PS3 sönder. Garanti trix?

Inaktiv
PS3 sönder. Garanti trix?

Hej!
Nu är det tyvärr så att mitt kära PS3 har gått sönder. Och det är såklart BluRay-spelaren som har kraschat.
Sen är det uturligt nog också så att jag köpet det när jag var ute och reste förra året. Närmare bestämt så köpte jag det i Kanada.
Jag vet att garantin inte gäller när man tar det utanför landets gränser tyvärr...
Men det är såhär att min bror också köpt ett PS3 och skulle jag på något sätt lyckas skicka in mitt gamla Playstation med det nya kvittot tror ni? Serienummer och sådant, är väl bara en klisterlapp som går att trycka över..?

Jag vet att det är lite fult, men va fan. Att sätta in en ny Blu-ray skulle jag gissa kosta lika mycket som att köpa ett nytt..

Vad tror ni?

Tacksam för svar,
E

Medlem

Har svårt att tänka mig att du lyckas med det.

Medlem

att gå med den till affären där du köpte den(den svenska) verkar väl lättast. Sällan dom är speciellt noga med sådant och om du inte tar med lådan så stämmer ju bara serienummret som står på maskinen.

sen dock om verkstaden eller vad som nu lagar den har bättre koll är ju en annan sak:P Du kan ju i så fall skylla på affären:P


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

När man köper ett Xbox 360 så scannar dom i alla fall koden på lådan som är bunden till din konsoll så har väldigt svårt att tänka mig att du skulle kunna nytja garantin på en annat ps3.

1
Skriv svar