ny hårdsik till ps3

Medlem
ny hårdsik till ps3

Ja hallå jag undra vilken sort hådisk man ska köpa för att kunna byta utt sin gamla ps3 hådisk?? 8)

Medlem

Playstation 3 FAQ tråden:

A.Kan jag byta hårddisken?
Svar: Ja, det det kan du. Det är även väldigt lätt. I manualen alt. på internet finns det guider på hur du gör. Tänk bara på att det ska vara en 2.5" SATA-disk.

B.Hur byter jag hårddisk på min PS3?
Svar: Klick (Engelska)

Medlem
Inaktiv
Skrivet av zaturas:

Ja hallå jag undra vilken sort hådisk man ska köpa för att kunna byta utt sin gamla ps3 hådisk?? 8)

Det ska vara en SATA-disk.
Rekommenderat varvantal är max 5400 rpm.
En 2.5" disk.

En bra guide för hur du byter hårddisk på din Playstation 3 finns på Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=AuyQPW3bDS0


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem
Medlem

köpte en ps3 80gb nyss och de verkar inte ens räcka till allt, hoho..

inte hunnit köpa många spel ännu, testar massa demos och lite psn spel blabla...

nån som testat byta hdd själv? har en 200gb 2.5" 5400rpm lignandes, från en laptop som inte funkar, moderkakan som gått sönder...

de finns väl ingen risk att dom blir upphettade eller nåt?

Inaktiv
Skrivet av Aatu:

köpte en ps3 80gb nyss och de verkar inte ens räcka till allt, hoho..

inte hunnit köpa många spel ännu, testar massa demos och lite psn spel blabla...

nån som testat byta hdd själv? har en 200gb 2.5" 5400rpm lignandes, från en laptop som inte funkar, moderkakan som gått sönder...

de finns väl ingen risk att dom blir upphettade eller nåt?

Håller med om att man fort fyller upp hårddiskarna...

Hårddisken som du har fungerar helt perfekt till att sätta in i ditt Playstation 3, bytte själv från en 40 GB disk till en med 320 GB 5400 rpm 2,5".
Om det är över 5400 rpm så blir Playstationet överhettat. Tänk bara på att det måste vara en S-ATA hårddisk bara. (=


signatur

© Copyright by T@wo

Inaktiv

själv köpte jag 1 tb extern kaka :>

Medlem

SSD vore rätt fett


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

URK
Medlem
Skrivet av T@wo:
Skrivet av Aatu:

köpte en ps3 80gb nyss och de verkar inte ens räcka till allt, hoho..

inte hunnit köpa många spel ännu, testar massa demos och lite psn spel blabla...

nån som testat byta hdd själv? har en 200gb 2.5" 5400rpm lignandes, från en laptop som inte funkar, moderkakan som gått sönder...

de finns väl ingen risk att dom blir upphettade eller nåt?

Håller med om att man fort fyller upp hårddiskarna...

Hårddisken som du har fungerar helt perfekt till att sätta in i ditt Playstation 3, bytte själv från en 40 GB disk till en med 320 GB 5400 rpm 2,5".
Om det är över 5400 rpm så blir Playstationet överhettat. Tänk bara på att det måste vara en S-ATA hårddisk bara. (=

är det inte mera än myt om att det ska vara en 5400rpm vet massor som har snabbare diskar utan att det blir för varmt och den extra lilla värmen som blir är knappt märkbart vad är 54grader mot 55grader ?


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av Aatu:

köpte en ps3 80gb nyss och de verkar inte ens räcka till allt, hoho..

inte hunnit köpa många spel ännu, testar massa demos och lite psn spel blabla...

nån som testat byta hdd själv? har en 200gb 2.5" 5400rpm lignandes, från en laptop som inte funkar, moderkakan som gått sönder...

de finns väl ingen risk att dom blir upphettade eller nåt?

Mycket av hdn´s plats tas ju upp av dessa stora speluppdateringar,
förstår inte alls varfö det i många fall är flera hundra meg uppdateringar även på småspel.

Ett psn spel jag köpt var på 680 meg cirka, uppdateringen till spelet var på 700 meg,
lol.

1
Skriv svar