Demon's Soul - import

Medlem
Demon's Soul - import

Någon som vet en bra sida som skickar till sverige som har Demon's Soul? Asiatiska versionen ska redan ha engelsk text och fick nyligen 9/10 i eurogamer. Vart sugen på det, eftersom det inte finns något datum EU release så blir det import.

Medlem

play-asia.com verkar riktigt bra. Har tyvärr aldrig beställt därifrån själv. Men Hört en del bra om dom.

Medlem

Play-asia är en bra sida men man får i regel alltid betala tull på saker därifrån. Har nog beställt 10 gånger där och 8 gånger fått betala extra tullavgift.
Ett annat bra alternativ är yesasia, har bara beställt 2 gånger där men aldrig fått betala extra tullavgift.

Medlem

Hej

En liten varning angående de båda versioner som existerar av spelet. Den japanska versionen har inte engelska menyer medan den kinesiska har.
Jag vet att jag kanske svarar lite sent, men om det är fler som är intresserade kan det vara värt att tänka på.
Nu har en nordamerikansk utgivare planerat att släppa spelet i staterna i höst. Får hoppas att någon europeisk gör det också, för de som är nyfikna och inte vill importera.

Japanska:
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-bp-77-1-49-en-15-demon%27...
http://www.yesasia.com/global/demons-souls-japan-version/1013...

Kinesiska:
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-bp-49-en-15-demon%27s-70-...
http://www.yesasia.com/global/demons-souls-asian-version/1014...

Inaktiv

kanske sent på det här men det går att boka/köpa demon´s soul nu på http://www.webhallen.com/prod.php?id=100587
klart ett köp på det det är den asiatiska verasionen ofc för den euro ver kommer inte för än nästa år o det orka jag inte vänta på ;D
ready to hunt demon´s? are you with me?


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem
Skrivet av Demodemo:

kanske sent på det här men det går att boka/köpa demon´s soul nu på http://www.webhallen.com/prod.php?id=100587
klart ett köp på det det är den asiatiska verasionen ofc för den euro ver kommer inte för än nästa år o det orka jag inte vänta på ;D
ready to hunt demon´s? are you with me?

Jag såg den precis. Min version kom från yesasia för tre veckor sen (5 arbetsdagars leveranstid, 518:- med dollarpriserna den dagen). Hur smidigt som helst om man vill spara ett par hundralappar eller inte orkar vänta (just nu kommer det nog till Webhallen samtidigt ändå i och för sig, beroende på hur många ex. de tar in).
Tog rätt många timmar att komma in i det ordentligt, men nu är jag helt klart såld på det.

Medlem

^- Mjo man måste ge spelet otroligt mycket tid för att det ska löna sig eller ge något. Ett väldigt nichat spel som kommer frälsa en del men mest leda till en besvikelse för majoriteten.

Inaktiv
Skrivet av bouli:
Skrivet av Demodemo:

kanske sent på det här men det går att boka/köpa demon´s soul nu på http://www.webhallen.com/prod.php?id=100587
klart ett köp på det det är den asiatiska verasionen ofc för den euro ver kommer inte för än nästa år o det orka jag inte vänta på ;D
ready to hunt demon´s? are you with me?

Jag såg den precis. Min version kom från yesasia för tre veckor sen (5 arbetsdagars leveranstid, 518:- med dollarpriserna den dagen). Hur smidigt som helst om man vill spara ett par hundralappar eller inte orkar vänta (just nu kommer det nog till Webhallen samtidigt ändå i och för sig, beroende på hur många ex. de tar in).
Tog rätt många timmar att komma in i det ordentligt, men nu är jag helt klart såld på det.

Haha ja jag har varit på den sida men jag har liksom inget kort att betala med så.
Känns mer tryggt att köpa från webhallen
jag har kollat nog allt om det spelet o jag fastna helt för det. så nu väntar man bara på det ska komma till webhallen om 2 dagar ^^
Men har nån av er killar/tjejer som har testat det att lira med några polare? för jag har inte hitta nån info om man kan invite polare till ens game.


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Multiplayer är väldigt annorlunda i spelet. Det finns ingen lobby eller så, utan det är snarare så att den ena måste lämna sig öppen för att ta emot spelare som kan hjälpa honom exakt där han befinner sig snarare än att bjuda in någon specifik. Men om ni kan snacka med varandra under tiden lär det ju inte vara så svårt att koordinera något egentligen.
Till skillnad från de flesta PSN-titlar så är det ju en och samma globala värld man spelar i och inte separerade för Europa, USA och asien.

Inaktiv

okej
såg precis på webhallen att det tar 15 dagar innan de får in det :S sånt skit för igår stog det bara 2 dagar...vad ska man nu göra xD


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem
Skrivet av Demodemo:
Skrivet av bouli:
Skrivet av Demodemo:

kanske sent på det här men det går att boka/köpa demon´s soul nu på http://www.webhallen.com/prod.php?id=100587
klart ett köp på det det är den asiatiska verasionen ofc för den euro ver kommer inte för än nästa år o det orka jag inte vänta på ;D
ready to hunt demon´s? are you with me?

Jag såg den precis. Min version kom från yesasia för tre veckor sen (5 arbetsdagars leveranstid, 518:- med dollarpriserna den dagen). Hur smidigt som helst om man vill spara ett par hundralappar eller inte orkar vänta (just nu kommer det nog till Webhallen samtidigt ändå i och för sig, beroende på hur många ex. de tar in).
Tog rätt många timmar att komma in i det ordentligt, men nu är jag helt klart såld på det.

Haha ja jag har varit på den sida men jag har liksom inget kort att betala med så.
Känns mer tryggt att köpa från webhallen
jag har kollat nog allt om det spelet o jag fastna helt för det. så nu väntar man bara på det ska komma till webhallen om 2 dagar ^^
Men har nån av er killar/tjejer som har testat det att lira med några polare? för jag har inte hitta nån info om man kan invite polare till ens game.

Nope, vad jag märkte av så kan man inte invita specifika spelare utan du får "summona" dom med ett item som blir en portal på ett ställe, så kan vem som helst som ser motsvarande portal i deras spel gå in i ditt spel. Så du får bestämma en plats där aldrig någon är i princip, och sen slänga upp en portal medans din polare står och väntar på motsvarande ställe i sitt spel.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Demodemo:
Skrivet av bouli:
Skrivet av Demodemo:

kanske sent på det här men det går att boka/köpa demon´s soul nu på http://www.webhallen.com/prod.php?id=100587
klart ett köp på det det är den asiatiska verasionen ofc för den euro ver kommer inte för än nästa år o det orka jag inte vänta på ;D
ready to hunt demon´s? are you with me?

Jag såg den precis. Min version kom från yesasia för tre veckor sen (5 arbetsdagars leveranstid, 518:- med dollarpriserna den dagen). Hur smidigt som helst om man vill spara ett par hundralappar eller inte orkar vänta (just nu kommer det nog till Webhallen samtidigt ändå i och för sig, beroende på hur många ex. de tar in).
Tog rätt många timmar att komma in i det ordentligt, men nu är jag helt klart såld på det.

Haha ja jag har varit på den sida men jag har liksom inget kort att betala med så.
Känns mer tryggt att köpa från webhallen
jag har kollat nog allt om det spelet o jag fastna helt för det. så nu väntar man bara på det ska komma till webhallen om 2 dagar ^^
Men har nån av er killar/tjejer som har testat det att lira med några polare? för jag har inte hitta nån info om man kan invite polare till ens game.

Nope, vad jag märkte av så kan man inte invita specifika spelare utan du får "summona" dom med ett item som blir en portal på ett ställe, så kan vem som helst som ser motsvarande portal i deras spel gå in i ditt spel. Så du får bestämma en plats där aldrig någon är i princip, och sen slänga upp en portal medans din polare står och väntar på motsvarande ställe i sitt spel.

aha låter väldigt komplicerat med andra ord, men det är värt det om man vill lira med en polare
btw lite offtopic när man köper nåt på psn måste man betala via kort?finns det inget annat sett?


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem
Skrivet av Demodemo:

aha låter väldigt komplicerat med andra ord, men det är värt det om man vill lira med en polare
btw lite offtopic när man köper nåt på psn måste man betala via kort?finns det inget annat sett?

Nope, inget annat sätt. Inte i europa i alla fall. Tror det finns nåt tokensystem i staterna. Alltså, man köper någon kod i butikerna, som man sen kan växla in.

Medlem

i usa, japan osv så finns det ett kort man köper i affären för att sedan gå in på en länk (som förövrigt finns) i "redeem-codes" och skriver i den koden.

Kommer antagligen till europa snart, saker måste bara godkännas.

Inaktiv

aha vad drygt xD
då får man vänta tills det kommer till sverige.
Jag måste köpa det som kommer på torsdan, Fat Princess ett måste för alla som har ps3 o internet ofc ^^

Men nu ska vi inte snacka offtopic stuff här.
Hur svårt är demon´s soul för jag har läst det är/ska vara svårare än ninja gaiden?

Undra hur proffsspelare gör för att lira med sina polare, de har säkert nåt program eller nåt liknadet till adhoc(only for japanish gamers)


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

^- Tycker inte spelen går att jämnföra direkt rakt av, men jag har klarat Ninja Gaiden black på svåraste eller om det var näst svåraste svårighetsgraden. Medan det tog mig 3 dagar på att klura ut var man skulle ta vägen på första banan och överleva igenom hela skiten i demon´s soul.

Har du inte en stor portion tåla mod, så skulle jag inte rekommendera detta spel. Jag sålde mitt för några veckor sen tackvare att jag inte kände att jag hade lust att lägga ner den tiden det skulle ta för att köra igenom det.

Inaktiv

Jag har tålamod om spelet är så pass charmande eller gripandet då klara man att stå ut att slösa tid o tålamod på det^^

men jag får vänta 14 dagar tills jag kan säga vad jag tycker om det xD


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Köpte det för 43 dollar inplastat och nytt från ebay. Helt klart coolt spel, har inte hunnit spelat allt för mycket, men dött, det har jag gjort ett antal gånger. ^^

1
Skriv svar