PS3 internetanslutning

Inaktiv
PS3 internetanslutning

Hej!

Har kollat lite på forumet med inte fått svar på alla mina frågor om ämnet ovan, nämligen "PS3 internetanslutning".

För tillfället kopplar jag bara in internetkabeln från mitt kabelmodem och trycker in det i ps3:an, men då kan jag inte surfa på pc:n längre. (konstigt nog )

Har hört en MASSA om trådlösa routrar och jag tänkte att alla flitiga forumläsare på fz kan försöka hjälpa mig med att klargöra vissa saker.

Är det bättre med kabel- eller trådlösa routrar? Behövs några extra kablar vid eventuellt inköp av router? (trådlös eller kabel). Finns det några andra tillbehör som är nödvändiga vid ett inköp av router? Och till slut: Någon som använder en router som han/hon är riktigt nöjd med och är beredd att rekommendera?

hoppas ni inte blir överväldigade av mina frågor:)

Tack på förhand!

inK
Medlem

Jag har inte trådlöst, köpte den minsta och billigaste routern jag hittade. En 4-portars Zonet, funkar perfekt för mig att ha anslutning till datorn, PS3'an och Wii't.
Har inte haft några problem.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Trådlöst ska ju vara bra sägs det.. och är nog oftast det,
men.. har också hört en del som fått sämre fart med trådlöst,
och även en del problem med uppkopplingen, lite lagg eller att man blir frånkopplad,
just sånt händer ibland för mina 2 polare som kör trådlöst,
när dom dissar ringer dom mig och undrar vad det är för fel på nätet,
och det är inga problem här för jag kör med ethernetsladd från router till pc och ps3.

Sen har jag hört att vissa saker i ett hus kan påverka trådlöst bredband, typ vattenledningar som går i huset,
just det problemet har min granne.

1
Skriv svar