har varit borta från spelandet ett tag nu och jag känner att jag inte har någon direkt koll på vad för spel som gäller nu. Tänkte jag kunde få lite tips av er här.

Ska jag köpa nått roligt nu eller ska jag vänta någon månad tills det kommer något stort spel?

Spelet ska vara till PS3

Tack på förhand

Medlem

LittleBigPlanet är det enda som behövs.

Medlem

Littlebig Planet
Uncharted: Drake's fortune
inFAMOUS
Resident Evil 5
Ratchet and Clank: Tools of Destruction

Alla är underbara spel.


signatur

Rawr

Inaktiv

The Darkness
Uncharted

Enda bra spelen som finns till ps3.

Medlem

Håller inte med Ivtriol.
Jag tyckte Darkness sög...


signatur

Rawr

Medlem

Uncharted - skojig tredjepersonspangare. Tänk Tomb Raider fast med mer (och bättre implementerad) combat.

Valkyria Chronicles - strategirollspel som är helt unikt. Inte bara vad det gäller spelmekaniken (turbaserat blands på ett märkligt men härligt sätt med realtidscombat) utan även grafiken som står i en klass för sig.

Orange Box - Half Life 2, Half Life 2 episode 1, Half Life 2 episode 2, Portal och Team Fortress i en enda stor hög. Bästa spelpaketet nånsin. Jag har hört att portningen till PS3 lämnar en del att önska, dock. Kan vara värt att kolla upp. Men med tanke på vilka spel som ingår så skulle jag vara beredd att stå ut med en hel del problem hehe.

Siren - Blood Curse - finns att tanka hem från PSN för en inte allt för stor slant. Horror-spel med riktigt välgjord stämning. Spelas med fördel med släckta lampor i sommarstugan mitt ute i fucking nowhere nu när hösten kommer hehe.


signatur
Medlem

Nya Batman Arkham Asylum är ett riktigt toppen spel tycker jag.
Har du inte lirat Uncharted: Drakes fortune så är de ett bra spel som kan vara värt och spela om du gillar äventyr/action spel, innan den hypade uppföljaren dyker upp.

Resident Evil 5 finns ju också om du missat de. Tycker många verkar missa den titeln =).

Killzone 2 är ett snyggt FPS spel också som inte går av för hackor om man nu gillar FPS på konsol.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Batman Arkham Asylum
Infamus
Dead space
MGS 4
Conan (Roligt hack n slash spel för ca 200kr)

Medlem

Killzone 2 - enligt mig ett riktigt roligt MP spel, SP var också rätt roligt faktiskt.

GTA4 - Behövs det sägas något mer?

Medlem

SAINTS ROW 2


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

rekommenderar inte det skitspelet brother in arms - hells highway, det har förstört min spelglädje totalt.

har inte spelat ett dugg sen förra veckan pga detta skitspel.

Medlem
Skrivet av Vad Var Mitt Namn?:

rekommenderar inte det skitspelet brother in arms - hells highway, det har förstört min spelglädje totalt.

har inte spelat ett dugg sen förra veckan pga detta skitspel.

Va, är det så dåligt till Ps3? Har det till Pc och tycker det är riktigt roligt och spelvärt!

Inaktiv

Mina nästkommande köp:

GTA 4
Red faction geurilla
Infamous
Prototype

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Vad Var Mitt Namn?:

rekommenderar inte det skitspelet brother in arms - hells highway, det har förstört min spelglädje totalt.

har inte spelat ett dugg sen förra veckan pga detta skitspel.

Va, är det så dåligt till Ps3? Har det till Pc och tycker det är riktigt roligt och spelvärt!

Har iofs bara testat demot på PS3:an, men jo, det sög.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Nhl/Fifa09, kul sportspel med stöd för många spelare.
Soul Calibur IV, grymt roligt fightingspel där karaktärerna slåss med allmänt för stora vapen.
GTA IV, behövs inte ens någon kommentar på varför.
Uncharted: Drake's fortune, roligt indiana jones/tombraiderspel med mycket pangande och lite problemlösande.
Bionic Commando, gillade man orginalet till NES så är Bionic commando rearmed från PSN och nya BC givet köp, iaf i min bok.

Medlem

The Elder Scrolls: Oblivion.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Dirt2


signatur

Meep!

Medlem

LBP
MGS4

Finns inget bättre


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av LunCh:

Vet inte riktigt vart det skulle postas men hoppas det blir bra här.

Tjenare

Har varit borta från spelandet ett tag nu och jag känner att jag inte har någon direkt koll på vad för spel som gäller nu. Tänkte jag kunde få lite tips av er här.

Ska jag köpa nått roligt nu eller ska jag vänta någon månad tills det kommer något stort spel?

Spelet ska vara till PS3

Tack på förhand

Rekomenderar att du väntar ett par veckor och köper Operation Flashpoint: dragon rising samt Uncharted 2.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Har aldrig varit fan av sportspel, Men NHL 09 är riktigt kul när man är 2 st. CoD WaW är riktigt skoj online också, nog den bästa shootern på konsol enligt mig. Dock kommer ju Modern Warfare 2 snart kanske bättre vänta tills dess. LBP testade jag demot på igår och tyckte det var skoj, köpt på internet för 199kr! Kommer en del spel nu under höst/vinter, OPFP Dragon Rising, MW 2

Medlem

i princip alla multiplatform spel är ju bra på ps3an, plus att den har gratis online, så du tjänar ju om du vill lira på internet med kompisar eller nåt. sen är faktiskt dom flesta exklusiva titlarna riktigt bra också.

okej, jag ska vara helt ärlig, jag har ingen ps3a, men jag antar typ mgs4, infamous, ratchet & clank (är det spelet något som 2an eller 3an så är det bra hur som helst). det finns massor.

inK
Medlem

Efter att ha matat 100% på GTA IV på ganska kort tid så är det inte en lika stor rekommendation härifrån som ifrån alla andra. :]


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Uncharted 2 ser välldigt häftigt ut!

Sen kan man ju inte överleva utan CoD:Modern Warfare till ps3'an.


signatur

Uncharted 2 beställt!

Medlem

Fallout 3 och Nhl 10 är 2 spel man klarar av att spela i år utan införskaffa något nytt!

1
Skriv svar