prissänkningen e official men hur långtid kommer det ta innan.......

Inaktiv
prissänkningen e official men hur långtid kommer det ta innan.......

Well prissänkningen e nu official och hela världen vet att ps3an kommer " enligt sony "att PÅ EN GÅNG sänkas i pris till 3000kr ( för swe )

Så hur lång tid tror ni nu att det tar innan Siba/onoff/Elgiganten/Eb games/ och Webhallen fattar det och tar bort sitt 3700 pris tag på ps3orna?

Anledningen att jag frågar är för att jag sitter här med 3lax i handen och väntar gaaalet på att priset ska gå ner så jag kan införskaffa mig en ps3a igen..

Tack för alla svar:

Medlem

importera istället när det väl kommer?

Medlem

Sony sa under konferensen att de nya priserna skulle gälla från och med imorgon (läs: idag)

Medlem

Drunken_monkey_boxer - då missar man blu-rayfilmer.. om man nu inte vill impotera dem också..

Inaktiv

Well nu har ialf Webbhallen fått upp den nya ps3an på listorna, men vad tror ni? Driver dom eller? 3700:- fortfarande?

Läser dom inte tidningarna/internet ?
Eller e det förhandsbokningen som drar upp priset kanske?

Medlem

Det är väl en svensk kartell som har kommit överens om att man inte behöver sänka mer

Edit: Enligt uppgifter är priset som utannonserats ex.moms, vilket innebär att rek.priset i Sverige hamnar på 3850:-. Så du får nog spara ihop 850:- till innan det blir ett ps3. Tyvärr.

Medlem

Den är slimmad och billigare, men vet nån om dom plockat bort ännu mer usb anslutningar medmera ?

Medlem
Skrivet av Babaganoush:

Den är slimmad och billigare, men vet nån om dom plockat bort ännu mer usb anslutningar medmera ?

Vad jag vet är det enbart stödet för linux som man tagit bort.

Medlem

jag har hört att den försvinner i 3.0?

Medlem

På amazon går den för 250 pund alltså 3000 svenska riksdaler. Att svenska affärer inte anpassar sig är otroligt snålt.

Medlem

3790 SEK räknat i SEK
3061 SEK räknat i EURO
2749 SEK räknat i PUND
2128 SEK räknat i $

Hej importera en NTSC konsol.
Blir billigare även med Tullavgift.

Inaktiv

Charlie, wtf snackar du om ?
Så med prissänkningen så kommer den kosta 3790kr?
Förstår jag dig rätt då?

isf när jag ringde gameshop och dom sa att dom kommer få in ps3 för 3000 när slim kommer så kan man me andra ord lura dom gaaaaalet?

Medlem
Skrivet av swgoliath:

Charlie, wtf snackar du om ?
Så med prissänkningen så kommer den kosta 3790kr?
Förstår jag dig rätt då?

isf när jag ringde gameshop och dom sa att dom kommer få in ps3 för 3000 när slim kommer så kan man me andra ord lura dom gaaaaalet?

Räknade på svenska återförsäljares nuvarande priser dom satt ut på sin PS3 slim och sen på diverse andra siter , amazon, game.co.uk osv för kolla vad dom tar för sin PS3 SLIM.

Inaktiv

ait ok .
Så när tror du att butiker som webbhallen/ebgames/siba/elgiganten/m.m sänker sina priser ner till 3000 - 3400 då?

Kollade "amazon.uk" btw...
där den ligger på £249.99. (det är inte slim)
utan den tunga versionen (80gig).
Hur mycket kommer den ligga på när man får den levererad?
dvs, inkl leverans kostnad.

inte så jävla bra på sånt där =), can you help?

Medlem
Skrivet av swgoliath:

ait ok .
Så när tror du att butiker som webbhallen/ebgames/siba/elgiganten/m.m sänker sina priser ner till 3000 - 3400 då?

Kollade "amazon.uk" btw...
där den ligger på £249.99. (det är inte slim)
utan den tunga versionen (80gig).
Hur mycket kommer den ligga på när man får den levererad?
dvs, inkl leverans kostnad.

inte så jävla bra på sånt där =), can you help?

Ingen aning faktiskt, har mailat SONY Sverige och frågat om det här är priserna som kommer gälla eller om återförsäljarna bara försöker dra in lite extra cash .

Kommer inte ihåg exakt hur mkt tullavgiften blir exakt, det beror på värde och lite annat men generellt så brukar det vara runt 25% på värdet om jag kommer ihåg rätt.

Så om du beställer ifrån amazon.co.uk så borde slutsumman faktiskt hamna på 3500 cirkus.

Men kan du leva med en NTSC konsol och importerar ifrån USA så hamnar slutsumman på cirkus 2700 .. Runt där iaf.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Inaktiv

cool cool . thx 4 the help m8.

Gissar på att du som jag väntar gaaalet på den nya ps3an?
Suger ju hårt om det nu är så att swe INTE sänker priserna nått..
Då känns det ganska illa ifrån swe sida , men vad ska man göra?

men när du får svar från Sony Swe, (dvs om du får svar alls...) kan du inte skriva här då och dela med dig ut av det så jag pm nån ialf vet hur det blir?

Cya online : Psn - ZmokeR ( har inte ps3 nu men snaaaart)
men har kvar mitt gamla nick ändå =).

Medlem
Skrivet av CharlieSimon:

Ingen aning faktiskt, har mailat SONY Sverige och frågat om det här är priserna som kommer gälla eller om återförsäljarna bara försöker dra in lite extra cash .

Kommer inte ihåg exakt hur mkt tullavgiften blir exakt, det beror på värde och lite annat men generellt så brukar det vara runt 25% på värdet om jag kommer ihåg rätt.

Så om du beställer ifrån amazon.co.uk så borde slutsumman faktiskt hamna på 3500 cirkus.

Men kan du leva med en NTSC konsol och importerar ifrån USA så hamnar slutsumman på cirkus 2700 .. Runt där iaf.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Vi betalar inga tullavgifter inom EU, dock kan det bli tullavgift om man beställer från staterna.

Medlem

De måste väl först sälja slut på den "tjocka" varianten innan de tar in slim shady, annars är det som att slängar pengar i sjön, och de gör de inte...

Medlem

Nu har två butiker/kedjor sänkt priset till 3490:- INK.moms

Medlem

Tydligen säljer Ica maxi tjock-ps3 för 2999:- av vad jag läst, inte varit i ngn butik själv.

Medlem

Jag ska iaf vänta på att slim släpps innan jag köper. Förhoppningsvis har de sänkt priserna då!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag ska iaf vänta på att slim släpps innan jag köper. Förhoppningsvis har de sänkt priserna då!

Vi får hoppas på att de sänker priset annars ser det inte så bra ut

Medlem
Skrivet av CharlieSimon:
Skrivet av swgoliath:

ait ok .
Så när tror du att butiker som webbhallen/ebgames/siba/elgiganten/m.m sänker sina priser ner till 3000 - 3400 då?

Kollade "amazon.uk" btw...
där den ligger på £249.99. (det är inte slim)
utan den tunga versionen (80gig).
Hur mycket kommer den ligga på när man får den levererad?
dvs, inkl leverans kostnad.

inte så jävla bra på sånt där =), can you help?

Ingen aning faktiskt, har mailat SONY Sverige och frågat om det här är priserna som kommer gälla eller om återförsäljarna bara försöker dra in lite extra cash .

Kommer inte ihåg exakt hur mkt tullavgiften blir exakt, det beror på värde och lite annat men generellt så brukar det vara runt 25% på värdet om jag kommer ihåg rätt.

Så om du beställer ifrån amazon.co.uk så borde slutsumman faktiskt hamna på 3500 cirkus.

Men kan du leva med en NTSC konsol och importerar ifrån USA så hamnar slutsumman på cirkus 2700 .. Runt där iaf.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Fast Sony Sverige är inte distributör för ps3an i Sverige, har för mig att det är Nordisk film som har fått den dealen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Om man inte gillar prissättningen på ps3 slim kan man alltid kolla in här:O
http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=4313

Medlem

Jag har inte sett en enda affär med den prislappen än, de förlorare väl massor av cash om de säljer sina befintliga PS3:or för den summan, typ alla, utam MediaMarkt...

Medlem

Här finns ett till brev på fairshopping.se men denna är riktad mot sony. Genom att man vill att de ska ta bort nf (Nordisk Film) som mellanhand!!! Tryck på knappen http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=4314

Inaktiv

www.cdon.se har "gamla" PS3 för ungefär 3300, är väl endå lite billigare än innan?

1
Skriv svar