ps3an går inte igång

Medlem
ps3an går inte igång

igår var det åskväder.. men jag tror ändå inte att det är problemet..

men när jag startar min ps3 så blinkar den först rött.. jag trycker då på startknappen då slutar den blinka rött. Efter det trycker jag igen och då börjar den lysa grönt. Sen så börjar den blinka gult?

vad ska jag göra.. garantin gick ut för ett bra tag sedan också.. :(? finns det något sätt att kunna starta den ändå?

tack för hjälpen

Inaktiv
Skrivet av Soltorkad2:

igår var det åskväder.. men jag tror ändå inte att det är problemet..

men när jag startar min ps3 så blinkar den först rött.. jag trycker då på startknappen då slutar den blinka rött. Efter det trycker jag igen och då börjar den lysa grönt. Sen så börjar den blinka gult?

vad ska jag göra.. garantin gick ut för ett bra tag sedan också.. :(? finns det något sätt att kunna starta den ändå?

tack för hjälpen

Har läst på en del forum angående det här och din Playstation 3 verkar vara död. Ring Playstation supporten och förklara det hela och dom kommer nog ersätta din Playstation 3 även fast garantin har gått ut eftersom det är ett känt problem.


signatur

© Copyright by T@wo

Inaktiv

Playstation Support:
Telefon: 08-587 822 25: Månd - Sönd: 18-21
support@se.playstation.com
http://www.playstation.se


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

tackar.. drog iväg ett mejl men senare blir det väl antagligen ett samtal :).

det tråkiga är att om jag får en ny får jag en dålig version enligt mej eftersom jag har 60gb versionen.. undrar om jag får något i utbyte.

Inaktiv
Skrivet av Soltorkad2:

tackar.. drog iväg ett mejl men senare blir det väl antagligen ett samtal :).

det tråkiga är att om jag får en ny får jag en dålig version enligt mej eftersom jag har 60gb versionen.. undrar om jag får något i utbyte.

Vet faktist inte hur det där fungerar eftersom det är 40 Gigabytes versionen som säljs i Sverige nu. Man får bara hoppas på det bästa. (=

Håller på själv med att få min Playstation 3 att bli reparerad då lasern slutade fungera.


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem
Skrivet av Soltorkad2:

tackar.. drog iväg ett mejl men senare blir det väl antagligen ett samtal :).

det tråkiga är att om jag får en ny får jag en dålig version enligt mej eftersom jag har 60gb versionen.. undrar om jag får något i utbyte.

får du en ny maskin då får du ju en identisk maskin, och 20 gig mer i hd.

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Soltorkad2:

tackar.. drog iväg ett mejl men senare blir det väl antagligen ett samtal :).

det tråkiga är att om jag får en ny får jag en dålig version enligt mej eftersom jag har 60gb versionen.. undrar om jag får något i utbyte.

får du en ny maskin då får du ju en identisk maskin, och 20 gig mer i hd.

man kan inte spela ps2 spel och det finns ingen vänsterlucka på 80gbs. de är inte identiska

Medlem

ooops, det var en ps3 som kan lira ps2 spel du har som pajat, aj aj.. jo då är det illa...

Medlem

skickade ett till playstations support. De sa att jag skulle skicka ett mail där jag köpte det. Så det är gjort nu. Skickade till discshop och playstations support sa att det var ett hårdvarufel så jag borde ju få en ny genom reklamation

Inaktiv
Skrivet av Soltorkad2:

skickade ett till playstations support. De sa att jag skulle skicka ett mail där jag köpte det. Så det är gjort nu. Skickade till discshop och playstations support sa att det var ett hårdvarufel så jag borde ju få en ny genom reklamation

Ja det borde du. Har hittat kvittot till min Playstation 3 nu så ska åka till Mediamarkt imorgon och lämna in den eftersom lasern i den dog.


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem
Skrivet av Soltorkad2:

igår var det åskväder.. men jag tror ändå inte att det är problemet..

men när jag startar min ps3 så blinkar den först rött.. jag trycker då på startknappen då slutar den blinka rött. Efter det trycker jag igen och då börjar den lysa grönt. Sen så börjar den blinka gult?

vad ska jag göra.. garantin gick ut för ett bra tag sedan också.. :(? finns det något sätt att kunna starta den ändå?

tack för hjälpen

usch va hemskt.. *Panik*

föra året då jag hatt mitt ps3 i ca en vecka råkade jag ha isönder mitt, jag stängde av nätagget varje kväll (knappen på baksidan) så en kväll, så han inte hårddisken stänga av helt tror jag å jag flippade knappen, nästa morgon startade inte ps3an, åkte in till EB Games, å fick en ny konsol med mig hem (eftersom jag inte hatt den i en månad så slapp jag skicka iväg den)

nu mera stänger jag aldrig av nätagget.. det ska man inte göra häller.

Hoppas det ordnar sig, man. Cya Online :heart:


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

idag/imorgon så ska konsollen skickas :).
Hoppas det går på reklamationgarantin.. så jag inte behöver betala 2500 kr..

Medlem

varför ska man inte stänga av på knappen där bak? gör jag alltid

Medlem

så länge den är i standby-läge (röd) så är det inget fel vad jag vet.

Inaktiv
Skrivet av Soltorkad2:

så länge den är i standby-läge (röd) så är det inget fel vad jag vet.

Den drar el även fast den står i stand-by läge precis som en TV eller dylikt. Och om man nu är miljövänlig så ska man väll helst stänga av den antar jag eller om man bara vill spara pengar genom att stänga av den så att den inte drar el.


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

jag har skickat den (var i torsdags) och hoppas verkligen att den går på reklamationen så jag inte behöver panga ut 3000 kr.

Om den står i standby läge så jobbar inte hårddisken och då bör det inte vara några problem att stänga av den helt menar jag

Medlem

Att stänga av ps3an med knappen därbak bör man bara göra om man inte ska använda ps3an på flera dagar, använder man sin ps3 dagligen då bör man bara stänga av så den står i standby läge,
samma är det med tvapparater, för att om man dagligen stänger av med huvudtrömbrytarn så tär det mer på maskinen fölr den blir då helt avstängd och kall och tar en stund att få upp värmen igen,
en maskin i standbyläge låter maskinen ha en viss spänning i sig som gör att apparaten kommer igång smidigare nästa dag tack vare att den är lite uppvärmd,

en helt avstängd maskin tar helt enkelt mer stryk av att dagligen helt stängas av och sättas på igen dagen efter,
det är vad jag hört iaf, flera dagars frånvaro stäng av helt, bara en dags frånvaro från maskinen låt stå på i standby.

Medlem

vad bra, jag följer iaf 1-dags "regeln" :P..

Medlem

vilken otur man kan ha!!

Medlem

woh, fått tillbaka en ps3a nu

ptr
Medlem

baah tog det lite över en månad hoppas att min PS3a aldrig går sönder!

Medlem

jag är glad att det inte hände som en jag känner.. tror det var samma företag den personen skickade in till som jag, det var en dator, efter 5 månader fick personen tillbaka den

(det tog 42 dagar.. )

1
Skriv svar