Angående köp av spel i playstation store

Medlem
Angående köp av spel i playstation store

Hallo och ni får ursäkta om någon har frågat detta förr, men om jag har köpt spel på playstation store kan jag alltid ladda ner dem ? utan att betala igen, så man kan till exempel byta hårddisk eller formatera om ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Japp.
Du får däremot snacka med support och stå i om du faktiskt byter PS3:a och inte bara disk.

Medlem

Som jag har förstått det så har man 5 stycken aktiveringar på allt man köper. En aktivering = en PS3:a men det ska även vara så att avinstallerar du något så borde aktiveringen gå tillbaka till potten. Annars är det bara ringa Sony och fråga snällt om de kan nollställa räkneverket

Medlem
Skrivet av Tomzi:

Hallo och ni får ursäkta om någon har frågat detta förr, men om jag har köpt spel på playstation store kan jag alltid ladda ner dem ? utan att betala igen, så man kan till exempel byta hårddisk eller formatera om ?

Det är inga problem, jag har både bytt hårddisk och ps3 maskin, man bara loggar in igen med sina kontouupgifter och sen till psn store och tar hem det man köpt igen obegränsat antal gånger.

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Tomzi:

Hallo och ni får ursäkta om någon har frågat detta förr, men om jag har köpt spel på playstation store kan jag alltid ladda ner dem ? utan att betala igen, så man kan till exempel byta hårddisk eller formatera om ?

Det är inga problem, jag har både bytt hårddisk och ps3 maskin, man bara loggar in igen med sina kontouupgifter och sen till psn store och tar hem det man köpt igen obegränsat antal gånger.

Kan man inte då logga in på en annan PS3:a och tanka det där med?


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av Azet:
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Tomzi:

Hallo och ni får ursäkta om någon har frågat detta förr, men om jag har köpt spel på playstation store kan jag alltid ladda ner dem ? utan att betala igen, så man kan till exempel byta hårddisk eller formatera om ?

Det är inga problem, jag har både bytt hårddisk och ps3 maskin, man bara loggar in igen med sina kontouupgifter och sen till psn store och tar hem det man köpt igen obegränsat antal gånger.

Kan man inte då logga in på en annan PS3:a och tanka det där med?

Japp de kan man.. Har några spel på min ps3a som polare ha betalt för, men sedan laddat ner på min konsol med.


signatur

PSN: Draobs

Medlem
Skrivet av Draobs:
Skrivet av Azet:
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Tomzi:

Hallo och ni får ursäkta om någon har frågat detta förr, men om jag har köpt spel på playstation store kan jag alltid ladda ner dem ? utan att betala igen, så man kan till exempel byta hårddisk eller formatera om ?

Det är inga problem, jag har både bytt hårddisk och ps3 maskin, man bara loggar in igen med sina kontouupgifter och sen till psn store och tar hem det man köpt igen obegränsat antal gånger.

Kan man inte då logga in på en annan PS3:a och tanka det där med?

Japp de kan man.. Har några spel på min ps3a som polare ha betalt för, men sedan laddat ner på min konsol med.

Kan man köra dem online på sitt eget account även om de är nedladdade på en kompis?


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

Medlem

yes de går för de är sparade på konsolen, provade med en polare.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Du kan ladda ner psn-spelen på 5 olika konsoler, och på dessa konsoler kan du ladda ned spelet hur många gånger som helst. Detta är åtminstone vad jag läst.

1
Skriv svar