Suck åt sverige och dess spelmarknad, ialf när det gäller priser.....

Inaktiv
Suck åt sverige och dess spelmarknad, ialf när det gäller priser.....

Med 3000 i handen så gick jag mot webbhallen idag och hoppades på att komma ut därifrån med en
Sony Playstation.

Så blev/va då inte fallet insåg jag när jag kom in och hörde röster runt mig som pratade om att det e "skamligt att dom inte sänker priset"

Jag är ingen snubbe som drar förutfattade slutsatser om saker och ting så jag brydde mig inte så mycket om det.

Efter ca 5min kötid så stog jag vid disken och det här e vad som händer: samtalet är mellan mig - han i kassan och en annan som oxå va ute efter 3000kr ps3 som stog bakom mig

J*=jag *w = webbhallen *3 = killen bakom mig.

J* Hej, hadde tänkte köpa en ps3a av er =),
dom ligger på 3000 nu va?

W* 3700 ligger dom på.

J* Jaså? men jag har ju läst att det är en prissänkning över hela världen typ nu, med början igår, så alla ps3or kostar nu 3000 vad jag tolkar det som.

W* Well vi har varelse hört eller sätt nått om prissänkningar här ialf så priset är fortfarande 3700.

J* ok, men om du gör så här lite snabbt att du går in på nätet och kollar på N4g.com tex så kommer du se ganska snabbt att det står att ps3or kostar nu 3000kr.

W* Jag har redan tittat men ser ingenting om sänkning i pris... "trycker på knappen för nästa"

J* Det är därför ni har Ps3 SLIM på eran hemsida eller?

3* hej tänkte kolla med er om Sony playstation för 3000kr...

W* Vi har inga playstation 3 för 3000kr.

J* Till 3* Låter strange ha?

3* som fan! eftersom ps3or droppar i pris över hela världen nu när jag står här och ni säger att det inte stämmer?

W* så ni säger att ps3or finns för 3000 på internet?

J/3* Nej vi säger att ps3or finns för 3000 kr I BUTIKER , men vi har läst det på internet.

w* men då är det säkert ryckten

J* bara tittar på han och skrattar och går..

3* står kvar och bråkar vidare... han kanske fick en ps3a för 3000 vad vet jag ...

På ett sätt ska man inte klaga på Webbhallen, vill man inte handla där så behöver man ju inte, men eftersom dom finns över större delen av världen så borde dom väll vara först med prissänkning tycker ni inte?

Kommer hem nu och tittar på elgiganten och börjar skratta på g av att jag lackar ur:

Elgiganten säljer det här ( KEEP IN MIND) att det är en PRISSÄNKNING ÖVER HELA VÄRLDEN NU.

Det här e deras pris:

PS3 BUNDLE för 4349KR!
Och du får ABBA singstar till...

DRIVER DOM ELLER?

Medlem

jag tror att prissänkningarna inte börjar gälla förrän om några dagar eller så. nyheten kom typ igår så jag tror att de är få försäljare som ens vet om det. jag tror dom att inom några dagar har webhallen snappat upp det och sänker priset. att deras ps3 slim är på sidan tror jag också bara beror på att de är något dom fått veta, utan pris eller liknande. så var bara lugn, jag tror dom sänker. jag är ute efter en ps3 slim själv så jag är lika eggad som du

Medlem

man ska vara ute efter en riktig och inte slim, slim är så.. uh

Medlem
Skrivet av Vad Var Mitt Namn?:

man ska vara ute efter en riktig och inte slim, slim är så.. uh

Indeed. När jag såg dom riktiga bilderna av slim så blev jag faktiskt besviken. Den ser så otroligt plastig och "leksaksaktig" ut jämfört med den robusta och "stora" original PS3:an

Medlem

den är faktiskt inte så plastig som folk tror, säger dom i recensioner iaf men det enda jag vill veta är om den är lättare att överhettas. annars är den ju precis som en vanlig, och jag gillar den matta finishen, eftersom jag hatar damm.

Medlem

Nej usch, köp den "gamla" ps3:an istället.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

allt är nordisk film fel.. fattar inte att sony själva sköter det utan överlåter det till såna pajaser som dom är.

Medlem

det är skamligt med priserna på elektronik här i sverige =(

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

den är faktiskt inte så plastig som folk tror, säger dom i recensioner iaf men det enda jag vill veta är om den är lättare att överhettas. annars är den ju precis som en vanlig, och jag gillar den matta finishen, eftersom jag hatar damm.

Vad gäller temperaturen så ska det vara mycket bättre än den gamla då de bytt arkitektur i processorn och ska ha dragit ner strömförbrukningen med 30% (har jag för mig).

Medlem

Playstation 3 80 GB för 2900 kr på Ica Maxi Borås är priset just nu.

De slumpar ut den gamla modellen så först till kvarn. Fast gillar man inte touchknappar och att kunna köra Linux ska man vänta på den nya.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Fick mail idag från webhallen. . . "vi tar en för laget" bra att dom sänker priset då till 2100:- (vet inte vart ni fått 3k ifrån 299$ = 3 ggr 7 = 2100) som en PS3 kostar i USA och UK kan man tycka sen står det "vi säljer den för 3.5k" HHOHO VAFAN WEBHALLEN.

Jag har redan TVÅ st bra PS3 med ps2 möjligt men jag blir förbannad på IDIOTI eller vad man ska kalla det, retar upp mig som fan.

Är Black vip status på webhallen men ska jag handla nåt i framtiden ska jag leta en annan butik, för fan vilket äckligt mail.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

allt är nordisk film fel.. fattar inte att sony själva sköter det utan överlåter det till såna pajaser som dom är.

Precis!:evil: Vad gör egentligen Nordisk Film?:O I mina ögon är de bara en jobbig mellanhand som skapar ockerpriser och utnyttjar konsumenter genom den positionen de har :evil:

Medlem

Ni som vill ha billig ska nog kolla in Ica Maxi som svendolph skrev. Va själv och kollade idag. 2990:- för PS3 på Ica Maxi Visby.


signatur
Medlem

80gb PS3 finns på Mediamarkt för 2999:- i Umeå, glömde dock att fråga om dom hade någon prisuppgift på Ps3 Slim.

Medlem
Skrivet av Obsi:

80gb PS3 finns på Mediamarkt för 2999:- i Umeå, glömde dock att fråga om dom hade någon prisuppgift på Ps3 Slim.

mailade dom igår och fick svar idag.
dom sa att den gamla ps3an går på 2990 kronor och den nya ps3 slim kommer ligga på runt 3500 kronor.

Medlem

Bojkotta eller skaffa en ny hobby, vad är alternativen?

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Fick mail idag från webhallen. . . "vi tar en för laget" bra att dom sänker priset då till 2100:- (vet inte vart ni fått 3k ifrån 299$ = 3 ggr 7 = 2100) som en PS3 kostar i USA och UK kan man tycka sen står det "vi säljer den för 3.5k" HHOHO VAFAN WEBHALLEN.

Jag har redan TVÅ st bra PS3 med ps2 möjligt men jag blir förbannad på IDIOTI eller vad man ska kalla det, retar upp mig som fan.

Är Black vip status på webhallen men ska jag handla nåt i framtiden ska jag leta en annan butik, för fan vilket äckligt mail.

Du vet att det var 299 euro i vår region va?
Och att 299 euro inte är 2100kr?
(~3150 när sänkningen gjordes)

Medlem

Grejen är ju att dem är billigast ändå tror jag. Felet ligger hos dem som distribuerar Ps3an som tar ut för mycket så alla butiker måste det också vad jag förstår av problemet.


signatur

Videomupp

Medlem

Vilket skamt.. Jag bor i Hartford, Connecticut. Och har ligger priset for en Ps3 40gb pa $225 Vilket ar 1,601.13 SEK.

Priset pa ps3 Slim ar $299 vilket ar
2,127.43 SEK


signatur

i dont know why, But i am known as a liar and a troll. So dont trust me

1
Skriv svar