Ps3 HDMI problem, ingen signal output från ps3;an

Inaktiv
Ps3 HDMI problem, ingen signal output från ps3;an

Har nu upptäckt ett massivt problem, för så lite som några dagar sedan funkade mitt ps3 utan problem, satt och spelade resistance på både min tv och min datorskärm genom hdmi. 1080p på datorskärmen och 1080i på tvn, iallafall enligt ps3;ans options.

Nu till problemet, idag när jag startade upp mitt ps3 hände ingenting!!! Försökte med både Tv;n och Datorskärmen, men ingen utav dom ville visa nånting. Datorskärmen somnar helt enkelt och på Tv;ns hdmi kanal står det "ingen signal".

Försökte att resetta spelet flertalet gånger både kopplat i datorskärmen och Tv skärmen. Inget funkade.

Så provade med scart kabeln man fick med, den röd/vit/gula och givetvis funkar skiten med den. Försöker att ha båda kablarna inkopplade i ps3;an och sedan ändra i scart läget till hdmi och sedan slå om på tv;n men funkar fan inte, ingen signal fortfarande

Någon som haft något liknande problem eller ännu bättre har någon lösning?

Tack på förhand, har letat skiten ur mig så hjälp skulle vara mycket uppskattat!:evil:

Medlem

Din hdmi kabel kanske har blivit skadad på nåt sätt, du har ingen annan hdmikabel att testa med ?

Inaktiv
Skrivet av Hizzi:

Din hdmi kabel kanske har blivit skadad på nåt sätt, du har ingen annan hdmikabel att testa med ?

Jo den jag har till datorn, den är dock hdmi-dvi men den har ju funkat förut och lite konstigt ifall dem båda skulle sluta samtidigt :/

Medlem

pröva gå genom scart så du vet att det e inget fel på tven eller ps3

Inaktiv
Skrivet av Fuskobot:

pröva gå genom scart så du vet att det e inget fel på tven eller ps3

Jo gör ju det.. antar att det är ps3;ans hdmi ut som gått sönder:(

Medlem

Koppla in din ps3 med HDMI i tvn och starta ps3an. Samtidigt som du startar skaru hålla kvar fingret på startknappen tills det att ps3an piper igen. Detta resetar skärmupplösningen.

Hoppas det hjälper!

Inaktiv
Skrivet av Rubarth:

Koppla in din ps3 med HDMI i tvn och starta ps3an. Samtidigt som du startar skaru hålla kvar fingret på startknappen tills det att ps3an piper igen. Detta resetar skärmupplösningen.

Hoppas det hjälper!

Provat detta, fick nog o skicka iväg den:) förhoppningsvis fixar dom det!

tack ändå

1
Skriv svar