tröga kontroller

Medlem
tröga kontroller

eftersom det är personer som dricker i sig liter med öl samtidigt som de använder kontrollen blir de tröga, alltså att det är svårt att trycka in vissa knappar. De är helt enkelt tröga.

Finns det något sätt att fixa detta, och hur?

Medlem

Jag vet inte hur man kan fixa förrutom att köpa nya kontroller. Om inte det är ett alternativ, så kan jag rekomendera något av följande:

  • Avlägsna alkohol

  • Avlägsna vännerna

  • Be vännerna ta med sig egna kontroller

  • Införa regel att alltid torka av händerna innan man tar i en kontroll, och att aldrig dricka medans man håller i en kontroll

Medlem

det var ju tråkigt :(.
Och sedan är avlägsna alkoholen bra om man vill bli styckad i bitar :).

Funderar på att köpa en kontroll som jag har helt själv. Jag gömmer den helt enkelt.
(har nämligen 6 kontroller, 4 av dem är tröga)

ptr
Medlem

Tycker kontrollerna håller sämre kvalité än vad de gjorde på PS2 tiden. Vet inte hur jäkla besudlade kontrollerna blev men knapparna blev aldrig tröga. De nya kontrollerna behöver man inte ens spilla på och de blir tröga ändå :/

Medlem

Jag har haft mina 2 kontroller sedan Maj 2007 och kan inte säga att de har blivit tröga. Ja, kanske lite, ytterst lite.

Edit: Eller, inte tröga men lite mindre responsiva kanske. Dock inget jag har stört mig på i något spel, så det kan inte vara mycket.

Medlem
Skrivet av Tony:

Jag vet inte hur man kan fixa förrutom att köpa nya kontroller. Om inte det är ett alternativ, så kan jag rekomendera något av följande:

  • Avlägsna alkohol

  • Avlägsna vännerna

  • Be vännerna ta med sig egna kontroller

  • Införa regel att alltid torka av händerna innan man tar i en kontroll, och att aldrig dricka medans man håller i en kontroll

Låter överdrivet för mig, brukar alltid käka chips & dricka coca-cola medan jag spelar metal gear online. Även ta hem folk som kör, bryter med andra ord mot alla "regler" nästan.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

mosloa - och du har alltså inte några tröga kontroller?

inK
Medlem

Öl brukar inte vara någon större fara. Däremot spillde jag ganska mycket med likör på min TV-dosa på midsommarafton. Den är fortfarande väldigt kletig.
Men om du vågar kan du väl testa att skruva isär dosan och rengöra runt knapparna?!


signatur

Every trophy counts...

inK
Medlem

Jag dricker för övrigt gärna öl till TV-spel, inga tröga kontroller här.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

ink - jag vågar inte första mer än 1000 kr :P..

inK
Medlem
Skrivet av Aiek:

ink - jag vågar inte första mer än 1000 kr :P..

1000kr? Vad har du för kontroller?


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Aiek:

mosloa - och du har alltså inte några tröga kontroller?

Nix. Fast okej det märks om man skaffar en ny, så lite då... Men det jag menar är att, det märks inte.


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar