Bad Company ljud problem

Medlem
Bad Company ljud problem

Det brusar lite när man hör explosioner i bakgrunden, väldigt störigt. Har inga sådana problem på andra spel.

Kör optiskt kabel till mitt surround system med DTS.

Någon med liknande problem? Kanske fel på mitt spel?

Medlem

BCs ljud är underbart ;).
Men jag skulle tro att det är något fel med dina högtalare eller sladden. Testa och byt sladd?

Medlem

Hmm ja det låter som om det kunde vara någon sladd eller så men alla andra spel jag har låter det skitbra så det kan ju inte vara det problemet.

När jag tänker efter kanske problemet har med DTS att göra då jag har för mig BC är det enda spelet jag har som kör med det alla andra har Dolby Digital.

Medlem

nej har samma problem... skulle ba fixa lite trophies började köra lite online o de brusade när man hör explosioner... o ja kör cod MW
cod Waw killzone 2 o där e de inga problem

Medlem

Testade att stänga av DTS men det hjälpte inte. Såg att det var många som hade detta problemet när jag sökte på nätet.

Verkar inte finnas något att göra åt det om dom inte släpper en patch som fixar det.

Jävligt tråkigt då ljudeffekterna annars är toppen.

ptr
Medlem

Spelade spelet för rätt länge sedan med DTS-ljud och då lät det top notch. Kanske har kommit någon patch som sabbat det eller något...

Medlem

Ja det skumma är att det funkar bra för några medans andra har detta problemet.

Kanske blivit fel på en serie av dom gjorda dvd-skivorna?

Medlem

Jag tror problemet ligger i sladd, byt till hdmi så kommer problemen att försvinna

ptr
Medlem

Jag kör inte ljudet via HDMI och det fungerar bra för mig. Visst kan det vara sladden, men skumt att det bara märks när han liter BC.

Testa att ladda hem lite demon som har DTS-ljud så kan du testa om det är problem där också. Burnout Paradise har DTS ljud har jag för mig.

1
Skriv svar