Samtliga recensioner på inFAMOUS så här långt

Medlem
Samtliga recensioner på inFAMOUS så här långt

IGN 9.2/10
IGN UK 9.0/10
OPM 9/10
Game Informer 9/10
IGN AUS 8.6/10
Gamepro 87%
CGreviews 8.7/10

FÖR mig kommer detta bli ett garanterat köp. Tycker detta spel är riktigt kul för att man kan röra sig helt fritt i en öppen värld med konsekvenser på det man gör. Levla upp och få nya egenskaper och det är grymt kul att klättra runt överallt. Dessutom kan du klättra på i princip allt! Spränga säker är grymt kul och det ser riktigt snyggt ut för att vara ett "sandbox game". Hela spelet bygger på att man är lite av en "comic book" hjälte med de riktigt snygga tecknade sekvenserna som för handlingen framåt. Detta säger jag efter att fått möjlighet att testa demot som släpps först nästa vecka för alla andra Rekommenderas varmt!

Så här summerar IGN US:
9.5 Presentation
This city is alive and you'll feel like you're a critical part of it from start to finish. The easy to upgrade powers, story-expanding Dead Drops, and more wrap you up in the experience.
8.5 Graphics
The city looks great with its destroyed buildings and people dying in the streets. Cole's powers dazzle at times, but there is some pop-in, repetitive environments, and framerate dips.
8.5 Sound
The soundtrack is great, the ambient noise of the city makes you feel like you're there, and the sound effects are solid. Still, why is Cole's voice soooo gravely?
9.0 Gameplay
Cole's powers are stunning and fun, but the real joy is zipping around the city and unraveling the story. I could've gone for a few more enemy types and better Stunt explanations.
9.5 Lasting Appeal
It took me about 25 hours to go through both storylines, but I've put in a total of 30 hours searching for Blast Shards and my Platinum Trophy. All that, and this still isn't old.

Film recension

http://ps3.ign.com/dor/objects/800208/sucker-punch-project/vi...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

"but there is some pop-in, repetitive environments, and framerate dips."

naw, usch... Ge oss till PC istället om ni inte kan använda hårdvaran. Tyvärr har jag inte tid för denna titel nu när man har ett ex av demons soul som är påväg, Too many games, not enough time.

Medlem

Nämen sedärja! Kanon, jag hade också tänkt köpa spelet, men att det redan fått såpass bra kritik är ju alltid en guldstjärna i kanten! Det här får rädda sommarn nu när Arkham är uppskjutet!


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

"but there is some pop-in, repetitive environments, and framerate dips."

naw, usch... Ge oss till PC istället om ni inte kan använda hårdvaran.

seriöst, sluta. Med det tänket ska ju bethesda game studios lägga av helt och hållet med spel då allt de gjort har varit en buggig röra...

btw. lagt till Game Informers betyg nu i listan.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Seems nice. very nice. Demo= DL


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

"but there is some pop-in, repetitive environments, and framerate dips."

naw, usch... Ge oss till PC istället om ni inte kan använda hårdvaran.

seriöst, sluta. Med det tänket ska ju bethesda game studios lägga av helt och hållet med spel då allt de gjort har varit en buggig röra...

Har jag sagt något annat än att vanilla Oblivion och Fallout 3 är en skam både ur gameplay perspektiv eller dess buggiga röra? Nej. Kolla igenom lite gamla trådar om oblivion, fallout 3 och nyheter om bethesda om du inte tror mig.

Sluta med ditt fanboyande, har inget med att göra att det är en ps3 titel. Är det en jävla massa framedrops och popups så vill jag ha det till min monster PC där det kan undvikas, svårare än så är det inte.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har jag sagt något annat än att vanilla Oblivion och Fallout 3 är en skam både ur gameplay perspektiv eller dess buggiga röra? Nej. Kolla igenom lite gamla trådar om oblivion, fallout 3 och nyheter om bethesda om du inte tror mig.

Sluta med ditt fanboyande, har inget med att göra att det är en ps3 titel. Är det en jävla massa framedrops och popups så vill jag ha det till min monster PC där det kan undvikas, svårare än så är det inte.

Taskig kodning är något pc spelarna borde veta om. Inte mycket där som är färdigkodat. Det var väl först förra året man kunde få crysis att flyta på bra? Vid release led samtliga av frame drop och pop up i det spelet. Dessutom led/lider Fallout 3 och Oblivion av stora problem med framdrops och popup på datorn. Så nej, ditt resonemang är bara tråkigt och onödigt. Dessutom saknar helt logik. Sluta förstör denna tråd och låt oss återgå till att prata om ett lovande spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

^- "Dessutom led/lider Fallout 3 och Oblivion av stora problem med framdrops och popup på datorn."

.... I am speechless, köp ny dator.

Kollat på ett par videor nu, kan inte säga att jag ser något av dessa framedips o popups. Så om det endast sker när det händer craptastic mycket samtidigt så är det ju lugnt.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- "Dessutom led/lider Fallout 3 och Oblivion av stora problem med framdrops och popup på datorn."

.... I am speechless, köp ny dator.

Kollat på ett par videor nu, kan inte säga att jag ser något av dessa framedips o popups. Så om det endast sker när det händer craptastic mycket samtidigt så är det ju lugnt.

Du motbevisar dig själv, det är vad du gör. Skriver att det inte sker några framdrops, men sedan skriver du i samma kommentar att det kan hända när mycket sker mycket på skärmen....jösses.

Sedan är det kul att du klipper ut endast min kommentar om Fallout3 men struntar i Crysis argumentet. Kanske för att det är ett uppenbart faktum. Men det vill du inte prata om för du måste ju ha rätt, oavsett hur fel du än har. Inse att du helt saknar logik och grund i ditt första inlägg i denna tråd. Det börjar bli tragikomiskt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

SÅ ska vi försöka börja på ny kula? Vilka här är intresserad av inFAMOUS? Vilka kommer förboka detta spel och få med inviten till Uncharted 2 betan? Någon här inne som också haft möjlighet att testa demot? pro och cons från demot?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Såg en ny trailer i Home och tyckte det verkade vara jäkligt fränt, inte utan man blev lite sugen. diggade musiken skarpt också


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Bokat o klart sedan 2veckor, kan inte vänta verkar bli hur kul som hellst

Medlem

Alldeles för rörigt för min smak. Gillar inte Spider-Man och Bionic Commando gameplayen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- "Dessutom led/lider Fallout 3 och Oblivion av stora problem med framdrops och popup på datorn."

.... I am speechless, köp ny dator.

Kollat på ett par videor nu, kan inte säga att jag ser något av dessa framedips o popups. Så om det endast sker när det händer craptastic mycket samtidigt så är det ju lugnt.

Du motbevisar dig själv, det är vad du gör. Skriver att det inte sker några framdrops, men sedan skriver du i samma kommentar att det kan hända när mycket sker mycket på skärmen....jösses.

Sedan är det kul att du klipper ut endast min kommentar om Fallout3 men struntar i Crysis argumentet. Kanske för att det är ett uppenbart faktum. Men det vill du inte prata om för du måste ju ha rätt, oavsett hur fel du än har. Inse att du helt saknar logik och grund i ditt första inlägg i denna tråd. Det börjar bli tragikomiskt.

såklart det kan hända när det sker förmycket, det gör det i alla spel. Finns inget spel som är optimerat nog för att t ex klar att man ställer 50 st bilar på ett och samma ställe o sen spränger det självmant när det i spelet aldrig är mer än 20 bilar på ett o samma ställe. Sålänge det är självförvålat så är det ju inget problem.

Menar du maxat crysis nu i dx10 eller dx9? För jag kunde köra maxat i dx9 i mycket hög upplösning men ganska låg AA när det kom.
Vilket såg 10 gånger mycket bättre ut än infamous och det var ju faktiskt 2007, så vad är problemet här?

Förstår inte hur min vilja att spelet ska komma till pc, där jag kan undvika framedrops och popups är tragikomisk eller ologiskt bara för att andra företag har gjort buggiga spel och inte kan optimera ordentligt. Men nu är ju inte detta ett problem så om man ska tro den orgie av filmklipp som finns.

Medlem

Såg inte så värst roligt ut, ska vänta på Prototype i stället.

http://www.fz.se/filmer/20090512/prototype-intro/

Medlem

^- Är personligen fortfarande väldigt skeptisk mot prototype, infamous ser bättre ut, känns som spelet har mer substans än prototype.

Medlem
Skrivet av redmac:

Crysis argumentet. Kanske för att det är ett uppenbart faktum. Men det vill du inte prata om för du måste ju ha rätt,

Crysis är fortfarande det snyggaste spelet på marknaden, och var gjort för att utnyttja framtida tekniker, för att inte tala om att ändå är det snyggaste spelet även på high-inställningar.

OnT: inFamous ser faktiskt riktigt kul ut, lite Crackdown-stuk blandat med Fable på det. Nu man önskar att man hade en PS3a.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag ska lätt ha det här spelet.. Det verkar svin roligt.

Medlem

En till recension, svensk den här gången: http://level7.nu/spel/spel.php?id=3637&show=text&aid=187504

Verkar grymt!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av redmac:

Crysis argumentet. Kanske för att det är ett uppenbart faktum. Men det vill du inte prata om för du måste ju ha rätt,

Crysis är fortfarande det snyggaste spelet på marknaden,

PC har och kommer nog alltid att ha överlägsen hårdvara än en konsoll.

Det är bara drygt att höra "Crysis är snyggast" tramset var enda gång. Det är som att jämföra en Formel 1 bil med en Go cart.

Infamous ser ut att vara ett kul spel, men vad jag har sett på filmer så verkar det vara fiender i varje gathörn vilket inte är speciellt kul.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Video review på GameTrailers:
http://www.gametrailers.com/video/review-hd-infamous/49517

Måste hem och testa demon så snart som möjligt. En klart sur dag att jobba på det här.

Medlem

Demot var fett nice. Men får nog vänta med köp tills det gått ner lite i pris. Måste köpa ny bil nu, min är på väg till car heaven.

Medlem

Är det bara jag som fått demot på Franska!? O_o

*edit*

visade sig visst att det räckte med att ställa om systeminställningarna till engelska (från svenska) så slipper man franskan O_o


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Är det bara jag som fått demot på Franska!? O_o

*edit*

visade sig visst att det räckte med att ställa om systeminställningarna till engelska (från svenska) så slipper man franskan O_o

Man borde inte ha systemet på svenska Då blir ju ratchet and clank rösterna på svenska. Vilket suger


signatur

Rawr

Medlem

Crysis var mer av en techdemo , spelet i sig erbjöd en lagom bra story och ett lagom bra MP men inget speciellt. Dock var ju spel motorn helt fenomenal och spelet är nog än idag ett av de snyggaste om inte det snyggaste.

Konsolhårdvara kan aldrig komma ikapp pcn helt enkelt för att det är låsta boxar utan uppgraderings möjligheter vilket är hela poängen med en konsoll. (Att man skall slippa bry sig om uppgraderingar och kunna spela senaste spelen med bra settings)

Dessutom görs varken spel eller mjukvara genom att sitta och trycka L1-R1 på en ps3 kontroll utan genom programmering och arbete på datorer som vilket annat spel som helst.

(PCn kan inte besegras helt enkelt)

Medlem
Skrivet av zauii89:

(PCn kan inte besegras helt enkelt)

Nja säg ej det......

Medlem

mycket skönare att ha på svenska ju :P..

men jag kan inte ens testa demot.. argh. eftersom ps3an gått sönder.

Medlem

Har testa demot är soppas roligt

Medlem

synd att man inte har ps3 det här spelet verkar bra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar