Funderingar på att köpa Playstation 3

Medlem
Funderingar på att köpa Playstation 3

Jag har funderat länge på att köpa ett PS3. Men kännt att det varit för dyrt med tanke på hur lite spel det finns till den om man jämför Wii eller 360. Då är frågan. Är det värt att köpa ett PS3 idag när den funnits på den svenska marknaden ett bra tag? Finns det mer än bara 5 bra titlar till den? Vad tjänar jag mer? Jag vet att det är gratis att spela Online men är det verkligen mer än Xbox live som spelar på PS3'an? Jag vill gärna höra eran åsikt och låter det bra som ni skriver blir det nog ett köp vill bara höra mer vad ni gamers tycker om systemet.

Tack !


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

"Finns det mer än bara 5 bra titlar till den?"

Beror väl på vad du tycker är bra titlar, enda kategorin/genre jag personligen tycker att ps3an inte är jämnlik sina konkurrenter gäller Jrpgs och Wrpgs. Men börjar bli bättre där med.

Äger du redan en 360 eller bra gaming PC så tror jag inte att ps3an kommer bidra så mycket eftersom du inte verkar ha något sug efter titlarna som finns där.

Medlem

Action - FPS - Fighting. Det är väll dom genres jag gillar mest. Har ett 360 men kan inte säga att jag är för glad att betala för att spela online. PS3 är ju ändå gratis att spela online på samt att du har en grym Blue-Ray spelare. Sen ser Killzone 2 väldigt lockande ut. Jag har också nästan alltid tyckt att fighting spel är skönare på ett PS än tex xbox. Xbox har ju Halo som ett konsole exklusivt spel. Har PS3'an något motsvarande förrutom Killzone 2?


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Metal Gear Solid 4 och Resistance 2 är två spel som jag personligen gillar väldigt mycket.

LittleBigPlanet ett ett annat klockrent spel även om det inte är action, FPS eller Fighting.

När det gäller Fighting-spel så finns Tekken 5: Dark Resurrection Online för ett överkomligt pris på PS Store som är ett helt ok spel. Och snart så släpps ju även Tekken 6 men det ska ju tydligen även komma till 360.

Medlem

Den är ju snygg också =D


signatur

Rawr

Medlem

Det blev ett PS3.


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av AirGear:

Det blev ett PS3.

Bra val. Du kommer inte ångra dig och lycka till!
Heter du på PSN? :):D


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av AirGear:

Det blev ett PS3.

Bra val. Du kommer inte ångra dig och lycka till!
Heter du på PSN? :):D

Du kommer inte ångra dig förens du känner på handkontrollerna och upptäcker vilka spel det finns.

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av AirGear:

Det blev ett PS3.

Bra val. Du kommer inte ångra dig och lycka till!
Heter du på PSN? :):D

Du kommer inte ångra dig förens du känner på handkontrollerna och upptäcker vilka spel det finns.

ibland är jag glad över 360-fanboys, så man har något att skratta åt

Medlem

haha. Man måste ju inte sitta med tummarna ute på kanterna av spaken...
Ha tummen mitt på så stöter man inte ihop med tummarna.


signatur

Rawr

Medlem

snart kommer ju UFC också, då lär det fightas (kommer visserligen till 360 också, men det är fasen värt att notera att spelet snart är här)

Demo finns föresten på PSN för nerladdning.

Grattis till köpet


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av AirGear:

Det blev ett PS3.

Bra val. Du kommer inte ångra dig och lycka till!
Heter du på PSN? :):D

Jag heter AirGearZero på PSN. Adda mig ni som vill så kan vi köra något

Har dock bara Battlefield Bad Company och Killzone 2 än så länge


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av Aiek:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av AirGear:

Det blev ett PS3.

Bra val. Du kommer inte ångra dig och lycka till!
Heter du på PSN? :):D

Du kommer inte ångra dig förens du känner på handkontrollerna och upptäcker vilka spel det finns.

ibland är jag glad över 360-fanboys, så man har något att skratta åt

Saken är ju den att jag inte har ett Xbox utan just en PS3.

Medlem
Skrivet av AirGear:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av AirGear:

Det blev ett PS3.

Bra val. Du kommer inte ångra dig och lycka till!
Heter du på PSN? :):D

Jag heter AirGearZero på PSN. Adda mig ni som vill så kan vi köra något

Har dock bara Battlefield Bad Company och Killzone 2 än så länge

vi måste köra battlefield nån dag

Medlem
Skrivet av Aiek:
Skrivet av AirGear:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av AirGear:

Det blev ett PS3.

Bra val. Du kommer inte ångra dig och lycka till!
Heter du på PSN? :):D

Jag heter AirGearZero på PSN. Adda mig ni som vill så kan vi köra något

Har dock bara Battlefield Bad Company och Killzone 2 än så länge

vi måste köra battlefield nån dag

Klart vi kan göra det. Vad heter du på PSN eller så kan du lägga till mig

AirGearZero


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Aiek

Har dock inga vänplatser kvar. Ska se om jag har någon oaktiv som jag inte vill ha kvar.

Medlem
Skrivet av Aiek:

Aiek

Har dock inga vänplatser kvar. Ska se om jag har någon oaktiv som jag inte vill ha kvar.

Gör så och lägg till mig sen om du hittar någon att ta bort


signatur

dizzid1a. Say What?

Äger själv ingen PS3a men har både Xbox 360 och Wii. Dock blir det ett PS3 när God of War 3 släpps, det bara måste bli så.


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Du kommer inte ångra dig förens du känner på handkontrollerna .

Kontroll argumenten har alltid känts skumt. Jag menar, hur svårt är det att anpassa sig? jag har inga problem att byta mellan xbox kontrollen och ps3 kontrollen. Dessutom föredrar jag ps3 kontrollen.

Skrivet av Kawazu:

och upptäcker vilka spel det finns.

Seriöst, ge upp. Vi har alla olika smaker men det där får du det att låta som att det skulle vara fakta. Kan säga samma sak om xboxen, den har dammat åtta månader nu. Dessutom försvinner massvis med exklusiva titlar från xboxen till datorn eller ps3:an (se mass effect, lost planet, eternal sonata, gears 1 mm)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Kontroll argumenten har alltid känts skumt. Jag menar, hur svårt är det att anpassa sig? jag har inga problem att byta mellan xbox kontrollen och ps3 kontrollen. Dessutom föredrar jag ps3 kontrollen.

Saken är den att jag tycker inte att jag ska behöva anpassa mig till produkten utan produkten ska vara anpassad till mig.

PS3 Ska ju vara så otroligt modern när det kommer till hårdvaran men dom kan inte slipa till deras fruktansvärt obekväma kontroller. Har ju inte häng ett skit sen PS1 lanserades.

Här har MS lyckas ordentligt med sin
uppgradering.

Den är trådlös.

Den har utbytbara batterier så med en kombination av en GP Powerbank blir detta suveränt.

Utformningen och hur den ligger i handen är avsevärt mycket bättre och skönare då man slipper alla "kanter" som ps3 kontrollen har.

Sen är det även inbyggd rumbel i xbox versionens kontroll som kommer med konsollen.
Inte för att jag själv värdesätter det något större då det bara är iriterande men en del gör det säkert.

Medlem

urk..
jag älskar ps3ans kontroller..

1. den är trådlös
2. den är lätt att ladda (tryck in en usb i den och i ps3an..)
3. formen passar bra till mig
4. Orginalkontrollen innehåller sixaxis.. en mycket bra funktion.. numera innehåller den sixaxis och rumble (om du köper en ny ps3 så får du med rumble också..)

Och faktiskt.. sony hållde på att göra en ny kontroll, men det kom för många klagomål om den..

Edit:
tänkte lägga in en bild men jag lyckas inte komma till google så det är kört

Medlem

Nu har jag hittat något positivt med tillbehören till PS3.

Har nu beställt mig en sådan här skönhet

Sitter bra mycket bättre än den skit som MS skickade ut och har mycket bättre ljud. Dock fick ja beställa från UK.

1
Skriv svar