Hur mycket låter era PS3?

Medlem
Hur mycket låter era PS3?

Go'dag folket!

Jo, jag bara undrar hur mycket era fläktar låter.

Mitt låter som om den försöker åka ut i rymden. Jag förstår dock inte varför, den är inte direkt varm på skalet och jag har blåst ut den.

Jag bytte bort mitt Xbox 360 för PS3an för ca 2 månader sen, just på grund av att 360n störde mig med det höga fläkt ljudet. Men det blev ju inte så bra byte då PS3an låter för jävligt.

Om jag läst till mig rätt så har PS3an 3 st fläkt hastigheter? Men om man lyssnar på PS3an så startar den med en hastighet, går ner i varv, sen ökar den fyra gånger innan den förmodligen går på max.

Jag tror förra ägaren hade ps3an på golvet, vilket resulterat i damm. Kollar man in där bak är det packat damm som inte går bort med luft\sug.

Detta är gamla 60GB versionen.

Bör jag skruva isär skrället och bryta garantin för att rengöra? (Jag fick inte kvitto, så det kanske inte spelar någon roll?)

Någon som har funderingar?

EDIT: Hittade denna tråden: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29457

Quote: "Maskinen ska endast ge ifrån sig ljud på 22 decibel."

Min ger ifrån sig BETYDLIGT mycket mer ljud.

Medlem

kvitto är något man bör ha ju

Medlem
Skrivet av Vad Var Mitt Namn?:

kvitto är något man bör ha ju

Jo, håller med. Men den var köpt på release dagen.Garantin har väl gått ut nu ändå?

Medlem

Min låter nästan inget. Jag har aldrig hört ljudet av min Ps3 när jag tittat på film eller spelat.
Har inte heller haft den på golvhöjd någonsin.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Min låter nästan inget. Jag har aldrig hört ljudet av min Ps3 när jag tittat på film eller spelat.
Har inte heller haft den på golvhöjd någonsin.

Nej, det är ju det jag menar. Den skall vara tyst.Kan det vara min PS3 som är körd? Hittade lite info om att vissa 60GB är fel på som gör att den låter mycket. Vet inte vad dock. Kolla länken i forum starten för källa.

Medlem

brukar låta som tusan om det e varmt på mitt rum för då går ju fläktarna mycket mer men annars låter det inget

Medlem

När jag spelar GTA 4 så låter min ps3 lite mer än vad den brukar göra, har ävent hänt en gång att den dragit på fullt ös och då låter den minsan som bara fan.

Detta har enbart hänt mig när jag spelar GTA 4 och att den drog upp i hastighet som den gjorde ( ett steg) är förståligt men att dra på fullt ös var antagligen för att det var 25 grader varmt i rummet. Har aldrig hänt sen dess.

Medlem

jag vet jö inte vad ett normalt ps3 låter som så jag vet fan fall mit låter mycke eller lite

1
Skriv svar