Ska man skaffa en ps3 eller vänta?

Medlem
Ska man skaffa en ps3 eller vänta?

Hej!

Jag har varit en PC gamer majoriteten utav mitt liv men på senaste åren så har många av dom spelen jag har velat spela kommit till konsol och jag har bara kännt att jag vill byta mig till konsol.

Jag har tänkt mig att införskaffa både en xbox360 och en PS3 men dilemmat är, borde jag vänta tills PS3 Slim släpps (förmoda att det inte är ett rykte) eller ska jag köra med en PS3 på 80gig som kostar 3900kr idag?

Jag tänker inte vänta tills "project natal" för jag tycker det verkar som skräp plus att det verkar inte som att det kommer släppas på ett tag.

Vad tycker ni jag borde göra?

Vilket vore mest ekonomiskt och effektivt så att säga?

Tack

Medlem

Man kan alltid sitta och vänta på bättre teknik/priser/bättre tider osv. Helt nöjd kan man aldrig bli! Kommer alltid ny teknik, kommer alltid bättre priser, kommer nästan aldrig bättre tider! (Nej jag är inte bitter! )

Så ja, slå till på den konsolen som du tycker kommer göra det bästa för dig. Tycker du tex att Xboxen har fler spel som du kommer att lira, eller om det är tvärt om för PS3, slå till.

Försök och se var du kommer har mest roligast också, har dina kompisar Xbox eller PS3? Är aldrig roligt och sitta själv och spela (Nu har du iof en "friends" lista här Playstation forument, och jag antar att Xbox har nått liknande så att hitta folk att köra spel med är inte direkt svårt antar jag.

Lycka till!

Medlem
Skrivet av mixxx:

Hej!

Jag har varit en PC gamer majoriteten utav mitt liv men på senaste åren så har många av dom spelen jag har velat spela kommit till konsol och jag har bara kännt att jag vill byta mig till konsol.

Jag har tänkt mig att införskaffa både en xbox360 och en PS3 men dilemmat är, borde jag vänta tills PS3 Slim släpps (förmoda att det inte är ett rykte) eller ska jag köra med en PS3 på 80gig som kostar 3900kr idag?

Jag tänker inte vänta tills "project natal" för jag tycker det verkar som skräp plus att det verkar inte som att det kommer släppas på ett tag.

Vad tycker ni jag borde göra?

Vilket vore mest ekonomiskt och effektivt så att säga?

Tack

PS3 slim kan nog vara värt att vänta på, mindre strömförbrukning, slim = inte så rackarns stor förmodligen,
annars vet jag inte vad den nya ps3 slim ska ha för nytt.

Medlem

@Pumpa: Jo tyvärr är det ju så, det som är nytt idag är gammalt om 6 månader. Men som första konsol (denna generation) ska vara en PS3 just för, vad jag har hört av folk och lite från internet att xbox360 har en väldigt hög "fail rate" men jag lär nog skaffa den tillslut för den har en del spel jag vill lira.

@Juno Reactor: Vad jag har sett dock så finns det inget release datum på "slim" versionen utan bara massor med spekulationer, så den kan ju släppas till julen och ja, så länge vill jag tyvärr inte vänta.

Tack båda (:

Medlem

Sitter på samma linje som du mixxx, jag ska också köpa en ps3 inom kort, men vet inte om man ska vänta och se om en eventuell prissänkning/PS3 slim kommer till hösten...

Jaja, det återstår väl och se

Medlem

Hade jag varit som ni, hade jag slagit till nu. Slim blir säkert billigare och mindre. Men det brukar innebära att funktioner tas bort. Slim sägs även vara svårare att byta hårddisk på, nu vet jag ju inte hur det är med det då den inte finns ännu. Men man vet ju aldrig, som prästen sade till den prostituerade

Medlem

@Nielsen: Jo, det verkar som jag kommer att göra det. Nu är det bara en fråga om pengar. Eftersom PS3:n är ändå "relativt" billig så blir det nog en "phat" ps3, den lär nog inte vara speciellt mycket annorlunda emot "slim", fast det återstår att se ^^

Medlem

köpa ps3 nu i stället!! det är värt det

Medlem

@zaturas: Jo, det blir nog det fast jag behöver pengar för att skaffa en donationer är välkomna *haha*

Medlem

Ja som marioteten har sagt, köp PS3 nu. Om ni skulle vänta blir det nog ett bra tag. Lycka till.

mixxx, jag behöver minst lika mycket till att köpa datordelar så tyvärr kan jag inte erbjuda några kronor.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Ja som marioteten har sagt, köp PS3 nu. Om ni skulle vänta blir det nog ett bra tag. Lycka till.

mixxx, jag behöver minst lika mycket till att köpa datordelar så tyvärr kan jag inte erbjuda några kronor.

Haha jag förstår kännslan. Du kan väll byta din ps3 mot min dator ;D

Medlem
Skrivet av mixxx:

@zaturas: Jo, det blir nog det fast jag behöver pengar för att skaffa en donationer är välkomna *haha*

Haha jag har litte ont om pengar också köpte en ny tv för veckan LG 32LH3000

Medlem
Skrivet av zaturas:

Haha jag har litte ont om pengar också köpte en ny tv för veckan LG 32LH3000

Aaah (: Jag har funderat på att skaffa mig en samsung 40" lcd (med full hd ofc) som första tv, verkar rätt bra för priset...kanske för bra ^^ men det är samsung, dom har alltid imponerat på mig när det gäller skärmar/tv aparater

Medlem

Jag hade definitivt väntat. När Slim kommer, ackompanjeras den även av en prissänkning till den reguljära versionen.

Inaktiv

Eftersom jag inte har en Playstation 3 så tänker jag inte börja någon diskussion. Men jag tycker att du ska välja den konsolen där dina IRL vänner lirar. Jag har Xbox Live och lirar ibland med mina polare.

Många av mina vänner sitter och kör LBP och andra spel medans jag sitter själv med min Xbox 360 med 25 orginal 360 spel.

Har du fem vänner som lirar LBP så tror jag nog att du skulle vilja vara med! xP

Har du fem vänner som lirar Halo 3 och GoW 2 skulle du nog vilja vara med xD

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Eftersom jag inte har en Playstation 3 så tänker jag inte börja någon diskussion. Men jag tycker att du ska välja den konsolen där dina IRL vänner lirar. Jag har Xbox Live och lirar ibland med mina polare.

Många av mina vänner sitter och kör LBP och andra spel medans jag sitter själv med min Xbox 360 med 25 orginal 360 spel.

Har du fem vänner som lirar LBP så tror jag nog att du skulle vilja vara med! xP

Har du fem vänner som lirar Halo 3 och GoW 2 skulle du nog vilja vara med xD

Jag kan bara hålla med där för när jag sålde mitt 360 så förlorade jag alla de roliga stunderna man hade o kunnat ha med sina polare som var då på xbox live xD men men jag har börjat på en ny kula på psn istället ^^jag sålde min 360 som sagt jag hade upp till 45 spel xD orginal om vi nu måste skryta lite


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Köp! Det é bara å köp.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av mixxx:
Skrivet av zaturas:

Haha jag har litte ont om pengar också köpte en ny tv för veckan LG 32LH3000

Aaah (: Jag har funderat på att skaffa mig en samsung 40" lcd (med full hd ofc) som första tv, verkar rätt bra för priset...kanske för bra ^^ men det är samsung, dom har alltid imponerat på mig när det gäller skärmar/tv aparater

Ja du samsung är ett bra märke

Medlem

Man kan alltid kolla in Sonys 3h långa presskonferens på GamesCom den 18:e för att se om man kan vänta sig slim och någon prissänkning samt när man kan vänta sig det

http://www.vg247.com/2009/07/17/scee-confirms-three-hour-pres...

Medlem

[quote=mixxx]

Skrivet av zaturas:

Haha jag har litte ont om pengar också köpte en ny tv för veckan LG 32LH3000

Aaah (: Jag har funderat på att skaffa mig en samsung 40" lcd (med full hd ofc) som första tv, verkar rätt bra för priset...kanske för bra ^^ men det är samsung, dom har alltid imponerat på mig när det gäller skärmar/tv aparater[/qu

Samsung 40 Led tv är svinbra, har en själv, en riktig höjdare. Fast den kostade 18.000 på mediamarkt för några månader sen, är nog kanske nere på 16.000 nu.

Medlem
Skrivet av Juno Reactor:

Samsung 40 Led tv är svinbra, har en själv, en riktig höjdare. Fast den kostade 18.000 på mediamarkt för några månader sen, är nog kanske nere på 16.000 nu.

Jo deras LED serie är bra, tyvärr så är den jag kollade på LCD och runt 10 000kr billigare då jag inte har råd med LED ännu

Medlem
Skrivet av mixxx:
Skrivet av Juno Reactor:

Samsung 40 Led tv är svinbra, har en själv, en riktig höjdare. Fast den kostade 18.000 på mediamarkt för några månader sen, är nog kanske nere på 16.000 nu.

Jo deras LED serie är bra, tyvärr så är den jag kollade på LCD och runt 10 000kr billigare då jag inte har råd med LED ännu

Vad står LED för och vad är det för spicelt med LED?? :\

Medlem
Skrivet av zaturas:
Skrivet av mixxx:
Skrivet av Juno Reactor:

Samsung 40 Led tv är svinbra, har en själv, en riktig höjdare. Fast den kostade 18.000 på mediamarkt för några månader sen, är nog kanske nere på 16.000 nu.

Jo deras LED serie är bra, tyvärr så är den jag kollade på LCD och runt 10 000kr billigare då jag inte har råd med LED ännu

Vad står LED för och vad är det för spicelt med LED?? :\

Du lyser upp LCD tven med hjälp av lysdioder istället för lysrör, på så sätt kan du få en jäkligt bra bild. Dock är det större kostnad att ta fram LED tekniken just nu jämfört med lysrör var av priset på LED.

Men förhoppningsvis i höst så kommer priset gå ner då det inte bara är Samsung som kommer att köra med LED tekniken bara

Medlem
Skrivet av Pumpa:
Skrivet av zaturas:
Skrivet av mixxx:
Skrivet av Juno Reactor:

Samsung 40 Led tv är svinbra, har en själv, en riktig höjdare. Fast den kostade 18.000 på mediamarkt för några månader sen, är nog kanske nere på 16.000 nu.

Jo deras LED serie är bra, tyvärr så är den jag kollade på LCD och runt 10 000kr billigare då jag inte har råd med LED ännu

Vad står LED för och vad är det för spicelt med LED?? :\

Du lyser upp LCD tven med hjälp av lysdioder istället för lysrör, på så sätt kan du få en jäkligt bra bild. Dock är det större kostnad att ta fram LED tekniken just nu jämfört med lysrör var av priset på LED.

Men förhoppningsvis i höst så kommer priset gå ner då det inte bara är Samsung som kommer att köra med LED tekniken bara

Jo det vore ju Led samt.

Medlem

Köp något av dessa bundlingar på engelska GAME. Allt som har med PS3 går att importera.

http://www.game.co.uk/PS3/Hardware/HardwareBundle/


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Köp något av dessa bundlingar på engelska GAME. Allt som har med PS3 går att importera.

http://www.game.co.uk/PS3/Hardware/HardwareBundle/

Vad jag har hört så är Blu-rayfilmer regionslåst! Stämmer det? Annars är det ett givet köp härifrån för mig iaf

Medlem

Eftersom UK och Sverige är i Eruopa så är det samma region. Så du ska vara lugn.

http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc#Region_codes

Dock kan du behöva köpa en el omvandlare.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Aha ok, tack för svaret! Dumt av mig! Tänkte inte på europa som region, bara att Sverige var en

Tack för tipset om elomvandlaren förresten!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Aha ok, tack för svaret! Dumt av mig! Tänkte inte på europa som region, bara att Sverige var en

Tack för tipset om elomvandlaren förresten!

you are welcome


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av zaturas:
Skrivet av mixxx:
Skrivet av Juno Reactor:

Samsung 40 Led tv är svinbra, har en själv, en riktig höjdare. Fast den kostade 18.000 på mediamarkt för några månader sen, är nog kanske nere på 16.000 nu.

Jo deras LED serie är bra, tyvärr så är den jag kollade på LCD och runt 10 000kr billigare då jag inte har råd med LED ännu

Vad står LED för och vad är det för spicelt med LED?? :\

LCD:
A liquid crystal display (LCD) is a thin, flat panel used for electronically displaying information such as text, images, and moving pictures. Its uses include monitors for computers, televisions, instrument panels, and other devices ranging from aircraft cockpit displays, to every-day consumer devices such as video players, gaming devices, clocks, watches, calculators, and telephones. Among its major features are its lightweight construction, its portability, and its ability to be produced in much larger screen sizes than are practical for the construction of cathode ray tube (CRT) display technology. Its low electrical power consumption enables it to be used in battery-powered electronic equipment. It is an electronically-modulated optical device made up of any number of pixels filled with liquid crystals and arrayed in front of a light source (backlight) or reflector to produce images in color or monochrome. The earliest discoveries leading to the development of LCD technology date from 1888. By 2008, worldwide sales of televisions with LCD screens had surpassed the sale of CRT units.

LED:
A light-emitting diode (LED) (pronounced /ˌɛliːˈdiː/[1], or just /lɛd/), is an electronic light source. The LED was first invented in Russia in the 1920s, and introduced in America as a practical electronic component in 1962. Oleg Vladimirovich Losev was a radio technician who noticed that diodes used in radio receivers emitted light when current was passed through them. In 1927, he published details in a Russian journal of the first ever LED.
LEDs present many advantages over traditional light sources including lower energy consumption, longer lifetime, improved robustness, smaller size and faster switching. However, they are relatively expensive and require more precise current and heat management than traditional light sources.


signatur

Niet.

12
Skriv svar