Köp av ps3, har frågor om det mesta,

Medlem
Köp av ps3, har frågor om det mesta,

Så nu är det dax att efter flera år varit en ädel jedi med xbox 360 även bli en medlem i den mörka sidan..

Så nu undrar man ju vad den mörka sidan har att erbjuda, har alla spel som släpps efter 2009 throophies och det gäller även psn spel ?

Vet nån om det kommer nåt mmo till ps3.
Hdn som numera är på 80 gig, är det nån mening att byta ut den direkt mot en större hd eller räcker 80 gig gott och väl?

Ska även skaffa ny tv att ha med 360n och ps3'an ,har fått förslagen att skaffa phillips eller LG lcd tv som primära val, vad anses om det ?

Tvn kommer hamna i prisklassen cirka 15000- 16000 kr och blir troligast cirka 44 tum.

Medlem

Hade inte tvekat att köpa denna underbara Sony tv.

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2517358

Expert och Privat Recensioner om TV'n

http://www.testfreaks.se/tv/sony-bravia-kdl-40w5500/


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

80 räcker enligt mig men det är bara lägga in om man vill det. Det kommer något halv kasst MMO(RPG) snart om jag minns rätt men det borde finnas nått bra MMO också!

Bra frågor


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tror att alla spel släppta från 09 och senare ska ha trophys.

Fö så räcker 80 gb ganska bra. Det beror väl på om du vill ladda över en massa filmer och dylikt, men jag finner det enklare att streama sådant från datorn istället.

När det gäller TV apparater så har jag för mig att du inte kan misslyckas med samsung, men har inte direkt testat en massa andra

Tror att ett PS3 exclusivt MMO hette The agency eller dylikt. Vet inte vad som hände med det dock.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag rekommenderar Panasonic PZ80 46" - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=295742

Jag köpte den efter flera månaders kontroller och jämförelser osv. INGET att klaga på (men samtidigt tror jag att det är svårt att köpa en TV för över 12.000 kr som man inte blir nöjd med)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Tack för tipsen av tv apparater, låt dom strömma in

Jo det är ju lätt att byta hd på ps3, och sata 2.5 hårddiskar på cirka cirka 200 gig eller strax under lär inte kosta så mycket numera.

Man är jäkligt sugen på Home, det lär komma en hel del kul nya områden förmodar jag

Inaktiv

jajjamän, har själv plockat ur en disk från ps3 som jag formaterat på min PC, lätt som en plätt! funderar också på att slänga in en 250Gb i den, väldigt överkomligt om man jämför med 360ns variant där man måste köpa microsofts färdiga grejer för nästan det tredubbla.

För att undvika flamewar, jag är ingen ps3 fanboy, jag gillar bara inte 360'n rent generellt och Microsofts snikna marknadsföring.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

denna helt klart om du kan lägga så mycket pengar
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=296984

OTROLIGT bra TV


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Hoppsan:

Så nu är det dax att efter flera år varit en ädel jedi med xbox 360 även bli en medlem i den mörka sidan..

Så nu undrar man ju vad den mörka sidan har att erbjuda, har alla spel som släpps efter 2009 throophies och det gäller även psn spel ?

Vet nån om det kommer nåt mmo till ps3.
Hdn som numera är på 80 gig, är det nån mening att byta ut den direkt mot en större hd eller räcker 80 gig gott och väl?

Ska även skaffa ny tv att ha med 360n och ps3'an ,har fått förslagen att skaffa phillips eller LG lcd tv som primära val, vad anses om det ?

Tvn kommer hamna i prisklassen cirka 15000- 16000 kr och blir troligast cirka 44 tum.

Verkligen inte. När det gäller LCD ska du gå på antingen Sony eller Samsung. Åk till affärerna o kolla på de först innan du beställer. Mycket pengar på spel

Medlem

har en LCD tv 42' LG
funkar utmärkt

Medlem

Alla spel som släpps detta år (2009) och framåt måste ha thropys enligt Sonys nya riktlinjer. Många äldre spel patchas också med thropys och exempel på det är Need for speed undercover och Pure.

Spel som rekommenderas är dessa:

Uncharted
Ratchet & clank TOD + quest for booty
KZ2 (FPS GOTY kandidat 09)
Metal Gear solid 4 (2008 års bästa spel!)
Resistance 1+2 (1:an för co-op i SP och 2:an för 64player MP)
Little Big Planet
Motorstorm pacific rift
Wipeout HD
Pixel junk monster
Pixel Junk eden
Flower
InFamous (testade demot jag fick tillgång till med hjälp av en kod. Grymt kul spel, levla osv)
Heavenly Sword (spelet är kort men du kan hitta det billigt och bra att röja runt med i väntan på GoW3)
Eternal Sonata (extra karaktärer, nya slut som är exklusivt till ps3)
Valkyria Chronicles
Siren (kontrollen är skum, men spelet har härliga silent hill 2 vibbar.)

MMO
Agency som är satt att komma 2010.
Star Trek Online inget datum men på G.
Free Realms


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

redmac : tools of destruction da?

Medlem
Skrivet av Aiek:

redmac : tools of destruction da?

I och med att han skrev Ratchet and clank "+" Quest for booty så kanske han menade TOD och Quest for booty. Men det är bara spekuleringar =P


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av Aiek:

redmac : tools of destruction da?

I och med att han skrev Ratchet and clank "+" Quest for booty så kanske han menade TOD och Quest for booty. Men det är bara spekuleringar =P

Crawler förstod vad jag menade, men ska förtydliga mig i förra posten jag skrev.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar